Loading...
nl

Permanente ban op IkBen

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 28 '07
Bij deze wil ik mededelen dat de ban op IkBen permanent is. Hij heeft hier zelf voor gekozen. Hier volgt de mailwisseling die ik met hem had omdat ik zijn kant van het verhaal wilde horen voordat ik een beslissing ging nemen. Uiteindelijk heeft hij hem zelf voor mij genomen.

 Origineel bericht van: nims
Beste Ard,

Tijdens mijn vakantie ben je door de moderators van het Merudi forum gebanned. Omdat ik niet eenzijdig wil zijn (zoals je zelf misschien zou denken dat ik ben) ben ik geinteresseerd in jouw kant van het verhaal, over wat er volgens jou nu precies gebeurd is, en wat je er zelf van vindt.

Ik zal jouw verhaal dan ook zeker meenemen in de beslissing of de ban permanent of niet, zal blijven. Je hoeft niet meteen te reageren, of helemaal niet, maar wees je er dan wel van bewust dat er een eenzijdig verhaal kan ontstaan omdat ik ook goed met de moderators naar het hele verhaal zal vragen. Ik wil je daarom zeker niet de mogelijkheid onthouden om jouw kant van het verhaal te vertellen en voor mij om te begrijpen hoe het zover uit de hand is gelopen dat het tot een ban heeft moeten leiden.

Ik hoop op een reactie van jouw kant.

 Origineel bericht van: ikben

Beste Julien,

Als men op Merudi doorgaat met het pamperen, naar de mond praten en gelijk geven van ......, dan maakt men de problemen alleen maar erger. Dat men dat niet ziet of de ogen ervoor sluit zegt alles van de kwaliteit van uw aller intuïtie.

Ik heb nog steeds geen bewijs van je gezien.

Ik had en heb er geen behoefte aan deel uit te maken van dit niet capabele kleuterklasje.

IkBen.


 Origineel bericht van: nims

Beste Ard,

Is het echt zo moeilijk voor jou om de vraag te beantwoorden die ik je stel? Ik vroeg je niet naar ..., ik vroeg je naar jouw kant van het verhaal. ..... is voor mij totaal niet interessant.

Of beweer je hier dat het de schuld van ..... is dat je gebanned bent? Dat lijkt me dan weer erg naief van je, dus wat dat betreft schat ik je wel wat slimmer in dat je dat niet doet.

Hoe dan ook, mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, dus ik vraag het je bij deze nogmaals.

Groetjes Julien.

 Origineel bericht van: ikben

Je hebt je antwoord.
Als het je niet bevalt is dat jouw probleem.

Het moge duidelijk zijn dat ik er alles aan gedaan heb om zijn kant van het verhaal te horen. Ik denk dat het duidelijk is, dat er met Ard niet valt te communiceren. Vandaar dat ik zijn wens respecteer dat hij niet meer met dit kleuterklasje bezig wil zijn.

Als jullie nog vragen hebben, of een mening hierover hebben, geef hem gerust!
Delen:
Mee
Mee aug 28 '07
En weet je nu wat het gekke is. Ik kan heel goed communiceren met IkBen.
Als je je kan verplaatsen in een ander en probeert door zijn of haar ogen te kijken, dan kan je wederzijds een hoop leren.

Ik geef toe een aantal dingen die hij zegt gaan ook mijn pet ver te boven. Maar op het gebied van spiegelen, communicatie, vragen stellend, mensen naar zichzelf laten kijken, daar is hij echt heel goed in.

Het is maar of je er voor openstaat en niet zijn antwoorden als een aanvalt ziet, dan is het een echte bron van kennis.
Ik denk ook, dat vele op dit forum voor hem nog niet klaar waren. Hij confronteerd en ja................ wie wil dat nu?
admin
admin aug 28 '07
Ik zie het andersom, Ikben is nog niet klaar voor dit forum en zal(net als wij allen) nog veel moeten leren.
En verder wil ik er eigenlijk geen woorden meer aan spenderen.
Ayasha
Ayasha aug 28 '07
jammer, zeer jammer maar zijn eigen keuze en fout. Ik ben er niet rouwig om. Geef ik eerlijk toe.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
 Origineel bericht van: Mee
Maar op het gebied van spiegelen, communicatie, vragen stellend, mensen naar zichzelf laten kijken, daar is hij echt heel goed in.

Inderdaad daar is hij goed in. Echter het niet respecteren van andermans grenzen en het neerhalen van anderen en ook nog het respectloos omgaan met anderen is hij ook heel goed in. In dit geval was het dus een rekensommetje welke kwaliteiten meer kwaad dan goed doet. Iedereen verdient een 2e kans. Hij heeft er wel 10 gehad. Als hij niet wilt veranderen en iedereen hier als een stelletje kleutertjes ziet, tja sorry, jammer dan, maar het speelkwartier is gewoon over. Hij zoekt het maar lekker uit met zijn fantasien.

 Origineel bericht van: Mee

Ik denk ook, dat vele op dit forum voor hem nog niet klaar waren. Hij confronteerd en ja................ wie wil dat nu?

Nee, hij confronteerd allang niet meer. Hij wordt persoonlijk en houdt geen rekening met anderen. En wie wil dat niet? Wij willen dat niet. Simpeler dan dat kan ik het niet maken.

Vind je het niet opvallend mee, dat jij de enige hier bent die het er niet mee eens is? Zegt dat dan iets over de andere 354 leden die hier lid zijn, of zegt dit iets over jou?
Mee
Mee aug 29 '07
Ja dat zegt zeker wat over mij. Ik kan zowel met jou communiceren als met IKBen. Is alleen een bevestiging dat ik open sta voor ieders mening en daarbij heel goed mezelf blijf.

Dus wat zegt het dan over jou........... en over de andere 354 leden. Small minded???

En inderdaad, sinds je terug brengt, moet ik IKBen gelijk geven, het lijkt op een kleuterklas waar de meester alles bepaald.
Soms een minderwaardigheids complex, graag al de aandacht op jezelf gericht, voel je je dan beter?

Je zal dit ontkennen, is in de meeste gevallen zo. Maar er komt een dag, dat je het zal beseffen.
Thomas A
Thomas A aug 29 '07
Ik denk Mee dat als je kunt communiceren met NiMS, dat je hem ook kunt bereiken in jouw stelling. Dat het niet voldoet het gediagnostiseerde complex te noemen. Het ontkennen bestaat ook bij de gratie van het niet aangesproken voelen namelijk. Jij lijkt mij toch doortastend genoeg dit weldegelijk te vermogen. Emoties kunnen ook een ander emotioneren en daarmee verblinden in zijn/haar helderheid.

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
 Origineel bericht van: Mee

En inderdaad, sinds je terug brengt, moet ik IKBen gelijk geven, het lijkt op een kleuterklas waar de meester alles bepaald.
Soms een minderwaardigheids complex, graag al de aandacht op jezelf gericht, voel je je dan beter?

Ik heb Merudi neergezet en de palen geslagen. Ik heb een kader gezet waarin iedereen met een bepaalde gedachte kan communiceren. Ik ben geen heer en meester over Merudi, en ik wil dat ook helemaal niet zijn. Ik ben de beheerder. Als er ergens gesleuteld moet worden dan doe ik dat, of als er iets opgeruimt moet worden doe ik dat ook. Ik ga niemand vertellen wat hij moet doen of laten, ik vraag enkel de huisregels te respecteren. Ja, Mee, er zijn huisregels. Vergeet niet dat iedereen hier te gast is. Het is geen vrijplaats voor allerlei onwassen. Dat ik ervoor zorg dat er een bepaalde sfeer is, en dat ik voor bepaalde mensen opkom, ja dat kun je me verwijten. Maar als je spreekt over small-minded dan zou ik je toch eens vragen om niet bevooroordeeld naar mij toe te gaan. Ik heb altijd je mening gerespecteerd, en heb je altijd netjes een antwoord gegeven. Als je vind dat dat niet zo is, dan hoor ik dat graag.

Tot slot wil ik je ook hier vragen niet meer te provoceren en dit soort opmerkingen te laten:
 Origineel bericht van: Mee
Soms een minderwaardigheids complex, graag al de aandacht op jezelf gericht, voel je je dan beter?

Ik reageer niet op provocatie, en zet jouw berichten zeker geen kracht bij, maar doet afbreuk aan je boodschap. Sorry mee, maar zo is het wel.
Thomas A
Thomas A aug 29 '07
jammer alweer discommunicatie. Niet jammer is dat hier weer een mogelijkheid in licht om het zelf beter te leren kennen. Het zelf eenmaal kennen leidt tot ALLES be-grijpen. Gevoelens, motieven, beschadigingen, overgevoeligheden en hun achtergronden enz, enz.

Maar als mensen niet meer naar mensen luisteren dan wordt het oorlog. En diegeen die zegt maar ik bedoelde het goed, heeft er niets van begrepen.
Voor luisteren naar elkaar (en willen begrijpen) is liefde nodig, daar maakt deze zich ook mee zichtbaar............
Al het andere is een afspiegeling van de gekwetste ziel!

Thomas
jo
jo aug 29 '07
ik vind het ook niet erg dat hij weg is
ik denk dat als je met ikben kan opschieten en hem begrijpt dat je dan hetzelfde bent als hij
Mee
Mee aug 29 '07
heel krom, betekend dat je maar met 1 soort mens kan communiceren, alleen gelijke en geen andere. Wat zegt dat over jou jo!!!!
jo
jo aug 29 '07
o gaan we weer persoonlijk worden mee!

wat ik hierboven schreef ging niet over jou hoor
maar het zegt al wat dat jij dat wel zo ziet
Heidelroos
Heidelroos aug 29 '07

Lieve mensen,

Vaak is forum een kwestie van de interpuncties neerzetten waar je ze zelf hebben wilt...

Ik heb deze ooit ter oogje gekregen in een transculturele hulpverleningstraining...
Dat één geschreven zinnetje een grote forum oorlog kan veroorzaken ..

Zet maar eens interpuncties neer bij het onderstaande zinnetje dì¡ì¡r waar je denkt waar ze horen te staan...

Nederlanders zeggen de buitenlanders veroorzaken veel last in dit kikkerlandje..


Liefsssss










.
Thomas A
Thomas A aug 29 '07
Iedereen die zich persoonlijk geraakt voelt door uitlatingen van iemand, ziet niet de afscheidenheid van die iemand, maar ook niet van zichzelf. Als je geraakt wordt door uitlatingen van iemand heb je zelf ook iets te helen. Voorbij het helen is er zicht en begrip voor die medemens (en de stellingen)

En anders is de geraakte geen streepje verder. Mahatma Gandi had dit heel goed door. Hij praatte een heel bezettingsleger zijn land uit, door eerlijk, oprecht en rustig te overtuigen. Christus begreep ditzelfde principe. Zo ook de Dalai Lama.......

Ook ik ben nog volop aan het leren, want ook ik laat mij nog raken.

Mensen zijn niet slecht, mensen zijn onwetend.........

Thomas
Thomas A
Thomas A aug 29 '07
De hele gang van zaken rondom ikben en zijn verhouden op het forum heeft me ontzettend geraakt. Het heeft me ook weer opnieuw naar mijn eigen gekwetste zijn laten kijken. Het is een gebied wat ik niet wegstop, want zolang als mensen mij uit mijn evenwicht krijgen weet ik dat ik nog iets op te lossen heb. Ik heb er geen zin meer in om mijn masker nog verder te vervolmaken om het nog minder opvallend te maken wat ik nog aan pijn in mij heb zitten.
Hierdoor is het voor mij ook niet meer mogelijk om anderen onderuit te schoppen, ondanks dat ik wel eens die drang in mij voel. Omdat dit hetzelfde is als mijn eigen zwarte gaten te onkennen en te veroordelen, kan ik dus ook niet meer ver-oordelen.

Ik zit dus meer met mijn onhandigheid dat ik Ikben niet kon "wekken". Het heeft me wel tot introspectie gedwongen........

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
Kwestie van interpunctie

Nederlanders, zeggen de buitenlanders, veroorzaken veel last in dit kikkerlandje..

Of

Nederlanders zeggen: "de buitenlanders veroorzaken veel last in dit kikkerlandje.. "

Helaas is hier niet meer een geval van interpunctie, maar eerder het niet goed genoeg lezen van andermans reacties.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
 Origineel bericht van: Thomas A

Ik zit dus meer met mijn onhandigheid dat ik Ikben niet kon "wekken". Het heeft me wel tot introspectie gedwongen........

Thomas


Beste Thomas,
Ik hoop dat je wel doorhebt dat het hele Ikben gebeuren ook wel iets met Ard gedaan heeft. Vergeet niet dat hij steeds de confrontatie uitzocht om geconfronteerd te worden. Dat hij wist dit nodig te hebben, weet hij zelf ook wel.

Ook al zullen de meeste van ons hem niet missen (wat ook iets over ons zegt) zal hij ons wel degelijk missen. Niet voor niets probeert hij nog steeds te weten te komen wat er hier gebeurd nu hij er zelf niet meer kan opkomen.

Verder wil ik iedereen vragen om niet meer persoonlijk te worden maar de meld-bericht aan moderator knop te gebruiken als je iets ziet staan dat niet meer kan. Zo blijven we on-topic. Het is in ieders voordeel om niet te lang te blijven hangen in negativiteit en stemmingmakerij. Als we toch stemming maken, laat dit dan vooral een vrolijke en feestelijke stemming zijn.

Ik kijk vooral naar de lessen die we geleerd hebben van dit voorval.

Er is door dit voorval wel degelijk meer structuur in Merudi gekomen, en weten we heel duidelijk waar onze persoonlijke grenzen liggen. We zijn ons ervan bewust geworden wat ons aanstoot en wat ons ommarmt. Ook is het duidelijk geworden hoe hecht verbonden iedereen is met dit forum en wat het ons raakt als zoiets zou wegvallen. Ook die afhankelijkheid is wel iets om over na te denken. Wel ben ik ervan overtuigd dat Merudi echt een heilige plek op het Internet is, waar wel degelijk vanuit boven ook goed voor gezorgd wordt.

Tenslotte ben ik IkBen dankbaar voor dit inzichts proces. Jammer dat hij er zelf geen deel meer van wil uitmaken op een andere manier maar hij heeft zijn kansen gehad.
Mee
Mee aug 29 '07
Ja Nims, achterlangs en onderdoor, als je de site maar het toppunt van perfectie blijft.
Zelf steken onder de gordel mijdt je niet. Als dat jou manier is, prima.

Ooit komt er een dag, dat de ogen van andere open gaan en helaas val je dan voor de mand. Is niet leuk hoor, maar ja, je eigen keus.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '07
De datum van die dag is allang bekend. 28-10-2011. Dan gaan de ogen van iedereen open.

Ik hoop voor jouzelf dat je voor die tijd inziet hoe je steeds mij maar aan het aanvallen bent.

Als je het niet eens bent met de visie van Merudi, waar ben je dan mee bezig op dit forum?
Puc
Puc aug 29 '07
Na lang wikken en wegen zegt een stemmetje in mij dat ik Mee bij dezen moet gaan ondersteunen. Niet in alles, maar ze bevestigd wel een onderbuikgevoel...

Misschien teleurstellend? Sorry Nims...
Het is niet anders. De afgelopen weken zijn verhelderend geweest.

Grtz, Puc



Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki