Ik ben eruit. Ik weet nu wat me dwars hebt gezeten. Het kwartje is eindelijk gevallen.
Ik snap nu waarom ik reageerde als een stier die een rode lap werd voorgehouden. Waarom alles in me, in opstand kwam.
Hier op dit forum vormen de members een doorsnede van de samenleving. Alles is hier aanwezig.
Een afspiegeling, van de dagelijkse realiteit.
Er zijn hier mensen die instaat zijn om de problemen bij andere te zien. Ze zijn hierbij elkaar om elkaar te helpen.
Waarom ik in opstand kwam is me nu duidelijk. Er zijn hier mensen die zoekend zijn, die niet lekker in hun vel zitten.
Die hulp nodig hebben en die ze hier zoeken.
Ze vertellen hun levensverhaal of een deel ervan.
Maar degenen die in staat worden geacht, om juist deze mensen bij te staat, om deze te helpen, doen dat niet.
Ze doorgronden niet de mensen die zich hier bloot geven, op zoek naar hulp.
In de samenleving en dus ook hier, zijn er mensen die last hebben van bijvoorbeeld depressies, sommige zitten op het randje.
En in mijn ogen krijgen ze geen hulp, er wordt niet aangevoelt, hoe slecht deze mensen in hun vel zitten.
Hier boven noem ik maar een voorbeeld!
Het heeft allemaal mijn mijn verwachtingspatroon te maken. Ik dacht op een spirituele site te komen, waar men zeker in staat zou zijn, deze mensen de hulp te bieden, die ze nodig hebben.Waar men in staat zou zijn, veel beter dan in de maatschappij, om te "zien" wat er is.
Maar ik ben zelf teleurgesteld in wat er hun gegeven wordt. Ik vertaal dit naar mijzelf en mijn leven. Ik ben gewend om deze mensen te helpen, ook al heb ik niet alle kennis in huis. Ik zoek het dan. Ik ben gewend dat als iemand mij om hulp vraagt of aangeeft, dat hij of zij niet lekker in hun vel zit, om te helpen. In welke vorm dan ook. Ook kan dat gepaard gaan met "harde woorden".
Ik heb veel gelezen en als je tussen de regels door leest, zijn er veel mensen die in kleine of grote maten hulp vragen, advies.
Ze zitten vast en zoeken naar een oplossing. Geven zich bloot en ontvangen niets.
Het is mijn probleem, deze onmacht. Deze opstand. Want vaak weet ik wel, dat stuk hulp of advies te geven. Met een praktische insteek. Ik zoek het vaak niet het spirituele, maar in de praktische kant. Gewoon omdat we nu leven, hier in deze maatschappij , waarin we allemaal overeind proberen te blijven.
Vaak is het niet nodig om het te zoeken in het bovennatuuurlijke maar ligt de oplossing voor het oprapen, we hebben alleen de ogen gesloten of zijn doof voor simpele aanwijzingen.
Als iemand mijn hulp vraagt, als ik iemand kan helpen. Doet dat een beroep op mijn empahtie, mijn gevoel, mijn hart.
Als ik hulp kan bieden, ben ik verantwoordelijk om dit op een goede wijze te doen en me niet te verschuilen achter mijn eigen problemen. Of me egoistisch te gedragen, omdat geven, energie kost. We ontvangen liever.
Dit alles is mijn probleem, ik had verwachtingen en die komen niet uit.Dat ligt aan mij. Aan niemand anders.
De enige verantwoordelijkheid die ik nu nog heb, ik om te zeggen, dat hier een aantal members zijn, die echt adequate hulp nodig hebben. En als er 1 iemand is, die begrijpt wat ik heb geschreven, hoop ik, dat die de hulp kan bieden.
Ik ga niet weg, ik blijf mee lezen. Maar weet nu, dat ik de wereld niet in 1 dag kan veranderen. Maar dat ik eerst maar mezelf eens moet onderzoeken, waarom dit me zo raakt.