Loading...
nl

dieren ziel in mensen lijf en v.v.

????
???? jul 27 '06
Het is misschien een beetje een raar idee, maar zou het mogenlijk kunnen zijn dat dieren reincarneren als mens? Ik werk nl in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking en heb in de loop van de jaren mensen ontmoet die bepaalde gedragingen hadden die erg op die van dieren lijken. Het is niet beledigend bedoeld of minderwaardig maar het viel mij gewoon op. Het zou misschien zo kunnen zijn dat dieren zielen ook evolueren en dan weer onderaan moeten beginnen bij de mens.
Andersom kom je ze ook wel eens tegen. Dat een dier meer wijsheid heeft dan dat het zou kunnen hebben als dier.

Zijn er nog meer mensen die zoiets mee gemaakt hebben of ook een idee daarover hebben?
Delen:
LPChip
LPChip jul 27 '06
Zeker.

Er is 1 ding dat je over het hoofd ziet. :)

In feite is een mens ook een dier, alleen wat verder ontwikkeld.

Een ziel kan reincarneren in elke vorm. Je kan in een volgend leven een vogel worden, of een hond, of noem maar op.

En dat betekend dat je die keer daarna weer een mens kunt worden.
????
???? jul 27 '06
je hebt gelijk, een mens is ook een dier. Maar als ik dat tegen de gemiddelde Nederlander zeg dan spoor je niet volgens diegene.
Ik heb het altijd als super arrogant gevonden dat mensen zich boven alle andere leefvormen plaatst.
LPChip
LPChip jul 27 '06
In enige zin zijn wij een hogere levensvorm, want we staan bovenaan in de voetselketen :)

De mensen die zeggen dat je niet spoort als je zegt dat wij dieren zijn, hebben gewoon nooit biologie gehad. We zijn de homosapien en vallen onder de cathegorie zoogdieren. Wij zijn als een van de weinige dieren doorgeevolueert.

Wie zegt dat wij de enige zijn die kunnen praten heeft het echter helemaal mis. Andere dieren communiceren net zo goed als wij, alleen in een andere niet verstaanbare taal. Het feit alleen al dat dieren zoals honden je aan kunnen voelen wanneer je verdriet hebt enzo, zegt toch al genoeg?
????
???? jul 27 '06
De enige reden dat wij boven aan de voedselketen staan is dat wij wapens gebruiken. Hebben we die niet dan komen we ergens boven in de middenmoot uit.

Ik denk dat wij als mensen (althans de meeste onder ons) vergeten zijn om zonder woorden te communiceren. Non-verbale communicatie zegt veel meer dan verbale. In mijn werk heb ik deze non-verbale communicatie wel redelijk ontwikkeld. Omdat dit bij mensen met een verstandelijke beperking meestal de enige vorm van communicatie is die zij kennen.

Dieren zijn wat dat betreft veel beter ontwikkeld dan mensen. En ik ben er zelf bijna helemaal van overtuigd dat dieren ook met gedachten communiceren. (telepatie)
Vooral paarden en honden hebben heel goed door of jou beweegreden de zelfde zijn als dat je misschien voor doet komen.
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
Ja dieren voelen onze energie, onze straling.
Ik heb zelf ook een pony gehad en ik communiceerde cker meer met hem zonder woorden dan met. :)
Energie is universeel dus eigenlijk zouden we elkaar allemaal moeten begrijpen, toch?

[Kiss]Deborah
Charlie
Charlie jul 27 '06
ik werk nu sinds een week ook in een gehandicapten instelling en merk het ook wel als ik die mensen dan op het terrein of in de gebouwen tegen kom. Ik heb me daar nog niet in verdiept verder, maar daar zit wel wat in natuurlijk.
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
Nou weet ik niet wat jij onder dierlijk gedrag verstaat maar ik zie vaak dierlijk gedrag in mensen ;)
Het is ook maar net hoe je t bekijkt.

[Kiss]Deborah
????
???? jul 27 '06
Onder het dierlijk gedrag wat ik bedoel is de manier van reageren op verschillende situaties.
Zo heb ik eens iemand gekend die precies zo reageerde op een onveilige situatie als een angstige hond zou doen. Een angstbijter zou ik maar zeggen, maar dan beet hij niet maar sloeg van zich af al voor dat een ander kon aanvallen.
Ze staan ook veel dichter bij hun emoties en instincten als wij. Een dier reageerd ook instinktief en is niet anders dan hij is.
Ik vind het moeilijk om een heel duidelijk voorbeeld te geven want voor mij is het ook een gevoel. En gevoel is nu eenmaal moeilijk onder woorden te brengen.
Debiorah
Debiorah jul 28 '06
Ik denk dat ik je wel snap alleen wat ik bedoel is dat iemand het wel heel anders kan zien.
Ik heb zelf een gehandicapte oom, helaas beseft hij dit zelf ook maar al te goed. Zijn manier om zich te verdedigen is ook dikwijls bijten en hard beetpakken wat ie kan. Ik zie dit alleen niet als dierlijk maar meer onmacht. Omdat hij blind is en lichamelijk beperkt kan hij ook niet veel anders. Een dier heeft zijn tanden & klauwen om zich mee te verdedigen maar mensen gebruiken dit over het algemeen niet. Snap je hoe ik bedoel? Als je beperkt wordt zowel geestelijk als lichamelijk handel je anders. :)
????
???? jul 28 '06
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik zeg ook niet dat het voor iedereen geld met een beperking. Ik ben in al die jaren misschien 3 mensen tegen gekomen waar ik dat gevoel echt heel sterk bij had.
Debiorah
Debiorah jul 28 '06
Okay :)Maar om toch weer ff terug te komen op het topic. Ik denk ook dat je als dier weer in mens kunt reincarneren! Ik zie mezelf wel graag als kat. :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '06
Het is inderdaad mogelijk om als dier te incarneren in mens en vice versa. Toch is het niet zo dat dit willekeurig gebeurd. Verre van dat! Er zit wel degelijk enige logica in je incarnatie. Als je incarneert is dat om een reden. Of je moet nog iets leren, of je moet op aarde nog iets doen. In welke vorm, of zelfs op welke planeet! hangt af van het doel waarom je er bent af.

p.s vraag me niet waarom je hier bent, ik weet zelf niet eens waarom ik hier ben ;)
Kiwa
Kiwa aug 14 '06
Want wat zal je een les moeten leren? Wie/ wat schuilt erachter? Of is het gewoon je bewuste geest die als parasiet tussen enkele celletjes (lichamen)leeft en het verlaat?
yannick
yannick sep 20 '06
als je een hond als bescherm engel hebt, dan heb je het goed.
ze hebben veel zintuigen, en je kan ze vertrouwen.

volgens mij is een van me bescherm engelen een huski:)

een paar jaar geleden, kwam een hond(lichtwezen) naar me toe, hij leek heel blij, en om zich heen zag ik allemaal wolken, ik snapte niet egt wat hij wou.

ik had een soort van poort gemaakt, met mijn handen en ogen, was eigenlijk als een spelletje bedoelt, ik verveelde me een beetje.
die hond kwam uit die poort
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 20 '11
Misschien dat iemand dit ooit vanuit een regressie weet? Er zijn tenslotte ook dieren, die mensen als gidsen hebben.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki