Loading...
nl

Grunie: wie wil mijn foto lezen?

Grunie
Grunie aug 15 '07
Mijn eerste idee was om een foto van mijn kindjes te laten lezen, maar ik realiseer mij nu dat ik eerst maar eens bij mijzelf moet beginnen. Dank al vast!

http://images.merudi.net/albums/userpics/10042/100_3924.jpg

P.s. heb ik het goed gedaan??
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 16 '07
Super!!!

Ik lees je een dezer dagen...........

Thomas
Thomas A
Thomas A aug 21 '07
he he daar is ie;

Weerstand

Zelfvertrouwen

Groot hart

Ghaos

Je staat er!!..

Weerstand; Het lijkt wel Grunie alsof je weerstand hebt tegenover je zelf. Helaas of gelukkig heb ik je post van vanochtend gelezen die dat eigenlijk bevestigd. Ik lees in je gezicht dat er condities van vroeger je wezenlijk in tweestrijd kunnen verscheuren en in die zin, dat je normen en waarden soms van je zelf zijn en dan weer van bv. geloof zoals dat destijds aan jou is overgedragen. Vooralsnog en zolang het een meimerend karakter heeft, ben je doorlopend je zielsleven aan het bestaan aan het bespiegelen en is daar niks mis mee. Vele inzichten zullen zo je deel zijn. Eigenlijk zeg ik je een beetje van, laat die weerstand en oordeel niet, maar ontvang, alle gewonnen inzichten beklijven doordat het harmonie in je aanwakkert en er stilte van binnen voor terugkomt!!!!..

Zelfvertrouwen; Om te kunnen ervaren of je eigen innerlijke bron je werkelijk alles biedt wat je nodig hebt, zul je je denken stil moeten zetten. Meditatie gaan beoefenen doet zoiets heel snel mogelijk maken

Groot hart; Toch Grunie, als er echt nood aan de man is weet je de informatie van je ziel maar al te goed te ervaren en handel je juist. Het zou er voor jou tevens een bewijs van mogen zijn dat jouw innerlijk wezen je absoluut bij staat als het echt aan de orde is. Je intuïtie is trouwens ook prima ontwikkeld. Kort door de bocht vertrouw op je innerlijk wezen die zich kenbaar maakt door mededogen, onbaatzuchtigheid en naastenliefde. Daarnaast heb je daar genoeg van. Je koos een hart op het forum je hebt ook een groot hart!!!!..

Chaos; het kan in drukke momenten best wel eens een beetje chaos om je heen zijn Grunie. Niet dat het dan volledig in de soep loopt, maar meer van alles wat aandacht vraagt en waar dan het meeste aandacht voor hebben. Je nuchtere partner stuurt je hier wel eens in bij. Al overziet hij zelf soms ook niet waar nu op te moeten letten en houd hij liever de grootste verantwoording bij jou. Echt spaak loopt het nooit bij jou en ik voel dat jij weet dat je geholpen wordt.

Je staat er niet alleen voor en er zijn tal van situaties geweest dat je dat ook ervaren hebt. Het heeft je ook op de zoektocht naar de diepere betekenis van het bestaan op aarde gezet. In stilte zal het alles aan je geopenbaard worden, daar kun je rustig op vertrouwen. Ook als alles om je heen lijkt te verdwijnen, dan nog zal medewerking vanuit het kosmische je val breken en je de handen reiken. Het is je eigen grote liefde die dat mogelijk maakt!!!!!!.

Met respect

Thomas
Wendy's
Wendy's aug 21 '07
heeey grunie

bij deze ook jouw foto-lezing..

Het bovestaande bericht van thomas a heb ik express nog niet gelezen, om mij niet te laten beinvloeden. Dus het kan zijn dat er wat dubbele dingetjes in staan.

zelfverzekerdheid; Ik zie dat je zelfverzekerd bent. Hier ben je best sterk in. Maar als iemand iets tegen je zegt wat jouw zelfverzekerheid kan verminderen, zal het ook tijdelijk minder zijn. Maar jij weet toch op een bepaalde manier om je zelfverzekerheid terug te brengen.

Emotioneel; Volgensmij ben jij het type dat redelijk snel emotioneel raakt. Ook denk ik dat jij goed kan mee-leven met andere personen en hoe die zichzelf voelen. Daardoor heb jij ook snel medelijden met andere.

Ik krijg het woord 'passie' door. Voor het een of ander iets lijk jij veel passie te hebben, ik weet alleen niet wat. misschien dat je dat zelf wel weet

Je bent aardig naar andere, en wilt graag als een normaal persoon gezien worden. Als de ware 'jij' zonder masker oid. maar als er mensen zijn die je niet mag, dan voel ik een soort strijd tussen jullie.. alsof je ze uitdaagd..

Je houdt ook wel van dieren. Vind je paarden leuk?? dit weet ik niet zeker

Ik zie iets van pijn.. Is er iets in het verleden gebeurd wat pijnlijk bij jouw aan kwam? en waar je nu nog steeds last van hebt? Ook moet ik denken aan hoofdpijn of migraine. Misschien komt dat doordat je soms te druk bezig bent met vanalles, zodat je hoofd vol zit en er een soort van chaos ontstaat.. zodat je niet meer weet wat je eigenlijk moet doen..

Volgensmij heb je een groen met rosige aura.. ik zie het heeeeel heeeeel licht, normaal kijk ik niet naar auras op een plaatje maar in het echt.

Ik krijg het gevoel alsof je ergens voor wakker geschud moet worden, dat je iets niet helemaal beseft. ik weet helaas niet wat het is..

Mensen zien jou als een lief persoon.. maar als je mensen niet mag dan doe je er wel wat anders tegen, maar dat had ik hierboven al uitgelegd

sterren en planeten? enig idee wat ik hiermee moet?? krijg ik namelijk ook door

oke, dit was dus de lezing!! ben benieuwd wat je er van vindt.
Grunie
Grunie aug 21 '07
Dank jullie beiden, ik zal het even laten bezinken en ik kom er nog op terug.
IkBen
IkBen aug 22 '07
Als ik deze foto bekijk grunie is mijn eerste gevoel dat ik tegenover een heel onzekere dame zit de krampchtig probeert dat te verbergen. Je ogen twinkelen niet, je lach is gemaakt (voor de foto) en de kleur van je hoofd lijkt wel op die van schaamrood.

Ik heb het gevoel dat je de weg kwijt bent en je totaal verloren voelt.
admin
admin aug 22 '07
Ach ja, soms heb ik ook moeite om een leuke kop op de foto te krijgen, volgens mij heeft ze hem zelf gemaakt en dan kun je wel eens van die statische foto´s krijgen toch?
Grunie
Grunie aug 22 '07
ha, ha, ha, ik lig in een deuk. Er was gelukkig niemand bij maar jeetje, ik ben echt niet fotogeniek, vooral niet als ik hem zelf moet maken, jullie willen niet weten de hoeveelste foto dat was voordat ik me zelf er een beetje fatsoenlijk op vond staan. En ja die lach is echt niet echt, dat zie ik zelf ook wel, maar ja zonder lach was het nog veel erger.
Heidelroos
Heidelroos aug 23 '07
Soms is het wat onsamenhangend..vooral als ik geen tijd heb,
daarom zal ik het even voor je uitgebreider vertellen..Soms zijn de woorden niet letterlijk maar symbolisch, zoals tandartsassistente, ze heeft de accuratie en preciesheid, de nauwkeurigheid .. Jij hebt dat.. je zou een goede kunnen zijn.. Maar dat wil niet zeggen dat je je tot het werk aangetrokken zou voelen, voor hetzelfde geld werk je niet, of in een autozaak bij je man ..

terughoudensd type, jij zet jezelf op een andere plaats bij anderen. je mengt je niet in openbare geprekken en zit het liefst te genieten van het rumoer op de achtergrond. luisteren is een kwaliteit van jou... mensen zouden zich erg prettig kunnen voelen in jouw gezelschap.. je bent wat verlegen..

Je zou wat zelfverzekerder mogen zijn, alles wat je doet en waar je voor kiest is een keuze waar je achter staat anders zou je die keuze niet maken.. Je hebt geen toestemming nodig..

je leven wordt beïnvloed door een autoritaire man. Dit hoeft geen partner te zijn, maar kan ook van vroeger een vader zijn..Misschien een leraar of juist een baas.. Er is een Beïnvloeding waar een grote deel van je onzekerheid vanaf zou kunnen komen.. Ik zie je als klein kind op het schoolplein staan alleen.. weinig vriendjes en vriendinnetjes.. Plagerijen en geen hulp van volwassenen?

je derde oog zit dicht.. inzicht in hetzelf.. Nogmaals de keuze die jij maakt, maak je niet voor niets.. Vraag geen toestemming maar handel vanuit je hart en inzicht..

gemalen zwarte peper gebruiken in het eten, tussen de soepjes, slasausjes of van diens aard.. het verwarmd je van binnen en reikt uiteindelijk je hartje..

Je hart staat niet open voor de omgeving.
Ik voel toch weer die gekwetstheid terug komen van vroeger als kind.. (vraag me niet waarom) Heb je veel plagerijen gezien of meegemaakt en wenste je zo niet behandeld te worden?

Autoongeluk - alleen blikschade.. ben je onzeker in het verkeer? angstig voor auto-ongelukken?

vazen passen bij je, de vormen de kleuren..
Ik zie je vazen boetseren of glazen vazen schilderen / omtoveren tot prachtige vazen.. je zou er wat in kwijt kunnen (al zijn het maar bloemen :D)
http://www.hessink.nl/Webalbum/alexander/artdeco/7407.jpg

je weet niet of je gevoelig bent zeg je..
Dat komt waarschijnlijk omdat je verwijderd bent van je eigen hartje.. Soms is het moeilijk, of een karaktereigenschap.. of heb je de genen van je ouders meegekregen.. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat je omgeving soms kan bestaan uit stugge Friessen.. ( No Offence ;))

gelukkig geen knokkelpijnen.. Ook niet in de familie? een oma met kromme handjes ofzo? (Ik zag in een flits een beeld van pijnlijke kromme handjes)als dit niet zo is, gewoon loslaten hihih...

de kinderwens is vervuld, zijn het ook de kinderen waar je van gedroomd had? Is je leven als moeder zoals je het verwacht en gedroomd had? Ik voelde namelijk een wens als moeder zijn.. Misschien is het wat druk voor je.. of had je een héél ander beeld/ verwachtigspatroon dan het nu is geworden?

mantrazingen..
Sanscriete teksten opzingen .. lekker naar buiten, hardop, en gewoon de pokke hebben aan de buren.. Zou je helpen wat 'losser' in het leven te staan..

Je bent een goed mens..

Liefs van Heidel
---------------------------
Grunie
Grunie aug 23 '07
Lieve Thomas, Wendy en Heidel,

3 lezingen en alle drie heel verschillend. Heidel had ik al een reactie gegeven maar ik wil graag de lezingen ook in 1 reactie bespreken. Hoewel ik me realiseer dat het er misschien niet duidelijker op wordt.

Ik denk dat ze over het algemeen alle drie wel kloppen. Er zijn alleen twee dingen waar naar mijn idee echt verschillende dingen gelezen zijn. En dat roept dan weer vragen op bij mij. Het gaat om het derde oog waarvan Heidel zegt dat die dicht zit en dat ze aangeeft pot-dicht hart.

Ik vertaal de lezing van Thomas als een beschrijving van waar ik nu sta op mijn pad. Hij verklaart daarbij een aantal aspecten van mijn (huidige) ik. Het is geheel een bevestiging van wat ik dacht/voelde. De reactie van mijn partner bevestigde dat ik naar buiten toe niet laat zien wat er zich binnen in mij afspeelt. Vooral het: groot hart wat Thomas aangeeft. Volgens mij is dat ook nog niet zo heel lang dat ik dat kan voelen/mij er van bewust ben.

Er wordt aangegeven dat ik een groot zelfvertrouwen heb. Dat herken ik in eerste instantie niet. Heidel geeft terughoudend type, onzekerheid, gevoelig en gekwetst aan. Daar herken ik meer in. In deze maatschappij ben ik erg verlegen, ik vind het erg belangrijk wat mensen van mij vinden, ik ben erg onzeker en ik kan mij heel goed ”onzichtbaar' maken. Héél langzaam (ben bijna 40) weet ik dat van mij af te schudden. Ik heb weinig herinneringen aan mijn kindertijd maar wat ik nog weet daar spelen deze dingen ook een rol. Het moet dus echt van heel vroeger zijn bij mij. Met betrekking tot verlegenheid had ik voor mijzelf ook schaamte in gedachte. Er is schaamte (waarvoor?) maar volgens mij hoeft dat helemaal niet; loslaten lukt nog niet. En dat over toestemming; denk ik ook dat dat klopt maar hoe of wat in relatie tot de rest weet ik nog niet.

Maar ik heb wel een basisvertrouwen en dat heeft niets met deze maatschappij te maken. Ik wéét gewoon dat ik het wel redt en dat ik niet afhankelijk ben van anderen om gelukkig en tevreden te zijn. Volgens mij kwam dat inzicht toen mijn 1e vriendje het uit maakte (hi, hi).

Autoritaire man: op dit moment heb ik een autoritaire baas maar in relatie tot de rest moet dat dus eigenlijk iemand zijn uit mijn verleden, uit mijn kindperiode. Ik weet het niet. Mijn vader misschien, maar ik heb mijn vader altijd een heel groot ”watje' gevonden (met alle respect hoor en hij was erg lief!).

Denken: in deze periode is het voor mij niet mogelijk om mijn denken stil te zetten. Ik vertouw erop dat die fase ook wel weer komt. Het lukte me niet eens om in gedachte een pyramide van licht te maken... Maar ook: ik kan bijna niets meer onthouden. Aan de ene kant denk ik, het is dus niet belangrijk genoeg, aan de andere kant is het wel eens pijnlijk als ik weer eens vergeet te vragen hoe het met een ander gaat. Chaos hangt hiermee samen en ik neem dit nu letterlijk. Met drie jonge kinderen ervaar ik het bijna altijd als chaos. Heb dan ook aanvallen van opruimwoede en de neiging om alle ongeopende dozen op de zolder weg te gooien (ballast afgooien).

Emotioneel; mijn eerste reactie is, dat valt wel mee, maar het klopt, denk ik, wel. Een goede vraag is: wat zijn nu eigenlijk emoties. Ik heb zelf voornamelijk last van mijn negatieve, emoties (mijn omgeving ook natuurlijk). Ik heb het nog niet helemaal uitgeplozen, maar volgens mij zijn dat emoties van je ego en niet van je ware zelf. En ik mag wel een beetje meer vrolijkheid in mijn eigen leven brengen.

Passie: is ff ver te zoeken in mijn leven. Er wordt op mijn werk veel gesproken over ”passie voor verkopen'. Passie: ik wilde vroeger balletdanseres worden en ballet en dansen zou het enige in mijn leven zijn wat bij dat woord zou passen.

Het komt eigenlijk zelden voor dat ik mensen niet mag.... ik geef er in ieder geval geen betekenis aan. Er zijn wel karaktertrekken waar ik een hekel aan heb en daar kan ik dan heel moeilijk mee omgaan.

Ik hou absoluut niet van dieren en eigenlijk ben ik bang voor de meeste dieren. Van de week werd ik nog besnuffeld door een hond, zo groot als een kalf en het liefst wil ik dan hysterisch gaan krijsen.

Migraine: heb ik gelukkig onder controle Wendy jij legt de link met chaos, maar met de chaos van de laatste tijd heb ik toch geen migraine. En de pijn uit het verleden: die zal er vast wel zijn, maar ik weet het even niet te duiden.
Wakker schudden: als jij het niet weet, ik zal het pas weten als het gebeurd.

Lief: ja dat klopt. Maar mensen vinden mij ook Lief in de betekenis van naïef klein meisje. Dan denk ik altijd maar: je hebt het nodig om mij zo te vinden zodat je jezelf beter voelt.

Sterren en planeten? Erg interessant, als kinderen gingen wij altijd naar de open dagen van de faculteit natuurwetenschappen omdat mijn vader daar werkte. De lezingen over sterren en planeten vond ik altijd het interessants, en ja, uhm, ik ben ook een Trekkie (hi, hi)

Tandartsassistente: die had ik ook al bedacht. Ik ben secretaresse (assisteren van) en ben erg accuraat en precies.

gemalen zwarte peper --> ga ik gebruiken want ik kan letterlijk wel wat warmte gebruiken.

Auto-ongeluk: vooral toen ik zwanger was, was ik erg voorzichtig in de auto en mij continue bewust dat een ander ook een fout kan maken. Nu ben ik juist erg laks, dat ik af te toe tegen mijzelf zeg: opletten!

vazen: ik heb tot nu toe niet echt iets met vazen. Ik schilder wel, heb geen talent maar ik vind het erg leuk. Heb wel eens bloemen in een vaas geschilderd. Maar daarbij houdt het echt op.

Mantrazingen: laat ik nou niet kunnen zingen!! Mijn zus kan geweldig zingen maar ik niet! Met alle kinderliedjes van de laatste tijd gaat het iets beter.

Wat 'losser' in het leven te staan: soms vraag ik mij ook wel eens af waarom ik niet wat vrijer en losser ben. Maar nu begin ik te denken dat ik gewoon moet zijn wie ik ben en als dat betekent dat ik niet vrijer en losser ben dan is dat zo.

Nou, zijn jullie er nog.... ik weet niet of ik zelf de hele tekst uitgelezen zou hebben. En dit is nog maar de korte versie! Maar enfin, ik denk dat jullie wel begrijpen dat jullie mij enorm geholpen hebben. Ik zal de lezingen bewaren en in de loop van de tijd weer lezen en waarschijnlijk lees en ontdek ik weer nieuwe dingen of zijn er dingen duidelijk geworden.
Dank jullie wel!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 2 '07
Hoi Grunie,

Ook ik wil even je fotolezen en aangezien jij de oudste in de lijst bent wil ik kijken of ik er nog iets van kan na mijn vakantie. Ik heb alles hierboven nog niet gelezen om niet beinvloed te worden. Ik hoor graag van je of het klopt of niet.

Je hebt een open en doordringende blik waarmee je goed observeert. Je kijkt eerst de bomen uit het bos en wacht vaak langer met handelen en ziet liever "wat de rest" doet. Toch ben jij wel erg principieel en kan jij schijt hebben aan de rest zodra het om jouw principes draait. Je bent erg gevoelig voor sfeer en voelt deze ook juist aan.

Ik weet niet precies hoe de relatie met je ouders is, maar ik zie daar een gekwetst klein meisje zitten. Wordt het geen tijd om die dingen eens af te sluiten en te relativeren?

Ik heb ook het gevoel dat je onzekerheid daarvandaan komt. Niet gekwetst willen worden, of je angst er voor. Onzekerheid is dan het gevolg hiervan.

Ik zie je ook heel netjes en precies bent. Is dat een manier om structuur in je leven te houden?

Je bent heel eerlijk en kan echt niet liegen. Als je dat moet doen heeft iedereen je meteen door, en voel je je er echt heel schuldig om.

Je hart zit op de goede plek en je bent heel zorgzaam. Als jij voor iemand kan zorgen en het naar de zin maken, ben jij op je best. Kijk je wel uit dat je jezelf niet vergeet in de tussentijd?

Als je opzoek bent naar contact met entiteiten dan zul je die in jezelf vinden. Wel heb je eerst wat oude ballast weg te gooien in jezelf. Ik hoop dat je de tijd neemt om eens goed te gaan spitten en alles wat je niet meer nodig hebt laat vallen. Je zult zien dat dan alles ineens een stuk makkelijker voor je gaat.

Goed dit was mijn lezing. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Grunie
Grunie sep 2 '07
Nou NiMS, dank je wel! Het klopt als een bus en een aantal dingen had ik zelf ook eerder al aangegeven. Die gekwetstheid herken ik heel sterk in het nu. Ik schiet snel door in het gekwetste meisje en moet mijzelf dan toespreken.

Dat gekwetste meisje is er al, denk ik, als ook die onzekerheid, zolang ik me kan herinneren. Het moet iets zijn van toen ik heel jong was. Mijn vader is vorig jaar overleden maar door zijn ziekte was er al tientallen jaren niet met hem te praten. Met mijn moeder heb ik een goede band en nu ik dit zit te typen vraag ik mij af of dit niet te maken heeft met de manier waarop mijn vader mijn moeder altijd heeft behandeld. Niet dat mijn moeder haar gekwetstheid tov van mijn vader heeft geprojecteerd maar meer dat dat vanuit mijzelf is gekomen. Mmm, daar moet ik eens over nadenken.

En dat van dat spitten.... ik heb juist het idee dat ik dat eens wat minder moet gaan doen! Maar goed, ik ben er van overtuigd dat wat komt, dat komt. Dus als ik moet gaan spitten zal dat ook gaan gebeuren.
Dank je!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '07
Bedankt voor je reactie. Altijd goed te horen als het klopt. En ja het is inderdaad spitten geblazen. Heb je ooit je levensverhaal ergens opgeschreven, en dan vooral je jeugdige jaren? Ik vermoed dat daar veel zeer en onverwerkt verdriet zit waarmee je dingen los kunt laten. Kijk ook niet alleen naar je ouders, maar neem ook dingen zoals school en vrienden mee.

Groetjes Julien.
Grunie
Grunie sep 3 '07
Tja, ik heb niet zo veel herinneringen aan heel vroeger... en ook niets opgeschreven... maar misschien hoef ik alleen maar te kijken naar mijzelf en mijn oudste dochter. Zij is namelijk 1 van de reden dat ik hier terecht ben gekomen.....

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki