Loading...
nl

eerste en twede chakra

amethist
amethist aug 14 '07
de afgelopen 6 jaren jaren(ben 6 jaar in ontwikkeling) heb ik af en toe dat de eerste of twede chakra erg pijn doen. het begint dan heel licht en na een minuut ongeveer, voel i kdan dat het steeds meer pijn gaat doen, zo'n pijn dat ik er dan van moet huilen. na een poosje ga ik dan uit bed, waar het meestal gebeurt(heel soms overdag) omdat ik het dan niet meer uithoud. ik ga naar de wc, en stampen op de grond van de pijn en omdat het dan sneller over is. meestal is het één chakra de eerste of twede.
De laatste tijd doet het ook heel af en toe pijn bij mijn achterhoofd ik weet of daar ook een chakra zit.
ik heb dit aleens gevraagd op een forum, en geen duidelijk antwoord op gehad. Is er hier iemand die dit herkent en wat het eventueel te betekenen heeft.

Groetjes Amethist
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 14 '07
Hoe zeker ben jij ervan dat de oorzaak een chakra is en niet een orgaan?
Een chakra vertegenwoordigd immers een heel gebied en in jouw geval - zoals jij het beschrijft - zou je dus geregeld pijn hebben van je stuit tot bijna aan je navel toe, waar het 3de chakra zit. Tuurlijk zegt het wat als je pijn hebt een een bepaald gebied en voor de onderste 2 chakra's staat aarden en zijn. Mij schiet direct te binnen dat je niet ge-heel je eigen leven inneemt en dit kan als achtergrond misbruik hebben.

Pak het boek "handboek Chakrapsychologie" van Anodea Judith er eens bij. Een beter boek over dit onderwerp kan ik niet bedenken.

Thomas
ster van de zee
ster van de zee aug 14 '07
Hoi Amethist,
De openingen in de hoofd die je beschrijft komen me bekend voor.. of het chakra's zijn laat ik in het midden..
De plaats die je bedoeld aan de achterzijde van je hoofd.. bij de Atlas.. daar zit de zogenoemde Pijnappelklier.. zoals ik het zie is dat de opening naar de spirituele wereld.. Vraag het eens na bij bekenden.. Vaak hebben die op hetzelfde moment last van die pijnen. We zeggen dat ook vaak.. "Er hangt iets in de lucht"
De plek op de hoofd.. aan de bovenzijde is ook een energieplek die in verband staat met het geheel..
Die pijnen hebben vele mensen.. accepteer het, het hoort erbij. Het heeft een reden en is goed.. (klinkt stom he want het doet echt pijn! Ik ken het!) Maar door het te accepteren en eventueel even weg te sturen als het te veel is op dat moment, leer je er mee omgaan.
Nog een tip voor je.. zorg dat je geaard blijft, ga niet op bed liggen maar hou contact met de aarde.. De energie moet stromen... Als je er s nachts veel last van hebt, helpt het om het af te sluiten.. dus op je rug slapen of bedekken..
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Liefs,
SvdZ
admin
admin aug 14 '07
Lieve Amethist,

Je zegt het zelf al, als je stampt gaat het beter...
Stampen is ook een vorm van aarden, je zet je voeten stevig op de grond. Het lijkt me wijs om (als je nog niet bent geweest) toch een bezoekje aan een arts te brengen, puur om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.
Als je moeite hebt met een visualisatie om te aarden is gewoon met je billen op de grond tegen een boom aan zitten ook al een goede gronding, stampen op de grond of dansen ook, lekker wandelen en regelmatig eten, een lege maag maakt ook zweverig.

Ik hoop dat je je gauw wat beter voelt!
amethist
amethist aug 15 '07
Hallo Thomas, het is geen orgaan wat ik dan voel. Het is niet het gehele gebied tot aan de navel, maar meestal als ik het voel is het van onderen zeg maar, dat bebied. En de andere is dan waarschijnlijk de twede chakra en voel ik onderin de buik.

Groetjes Amethist
amethist
amethist aug 15 '07
Hallo SvdZ, Wat ik voelde bij mijn achterhoofd, wat ik een keer of 2 nu had. Ik zat in de kamer, en voelde de pijn en moe in mijn lichaam, ik voelde dat ik naar boven moest kon er niet tegen de geluiden van de t.v, vooral rust moest nemen, dus ging ik in bed liggen. Ik werd er zelf licht misselijk van de pijn.
Het kan klinken als migraine, heb ik nog nooit eerder gehad, en denk ook niet dat het dat was....

Groetjes Amethist
amethist
amethist aug 15 '07
Hoi lieve feileacan, op dit moment gaat het best goed hoor. de ervaringen waarover ik schreef was ik naar benieuwd of er mensen hier zijn die dit ook soortgelijk hebben ervaren, of er meer van af weten. Het klopt dat ik moeite heb met visualiseren, ik ken oefeningen om te aarden, mischien moet ik dat meer doen. Nu rijst bij mij de vraag; waarom ben soms niet goed geaard, hoe dit kan, wat ik dan 'niet goed doe'.

Groetjes Amethist
admin
admin aug 15 '07
Ik denk niet dat je iets niet goed doet, maar ik denk dat je teveel met je gedachten aan het"malen" bent, daar kun je behoorlijk zweverig van worden (eigen ervaring). Daardoor zul je vaker moeten gronden of bewuster gronden. Als je gedachten met je aan de haal gaan tijdens het gronden en je dus te veel in je hoofd en niet in je lijf zit, heeft het gronden vaak niet het gewenste effect.
Ik zeg hier wel bij dat ik dit uit eigen ervaring heb geleerd, niet uit boeken, ik ben zéker geen expert maar wil je wel graag proberen te helpen.

Zelf heb ik ook vaak hele gemene hoofdpijn, lang geleden heb ik een spontane kundalini ontwakening meegemaakt, sindsdien komt die hoofdpijn op de meest idiote momenten opzetten en kan ook als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het kan dus wel met energiestromingen te maken hebben. Waar ik wel altijd erg voorzichtig mee ben is om vreemde of wazige klachten aan dit soort dingen toe te schrijven. Ik denk dat je toch altijd eerst contact moet opnemen met een arts en als daar dan niets uitkomt kun je aan andere mogelijkheden gaan denken.

Wat ook een optie is, is meditatie. Heb je dat al geprobeerd?
Misschien komt het antwoord op je vraag wel zo binnenvallen.
Thomas A
Thomas A aug 15 '07
Quote Feileacan: Wat ook een optie is, is meditatie. Heb je dat al geprobeerd?
Misschien komt het antwoord op je vraag wel zo binnenvallen.

Opmerkenlijk omdat ik dit bij het lezen van de foto van Amethist zeker zou noemen.

Thomas
admin
admin aug 15 '07
Het kwam bij mij ook "binnenvallen" :)
ster van de zee
ster van de zee aug 15 '07
Amethist.. de pijn in je hoofd komt denk ik elders vandaan.. maar dat weet je wel.. het is geen migraine!
amethist
amethist aug 16 '07
Bedankt voor jullie reactie! Ik zal meer gaan aarden dat zal zeker helpen. Groetjes Amethist.
Thomas A
Thomas A aug 16 '07
Aarden;

je bestaan innemen
van jezelf houden
jezelf kunnen be-grijpen
en toch van jezelf kunnen houden
evt vergeven; ook jezelf

weten dat je goed bent zoals je bent
lekker door de natuur lopen
overgave toestaan
durven loslaten
gedachten stop zetten
naar je hart luisteren

allemaal aarden
in je eigen bestaan
en de hele wereld veranderd mee..............

Thomas
LPChip
LPChip aug 17 '07
Weet je zeker dat het geen last van de maag ofzo is?

Ik kan me haast niet voorstellen hoe je last kan hebben van je chakra's, omdat daar geen zenuwen inzitten.

Ikzelf heb af en toe last van mijn maag, en dat is eigenlijk meestal wanneer ik het erg druk heb. Ik slaap dan ook minder etc.
admin
admin aug 17 '07
Ik kan mijn chakra's voelen en kan zelfs de trilling van de chakra´s veranderen. Hierdoor heb ik een paar hele bijzondere ervaringen gehad. Dus voor mij klinkt het eigenlijk wel normaal, ik was van mening dat ieder mens dat kon. Gek eigenlijk dat soms dingen voor onszelf zo vanzelfsprekend zijn en we soms helemaal niet doorhebben dat anderen dat heel anders ervaren.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki