Loading...
nl

heksen

admin
admin aug 13 '07
To whom it may concern...

Vanavond 21.30 rtl 5 heksen.
Ik ken de inhoud van het programma niet, dus ik kan niet zeggen of het leuk/ niet leuk, interessant of pure kletskoek is, maar ik ga wel kijken :)
Delen:
Sheva
Sheva aug 13 '07
o.k feileacan dan gaan wij van jou horen of het leuk was... :P
Hier bij mij zitten ze een film te kijken,ik had het ook al gelezen in de gids, wel grappig dat jij er nu over begint.... ;)
mause
mause aug 13 '07
ik heb er een deel van gezien. maar weet niet goed wat ik er van moet denken. ik denk niet dat het iets voor mij is, maar vind het wel interressant om te zien?

wat vond jij ervan feileacan?
admin
admin aug 14 '07
Ik vond het erg interessant om te zien hoe anderen hun hekserij beleven. Helaas ken ik zelf geen heksen in real life en doe mijn dingen dus alleen. Een van de heksen van het vuurdansen schreef (op een heksenforum waar ik lid van ben) dat er erg veel geknipt was en dat is wel jammer vind ik. Ook denk ik dat 1 uur veel te kort is om een beetje beeld te krijgen van wicca. De manier waarop de mensen hun rituelen uitvoerden vond ik erg mooi en ook erg dapper. De jongen die in de winkel wierrook aan het kopen was vond ik erg oprecht en het zou leuk zijn geweest als hij meer had kunnen vertellen. De rituelen die deze mensen deden doe ik niet, wicca kan op vele manieren worden beleefd is mijn mening, ik ben naast heks ook christen, sommigen zeggen dat dat niet kan, ik zeg van wel :)
Ik combineer van diverse geloven/religies de dingen die mij aanspreken en die goed voelen. Voor mij is er maar 1 God maar ik geloof ook in de Godin (moeder aarde). Zo lang als ik mij kan herinneren "voel" ik mij al heks, geen idee waar het vandaan komt maar het voelt goed en natuur is ontzettend belangrijk in mijn leven, de energie en liefde die je in een bos kunt ervaren zijn voor mij soms overweldigend en ik kom regelmatig met tranen in mijn ogen een bos uit, heeeeeerlijk!
Mijn heks zijn zit meer in kruidentheetjes, kruidenremedies, stenen, handopleggen, tarot, pendelen.
Momenteel ligt alles een beetje stil voor mij omdat ik erg druk ben met andere persoonlijke groei, maar zodra deze fase weer wat rustiger word ga ik zeker verder ontdekken.

Het leukste van het hele programma vond ik om te zien hoe mensen helemaal op kunnen gaan in hun geloof en daarbij niet zichzelf verstoppen voor de buitenwereld, echt lekker helemaal zichzelf zijn.

karin.
mause
mause aug 14 '07
ik vond het ook wel interresant om te zien. al was het voor mij als leek natuurlijk allemaal vreemd wat ze deden. ik vind het wel knap dat ze zo open waren en dat ze ons( de kijker) een blik in hun wereld gunde.

aan jou verhaal karin, kun je merken dat er zoveel verschillende dingen zijn, die ermee samenhangen dat het inderdaad tekort is om het in 1 uur duidelijk te krijgen.


maureen

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki