Loading...
nl

[SPEL] Winter Weersvoorspelling

LPChip
LPChip jan 15 '07
Zoals vele van jullie, vind ik het merkwaardig dat het tot op heden nog niet in nederland heeft gesneeuwd, laat staan dat het koud genoeg is geweest voor sneeuw.

Daarom heb ik een spelletje bedacht.

Wie kan voorspellen wanneer het voor het eerst in 2007 gaat sneeuwen?

Regels: Geef een dag en maand op. De eerste keer dat er ergens in heel nederland sneeuw valt is de bepalende dag. Vervolgens krijg je punten. Wie de meeste punten heeft wint. :)

Als je de dag goed hebt krijg je 20 punten.
Zit je er 1 dag naast: 15 punten
Zit je er 2 dagen naast: 10 punten
3 = 9
4 = 8
5 = 7
6 = 6
7 = 5
8 = 4
9 = 3
10 = 2
11 = 1

Heb je de maand goed krijg je 20 punten
zit je er 1 naast, krijg je 5 punten
zit je er 2 naast, krijg je 1 punt

Je kan ook kiezen als datum: geen. Met andere woorden, heel 2007 zal nederland sneeuw vrij blijven. Gebeurd dit, krijg je 50 punten. Gebeurd dit niet, ben je zowiezo af.

Laat ik om het uit te leggen, als datum 1 januari nemen. Als eerst kijken we naar de dag. Als op 1 januari sneeuw heeft gevallen, en jij hebt 5 februari gezegd, dan gaat de telling als volgt:
5e is 4 dagen verschil: 8 punten, feb is 1 maand verschil = 5 punten. 8+5=13 punten.

Wie o wie durft zijn voorspelling te doen? Meedoen is gratis!!! :D
Delen:
jo
jo jan 15 '07
12 maart
LPChip
LPChip jan 15 '07
Ik ga leuk doen. De kans dat dit gebeurd is heeeeeeeeeeeel klein, en ik hoop niet dat het gebeurd, maar voor het spel wel leuk als toch iemand dit zegt:

Ik ga voor geen sneeuw in 2007.

Vergeet niet: het kan ook nog zo zijn dat het in november/december gaat sneeuwen, dus als dat gebeurd heb ik pech :p
????
???? jan 15 '07
14 februari
Tamara26
Tamara26 jan 15 '07
ik doe mee:
1 maart
Wendy's
Wendy's jan 15 '07
MET CARNAVAL!!!

22 februari 2007
Charlie
Charlie jan 16 '07
Oh, wat grappig dat ik dus volgens mij als enige hier al sneeuw heb gezien eind vorige maand. Maar of het hier in Nederland gaat sneeuwen, dat denk ik haast niet. oh en Wendy, carnaval is toch 19 en 20 februari, want de twintigste gaan we in ondertrouw, dus ik ga voor de 20 februari. Met carnaval!!!!!
Wendy's
Wendy's jan 16 '07
 Quote:
Origineel van Charlie:
Oh, wat grappig dat ik dus volgens mij als enige hier al sneeuw heb gezien eind vorige maand. Maar of het hier in Nederland gaat sneeuwen, dat denk ik haast niet. oh en Wendy, carnaval is toch 19 en 20 februari, want de twintigste gaan we in ondertrouw, dus ik ga voor de 20 februari. Met carnaval!!!!!
Ow, haha.. foutje!!

Komt omdat ik 22februari iets anders te doen heb.. maar iig dinsdag 20 februari! laatste dag van carnaval!!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '07
Ik heb al sneeuw gezien hoor :). Maar deze winter zit er niet meer in. Ik gok op de volgende winter. Dus ik denk 27 decemeber 2007. Geen witte kerst dus.
LPChip
LPChip jan 16 '07
maareh Wen, kies je 20 feb, of 22 feb als datum?
Mimi*
Mimi* jan 16 '07
13 februari
Wendy's
Wendy's jan 16 '07
 Quote:
Origineel van LPChip:
maareh Wen, kies je 20 feb, of 22 feb als datum?
20
LPChip
LPChip jan 17 '07
Dus dan hebben we 2x 20 februari... Das wel weer jammer :p
Wendy's
Wendy's jan 18 '07
eigenlijk denk ik dat het weer helemaal omslaat. en dat het volgende week nog kan gaan sneeuwen! en missgien wel veel sneeuw die blijft liggen!

ff nieuwe voorspelling ;)laat die 20 februari maar weg, wat ik eerst verwachtte. :p
LPChip
LPChip jan 19 '07
Wat wordt dan je datum? :p
Wendy's
Wendy's jan 19 '07
pfffff.. ergens volgende week! :p

woensdag of donderdag

25 - 01 - 2007
Mimi*
Mimi* jan 19 '07
Ik ben benieuwd.. Nu is het nog 12 graden buiten ;)

En gisteren kon je het niet echt wintersweer noemen maar herfst weer! Ookal was het extreem
Wendy's
Wendy's jan 19 '07
hahaha.. gister zijn er 120 dakpannen weggewaait! van het dak!! echt veel
Acheliah
Acheliah jan 20 '07
Ikke denk 28 december 2007
Acheliah
Acheliah jan 22 '07
Ik verander mijn datum in 4 februari 2007 de dag dat mijn dochtertjuh 2 wordt

Kus Dieneke
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services