Mijn vader is vorig jaar overleden. Hij was al heel lang ziek en zijn overlijden was een verlossing. Wij kunnen daar alleen maar vrede mee hebben. Mijn vader had een vorm van dementie waarbij het geheugen tot in een heel ver stadium in takt blijft.
Wij (hij dus ook) hebben dus jaren niet geweten dat hij ziek was. Toen we het eenmaal wisten, was hij al 'zo ver heen' dat praten erover niet meer mogelijk was. Hij had ook nog een andere ziekte(A.L.S.)waar hij uiteindelijk aan overleden is. We hebben nooit geweten wat hij er van begrepen heeft.
Er blijft voor mij wel een vraag over en misschien kan iemand mij verder helpen. Ik zou graag willen weten of, en zo ja hoe, hij zijn laatste jaren nog heeft ervaren. Ik heb al een klein stukje op internet gevonden over de ziel die niet meer in staat om in het dagbewustzijn aanwezig te zijn. Maar het blijft een beetje vaag.
Iets opmerkelijks wil ik ook nog vermelden:
In zijn laatste weken heeft mijn vader tegen mijn moeder gezegd: 'Amber praat niet meer met mij'. Dat was helemaal waar. Er was niet met hem te praten, al jaren niet meer, dat klopt, en in de laatste maanden kon hij technisch gezien ook maar nauwelijks praten, maar dat bedoelde hij niet. Ik weet precies wat hij bedoelde, ik kon het niet opbrengen om echt contact met hem te maken en dì¡ì¡r refereerde hij aan. Dus er was nog wel iets, iets dat toch bepaalde dingen heeft geregistreerd????
Dank voor jullie reactie.