Loading...
nl

Wie is IkBen

IkBen
IkBen aug 1 '07
Ik ben op deze wereld gezet op 15 novenber 1951, om 23:54 uur, als 2e zoon in een gezin dat uitgroeide tot een gezin met 4 zonen en 1 dochter, Ard Olsthoorn.
Het leven dat zich vervolgens heeft ontrold onderscheidde zich in niets van dat van anderen met als verschil dat ik startte als leerling-kok en eindigde als ondernemer. In de tussenliggende periode heb ik meerdere kanten van de maatschappij leren kennen in functies die gemiddeld niet meer dan 3 jaar duurden en waarvoor ik mij via zelfstudie kwalificeerde. Gehuwd in 1981, een dochter in 1983 eneen zoon in 1985.

Geloof in God was (toen) iets arbitrairs voor mij en van kerken moest ik niets hebben op een enkele keer na bij 'speciale' gelegenheden. Actief op Internet, als coach, ergens rond 1997 begonnen, werd ik geconfronteerd met wat men spiritualiteit noemde maar wat in feite paranormaliteit is. Een beter woord is denk ik dat ik ermee werd overspoeld en van meet af aan ben ik daar sceptisch over geweest. Ik zocht en vond (rationele) verklaringen voor van alles en was ervan overtuigd dat paranormaliteit vooral leefde in de gedachten van mensen en niet in de werkelijkheid. Daarin werd ik gesteund door het ontbreken van bewijs voor het bestaan van welke 'vaardigheid' dan ook.

Ergens in 2002, begon het voor mij. Er kwamen (eerst subtiele) aanwijzingen dat ik meer kon dan ik wist. Ik verbaasde mijzelf keer op keer en in 2004 werd mij geopenbaard wie en wat ik ben.
Daar heb ik het moeilijk mee gehad. Ik hechtte er in het begin ook volstrekt geen geloof aan. Ik wilde er ook niet aan tot ik er op enig moment simpelweg niet meer onderuit kon, en niet meer voor kon weglopen, omdat de bewijzen zich bleven opstapelen en te overweldigend werden.

Op dit moment ben ik voor ongeveer 99% van de 100 gevormd en is het voor mij wachten op de laatste stap die mij brengt naar de plek op deze wereld van waaruit ik zal gaan 'opereren.' Dat zal niet Nederland zijn, waar ik alleen ben opgegroeid omdat dat de meest stabiele en op de 'buitenwereld' gerichte plek op aarde was in de jaren tussen 1950 en 2000.

Dat 2012 er ook aankomt is geen toeval. Het is een (mogelijk, want de mens kiest zelf) kantelmoment in de ontwikkeling en geschiedenis van de mensheid. Alleen 'tovert' men aan die kapstok veel meer dan nodig. Van enig gegoochel met dimensies of lichtwezens of wat dan ook is geen sprake.

Het is slechts gewenst dat de mens iets doet aan zijn mentaliteit / spiritualiteit en de maatschappij een tikje anders inricht dan men nu gedaan heeft. Rechtvaardig.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 1 '07
Hallo Ard,

Misschien een beetje laat, maar alsnog van harte welkom. Dat je hier toch kunt vinden wat je zoekt, en dat wij ook vinden wat je geeft.
IkBen
IkBen aug 1 '07
Het is eerder een afscheid Nims. Na jouw bezoek aan Gwendolynn en de daaropvolgende gebeurtenissen, zul jij het beste van iedereen weten hoe het in elkaar steekt.
LPChip
LPChip aug 1 '07
Welkom IkBen. :)

Ik hoop ook voor jou dat jij zult vinden wat je zoekt, of dat hier op dit forum is, of ergens anders, want dat maakt verder niet uit.

Ik zou het leuk vinden als je af en toe eens laat weten hoe het gaat. Zo kun je misschien door jouw ervaringen te delen, ons toch een beetje onderwijzen. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 1 '07
Oh het was me niet opgevallen dat het een afscheid was Ard. Jammer dat je er zo over denkt. Ik heb niet zo uitgebreid met Gwendolynn erover gesproken dus daar kan ik weinig over melden.

Ik heb nog wel enkele vragen bij jouw manier van communiceren en je daadwerkelijke intenties naar Merudi toe. Gewoon wat jouw beweegredenen zijn achter sommige reacties zijn. Dus ik hoop die ooit beantwoord te mogen zien.

Misschien dat je je in de toekomst nog bedenkt en dit niet ziet als een definitief afscheid. Mocht het wel echt het laatste bericht van je zijn, dan graag tot ziens! (en ja ik meen dit echt. Ik kijk liever vooruit dan terug, want tenslotte zijn we allemaal nog mensen).
Ayasha
Ayasha aug 1 '07
Ikben. Ik vind het jammer dat je weg gaat. Je bent een boeiend persoon...En ondanks alles zal jou kennis een gemis worden op het forum.
Debiorah
Debiorah aug 1 '07
Fijn om kennisgemaakt te hebben en een completer beeld te hebben van ikben. Ook namens mij veel succes in alles wat nog op je pad zal komen en wie weet tot ziens!
IkBen
IkBen aug 1 '07
Vragen kunnen sowieso gesteld worden. Of ik er nog aan toe kom om ze te lezen en te beantwoorden weet ik niet. Op het moment dat ik dit schrijf (in Nederland) ben ik ook aanwezig bij mijn dochter in het ziekenhuis in India (inderdaad, op twee plaatsen tegelijk).

Ik heb eerder gezegd dat ik op Merudi kwam voor iemand in het bijzonder en dat ik met die iemand (voorlopig) klaar ben. Ik ben blijven hangen omdat ik las en zag hoezeer men, net als op nagenoeg iedere andere zichzelf spiritueel noemende site, het ene luchtkasteel bouwt op een fundament van een eerder luchtkasteel.
Men kan, als voorbeeld, een architekt een fabelachtig mooi droomhuis laten ontwerpen, maar als de ondergrond niet deugt, bijvoorbeeld omdat het drijfzand is, kan het droomhuis nimmer realiteit worden. En zo is iedere discussie over bijvoorbeeld 'gidsen' en wat die allemaal doen volmaakt zinloos zolang men geen bewijs van hun bestaan heeft. Dat bewijs is er niet en dus is alles speculatief. Dat bewijs komt er ook niet omdat ik weet dat ze er niet zijn.

Dì¡t heb ik aan de kaak gesteld. Niet om te willen confronteren want daar heb ik geen behoefte aan, maar om mensen met de voeten weer stevig op de grond te krijgen.

Nims, ik weet dat je je ziel en zaligheid in deze site hebt zitten en ik ben er zeker van dat je oprecht bent in JOUW overtuiging dat automatisch schrift bestaat en dat wat jij als het woord van aartsengelen ziet, jou door 'boven' is ingegeven.
Niettemin bestrijd ik dat, niet jou. De essentie van spiritualiteit is eigenlijk heel down to earth, namelijk zì³ te leven dat je daarmee andere levende wezens niet tekort doet in het besef dat wat je aan anderen doet dat je dat ook aan jezelf doet. Het welzijn van anderen staat in direct verband met het welzijn van jezelf en de mensheid.

Ik heb voorts geroepen dat gidsen, entiteiten en andere verschijningen die men meent te hebben waargenomen niet bestaan. Ik trek dat niet in want dat is zo.
Ik heb ook geroepen dat, op een handvol mensen na, contact met overledenen niet mogelijk is en ook dat neem ik niet terug omdat ook dì¡t zo is.
Ik weet dat ik daarmee mensen rechtstreeks aanspreek en misschien wel tref. Ik weet ook dat mensen daardoor het gevoel krijgen dat ik ze voor leugenaar neerzet, paragnosten wellicht of mediums en anderen, maar dat is nergens gebeurd en dat doe ik ook niet. Die conclusie heeft men zelf getrokken.

Ik ben er zélfs van overtuigd dat mensen die zeggen 'dingen' te hebben gezien, of stemmen te hebben gehoord, dat ook daadwerkelijk hebben gedaan. Wat ik echter een en andermaal zeg is dat de uitleg die daaraan (tegenwoordig) gegeven wordt, denk aan gidsen, entiteiten, verschijningen, geesten of wat ook, niet kan. Sterker nog, misschien wel door site's als Merudi, die ook hun goede kanten hebben, kiezen mensen steeds eerder voor een ver van de realiteit staande verklaring en dat is volkomen ten onrechte.

Daar ageer ik tegen. Niet omdat men van mij niet zou mogen fantaseren en dromen, vooral wel doen. Niet omdat men van mij niet in gidsen en noem maar op zou mogen geloven, natuurlijk wel, als men zich daar prettig bij voelt. Maar omdat men eventuele problemen die men heeft er vaak niet mee aanpakt en dus niet mee oplost, ook al lijkt dat soms van wel.
Als men zichzelf niet bij de les houdt en met twee benen op de grond dan zweeft men en verliest men het kontakt met de werkelijkheid.

En ja, ik weet dat paranormaliteit bestaat. Niemand is wat dat betreft krachtiger dan ik.
Thomas A
Thomas A aug 1 '07
Ik vraag mij danig af wat jij nog op een forum doet, zo vol zelfovertuiging.........

Een groot opgeblazen hol vat. Dat je dat van jezelf niet ziet joh. Hoe hoog plaats jij jezelf........?

ikben; "Niemand is wat dat betreft krachtiger dan ik".
Arme eenzame mens, kom toch terug op aarde.

Thomas
IkBen
IkBen aug 2 '07
Als je dat nog altijd niet begrijpt Thomas, dan adviseer ik je een cursus begrijpend lezen te doen.
Thomas A
Thomas A aug 2 '07
Tja Ard, misschien wel een heel goed idee. Ik neig er namelijk nogal toe teveel tussen de regels door te lezen.

Thomas
IkBen
IkBen aug 2 '07
Ik vrees dat ik het met je eens ben Thomas en dat leidt tot veelal speculatieve conclusies omdat je niet op (de) feiten afgaat maar op dat wat JIJ denkt dat er staat.

Het verschil van mij met andere mensen is dat ik nergens een dubbele bodem in doe. Ik zeg exact wat ik bedoel en dat maakt verder zoeken naar diepergaande bedoelingen van mij zinloos. Ik ben zoals ik mij voordoe. En ja, omdat ik weet wat en wie ik ben schroom ik niet om dat te laten blijken. Ik heb de valse bescheidenheid die de dubbele bodem van mensen zo duidelijk kenmerkt, afgelegd.

Ik ben op aarde Thomas en sta steviger op de grond dan velen hier op de site.
Caius
Caius aug 2 '07
Hoi IkBen,

Na veel van en over je gelezen te hebben, heb ik besloten om ook maar eens op je te reageren.

Het is wel duidelijk, dat jij helemaal jezelf bent ;););););)
En dat je helemaal controle over jezelf hebt ;););););)

Blijf in jezelf geloven, dat doet jezelf kennelijk goed :)
Hopelijk vind je het geen wat je zoekt en doe je hiermee veel goeds.
Suc6 IkBen, of moet ik zeggen veel sterkte?!

Groetjes,
Caius
admin
admin aug 2 '07
Hallo Ikben, ik heb niet zo veel gelezen van wat je schreef, net als Thomas ben ik een tussen de regels lezer (voor de cursus begrijpend lezen ben ik geslaagd met 10+)wat ik bij jou voel ervaar ik niet als prettig, toch wil ik je veel succes wensen op je verdere pad.
Thomas A
Thomas A aug 2 '07
Ikben;


Ikben; “Ik vrees dat ik het met je eens ben Thomas en dat leidt tot veelal speculatieve conclusies omdat je niet op (de) feiten afgaat maar op dat wat JIJ denkt dat er staat”.

Antwoord; dat is een speculatieve conclusie, wat je daar stelt ikben. Daarnaast achterhaalt mijn intuïtie mijn denken altijd weer ookal omdat het in een fractie van de tijd van denken gebeurt!!!.

Ikben; “Het verschil van mij met andere mensen is dat ik nergens een dubbele bodem in doe. Ik zeg exact wat ik bedoel en dat maakt verder zoeken naar diepergaande bedoelingen van mij zinloos. Ik ben zoals ik mij voordoe. En ja, omdat ik weet wat en wie ik ben schroom ik niet om dat te laten blijken. Ik heb de valse bescheidenheid die de dubbele bodem van mensen zo duidelijk kenmerkt, afgelegd.

Antwoord; geen dubbele bodem? Nou mooi dat je communicatieve vaardigheden verdere vraagtekens in het midden mogen laten. Dat is namelijk niet iedereen gegeven. Voelen " denken " bedoelen, allemaal nog helemaal niet zo simpel in woorden te brengen en zalig hij of zij die deze kunst goed ver-staat. Het is mooi dat jij jezelf goed kent. Zover ben ik nog lang niet en zolang ik mijn onderbewuste motieven tot handelen niet volledig bewust bevatten kan, kan ik in elk geval zeggen dat ik mijzelf nog niet helemaal ken. Wel ken ik heel erg veel medemensen die beweren zichzelf goed te kennen. Maar ik heb nog NOOIT iemand ontmoet die zichzelf ook daadwerkelijk goed kent!!!!!!!
(Het is ieders diepste verlangen zijn wezen te be-grijpen)

Ikben; “Ik ben op aarde Thomas en sta steviger op de grond dan velen hier op de site.”

Dat kan heel goed Ikben en gezien je leeftijd heb je ook lang naar alles wat er op je weg kwam mogen kijken. De meeste op dit forum zijn toch stukken jonger (tot nog toe). Daarnaast heb je het vermogen in beelden te zien. Je hebt dus al heel wat (intuïtieve) keuzes mogen maken. En misschien voel je je ook wel thuis op deze aarde; dat is voor velen toch heel anders hier, gewoon omdat ze nog opzoek zijn naar hun draai hier in dit leven.
Wat dat betreft ligt er hier ook wel een kans voor je, je hebt ongelooflijk veel kennis en wijsheid en er zijn heel veel zoekenden!!!..
Nu nog hoe ga ik het hen overbrengen!!!!!..

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07
 Origineel bericht van: IkBen
Vragen kunnen sowieso gesteld worden. Of ik er nog aan toe kom om ze te lezen en te beantwoorden weet ik niet.

Ik hoop dat je tijd wilt nemen om mijn vragen te beantwoorden.
 Origineel bericht van: IkBen

Op het moment dat ik dit schrijf (in Nederland) ben ik ook aanwezig bij mijn dochter in het ziekenhuis in India (inderdaad, op twee plaatsen tegelijk).

Ik hoop dat je dochter niets ernstigs heeft. Als ze ziek is, beterschap gewenst.
 Origineel bericht van: IkBen

Ik heb eerder gezegd dat ik op Merudi kwam voor iemand in het bijzonder en dat ik met die iemand (voorlopig) klaar ben.

Heb je je doel voor deze persoon ook gehaald?
 Origineel bericht van: IkBen

Ik ben blijven hangen omdat ik las en zag hoezeer men, net als op nagenoeg iedere andere zichzelf spiritueel noemende site, het ene luchtkasteel bouwt op een fundament van een eerder luchtkasteel.

En waarom zou je dan blijven hangen? Er zijn enorm veel spirituele websites op het net. Wat maakt het dat Merudi zich heeft onderscheiden van al deze andere sites?
 Origineel bericht van: IkBen

En zo is iedere discussie over bijvoorbeeld 'gidsen' en wat die allemaal doen volmaakt zinloos zolang men geen bewijs van hun bestaan heeft. Dat bewijs is er niet en dus is alles speculatief. Dat bewijs komt er ook niet omdat ik weet dat ze er niet zijn.

En toch is dat niet waar. Er is wel degelijk bewijs voor gidsen. Dit bewijs alleen al is voldoende om jouw veronderstelling dat ze niet bestaan te ontkrachten.
 Origineel bericht van: IkBen

Dì¡t heb ik aan de kaak gesteld. Niet om te willen confronteren want daar heb ik geen behoefte aan, maar om mensen met de voeten weer stevig op de grond te krijgen.

Toch ben je daar niet in geslaagd omdat je namelijk geen enkel fundering voor jouw feit gegeven hebt waarom ze niet bestaan. Je spreekt over luchtkastelen, maar jouw feiten zijn net zo hol vanwege het gebrek aan onderbouwing. Jouw mening hierover is simpelweg onvoldoende om als feit te worden aangedragen. Dat is het net zoals mijn mening. Gelukkig zijn er dan nog de onweerlegbare bewijzen die mijn feiten staven die bij jouw verhaal echter compleet ontbreken.

Jammer, een gemiste kans zou ik zeggen.
 Origineel bericht van: IkBen

Nims, ik weet dat je je ziel en zaligheid in deze site hebt zitten en ik ben er zeker van dat je oprecht bent in JOUW overtuiging dat automatisch schrift bestaat en dat wat jij als het woord van aartsengelen ziet, jou door 'boven' is ingegeven.

Uiteraard bestaat het, want het gebeurd en is gebeurd. Het ontkennen hiervan zou hetzelfde zijn als het ontkennen dat het de volgende ochtend weer licht wordt in Nederland.
 Origineel bericht van: IkBen

Niettemin bestrijd ik dat, niet jou.

Klopt dat je dat doet, maar je biedt geen alternatieven, en ook geen feitelijke onderbouwing van je bestrijding. Daarmee blijf je dus een luchtkasteel oppompen.

Ik voel me ook helemaal niet persoonlijk aangevallen, integendeel. Ik sta hier volledig boven. Daarom waardeer ik ook de tijd die je in je reactie hebt gestoken, en wil ik ook absoluut de tijd nemen om te reageren op jouw bericht. Tenslotte zijn wij hier om van elkaar te leren.
 Origineel bericht van: IkBen

De essentie van spiritualiteit is eigenlijk heel down to earth, namelijk zì³ te leven dat je daarmee andere levende wezens niet tekort doet in het besef dat wat je aan anderen doet dat je dat ook aan jezelf doet.

Inderdaad, maar defenieer eens levende wezens als je wilt. Is de aarde in jouw ogen ook een levend wezen? Is de zon een levend wezen? Kortom, wat versta jij hieronder?
 Origineel bericht van: IkBen

Het welzijn van anderen staat in direct verband met het welzijn van jezelf en de mensheid.

Niet zo nauwdenkend :)ons welzijn is ook belangrijk voor een hoop andere wezens die niet onder de mensheid zouden vallen. Je weet zelf ook het bestaan van aliens af, dus vergeet niet waar we nu precies mee bezig zijn ;)
 Origineel bericht van: IkBen

Ik heb voorts geroepen dat gidsen, entiteiten en andere verschijningen die men meent te hebben waargenomen niet bestaan. Ik trek dat niet in want dat is zo.

Dat heb je heel vaak geroepen, maar dat maakt het niet waar. Ik val in herhaling, dus dat laten we achterwege. Je gedrag heb je zelf goed geanalyseerd, maar blijkbaar niet verklaard.

Waarom moet je het roepen als men hier je niet geloofd? Als je maar hard genoeg schreeuwt dan overstemt jouw verhaal wel ieder ander verhaal? Waarom vind je dat nou zo nodig?
 Origineel bericht van: IkBen

Ik heb ook geroepen dat, op een handvol mensen na, contact met overledenen niet mogelijk is en ook dat neem ik niet terug omdat ook dì¡t zo is.

Dan heb je vast een hele grote hand ;). We hebben hier voldoende bewijs dat het wel zo is. En dat neem ik ook niet terug, omdat het wel zo is.
 Origineel bericht van: IkBen

Ik weet dat ik daarmee mensen rechtstreeks aanspreek en misschien wel tref. Ik weet ook dat mensen daardoor het gevoel krijgen dat ik ze voor leugenaar neerzet, paragnosten wellicht of mediums en anderen, maar dat is nergens gebeurd en dat doe ik ook niet. Die conclusie heeft men zelf getrokken.

Hoezo? Die conlusie trek je nu zelf hierboven. Verwijt niet de anderen wat je zelf ook al bedacht hebt. Daarbij ben je een woordkunstenaar waarbij je gewoon zegt dat iemand niet de waarheid spreekt. Dat is het zelfde zeggen als dat iemand een leugenaar is, echter spreek je het niet uit. Hier noemen we dat gewoon een politiek spelletje, of kontendraaierij.

De meeste politicie die ik ken hebben op dat soort moment iets te verbergen. Heb jij een dubbele agenda Ard?
 Origineel bericht van: IkBen

Ik ben er zélfs van overtuigd dat mensen die zeggen 'dingen' te hebben gezien, of stemmen te hebben gehoord, dat ook daadwerkelijk hebben gedaan. Wat ik echter een en andermaal zeg is dat de uitleg die daaraan (tegenwoordig) gegeven wordt, denk aan gidsen, entiteiten, verschijningen, geesten of wat ook, niet kan.

Dat zeg je wel, maar je onderbouwt het nogmaals niet. Het kan wel en is niet eens zo moeilijk om met een entiteit in contact te komen.

Zal ik anders eens in jouw dromen verschijnen?
 Origineel bericht van: IkBen

Sterker nog, misschien wel door site's als Merudi, die ook hun goede kanten hebben, kiezen mensen steeds eerder voor een ver van de realiteit staande verklaring en dat is volkomen ten onrechte.

En dat baseer je waar precies op? Welke realiteit verkies jij?
 Origineel bericht van: IkBen

Daar ageer ik tegen. Niet omdat men van mij niet zou mogen fantaseren en dromen, vooral wel doen. Niet omdat men van mij niet in gidsen en noem maar op zou mogen geloven, natuurlijk wel, als men zich daar prettig bij voelt. Maar omdat men eventuele problemen die men heeft er vaak niet mee aanpakt en dus niet mee oplost, ook al lijkt dat soms van wel.

Vraag eens de mensen die hier zijn of bepaalde problemen opgelost voor ze zijn. Hoe kan jij nou alle mensen over 1 kam scheren? Ik weet als geen andere iedere dag weer, wat Merudi met mensen doet en heeft gedaan. Iedere dag weer, komen er minimaal 300 mensen op deze site. Daarbij klikken ze minimaal 15 pagina's aan.

Je geeft duidelijk jouw intentie hierboven door te ageren tegen sites die de problemen van mensen niet oplossen. Daarmee zeg je dus, dat je eigenlijk de problemen van andere mensen wilt oplossen, anders zou je er niet tegen ageren. Vertel mij dan eens welke problemen jij bij mensen opgelost hebt? Of hoe je denkt de problemen op te lossen?
 Origineel bericht van: IkBen

Als men zichzelf niet bij de les houdt en met twee benen op de grond dan zweeft men en verliest men het kontakt met de werkelijkheid.

En dat is helemaal waar. Toch moet jij eens goed kijken naar de grond waarop je loopt. Was je nog niet opgevallen, dat die grond al lang niet meer dezelfde was?
 Origineel bericht van: IkBen

En ja, ik weet dat paranormaliteit bestaat. Niemand is wat dat betreft krachtiger dan ik.

En waar blijkt deze kracht dan uit? Tot nu toe zijn het alleen maar veel woorden, maar weinig daden. Kortom, leuke boodschap, maar voer je intenties nou maar uit, en help de mensen waar je zoveel om schijnt te geven.

Groetjes Julien. Met de hoop dat je het leest en ook nog reageert.
LPChip
LPChip aug 3 '07
 Origineel bericht van: IkBen

Ik ben er zélfs van overtuigd dat mensen die zeggen 'dingen' te hebben gezien, of stemmen te hebben gehoord, dat ook daadwerkelijk hebben gedaan. Wat ik echter een en andermaal zeg is dat de uitleg die daaraan (tegenwoordig) gegeven wordt, denk aan gidsen, entiteiten, verschijningen, geesten of wat ook, niet kan. Sterker nog, misschien wel door site's als Merudi, die ook hun goede kanten hebben, kiezen mensen steeds eerder voor een ver van de realiteit staande verklaring en dat is volkomen ten onrechte.


Dit is een van de punten waarin ik IkBen gelijk wil geven. Ik weet dat het soms te snel wordt verwezen naar iets paranormaals/spiritueel, terwijl dat misschien niet zo is. Wel wil ik erbij zeggen, dat het de laatste tijd veranderd is. Een verandering waarvan ik zelfs denk dat IkBen deze niet kent dan wel niet heeft meegenomen in zjin visie.

Deze verandering slaat op het feit dat er nu meer spirituele dingen gebeuren dan zeg... een jaar geleden. Maar zelfs met deze verandering wil dat niet zeggen dat hij nu ongelijk heeft.
Caius
Caius aug 3 '07
FF voor de duidelijkheid LPChip ... ben je ook van mening dat mensen niet in contact kunnen komen met: "gidsen, entiteiten, verschijningen, geesten of wat ook"??
LPChip
LPChip aug 3 '07
Nee, naar mijn mening kunnen sommige mensen dat wel.

Ik doel meer op het feit dat sommige "verschijningen" dan wel "fenomenen in het kader van paranormaliteit of spiritualiteit" niet altijd paranormaal dan wel spiritueel hoeven te zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 3 '07
Maar volgens ikben zijn al deze fenomenen nooit spiritueel of paranormaal. Dus daar zit wel een verschil tussen lp en ib.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki