Heeft een van jullie dit ook eens gezien: witte schimmen op de vluchtstrook?
Het was een nacht eind januari 2006 of was het nou 2005 ... het was iig een tijdje geleden.
Het was een nacht om nooit te vergeten.
ik, mijn vriendin en me neefie waren op terugweg van een verjaardag in het oosten van het land.
Het was laat +- 4:00 snachts.
We reden (ik achter het stuur) eenzaam op een snelweg door de veluwe heen.
Nergens andere auto's te bekennen.
Opeens zie ik een witte schim verschijnen op de vluchtstrook ... deze schim kan ik me het minst goed herinneren, waarschijnlijk omdat ik hevig aan het knipperen was met mijn ogen van verbazing.
Nog helemaal verbaast van wat er opeens zichtbaar was geworden op de vluchtstrook ... verscheen al snel een volgende witte egale schim op de vluchtstrook ... deze kan ik wel goed herinneren ... het was een schim van een auto met daarnaast 4 personen staand.
De auto en de 4 personen vormde gesamen een silhouet.
Stom verbaast over het feit wat ik gezien had ... verscheen alweer vrij snel een volgend en de meest indrukwekkende schim.
De schim die ik mij kan herinneren als de dag van gister.
Even plotseling als dat de andere schimmen waren verschenen, verscheen deze schim ook.
Het was weer een zelfde soort egaal witte schim.
Het betrof nu een schim van een man ... ik neem aan dat het een schim van een man was ... omdat het leek alsof ie me begroete .. met een hand bij zijn hoed (de vorm van de hoed leek wel een beetje op de hoed die mijn opa droeg)
De schim stond met 1 been op de lijn die de vluchtstrook onderscheid van de rechter weghelft (waar ik al een uur reed).
Het verscheen net als de vorige schimmen, hooguit enkele tientallen meeters voor de auto uit.
Ik schok van deze schim, omdat hij bijna op mijn weghelft stond.
Met een schokkende beweging (snel naar links sturend), ging ik redelijk ruim om deze schim heen.
Mijn vriendin (die naast mij zat)... zag deze schim ook (de andere 2 schimmen niet).
We zeiden na het zien van de (laatste) schim tegen elkaar: "zag jij het ook"
Daarna vroeg ik aan mijn neef "is jou net niet iets opgevallen?
Hij: "nee hoor, wat dan?"
Ik: "ow niks, zal wel door de red bull komen" (zei ik een beetje lacherig om er niet over te hoeven praten op dat moment).
Mijn neefie zat aan de kant van de vluchtstrook (daar waar de schimmen redelijk snel achter elkaar verschenen)
Hij zat constant naar buiten te staren, maar hij heeft niks gezien.
Kennelijk waren de schimmen niet door elk mens waarneembaar.
Ik zag er 3, mijn vriendin 1 en mijn neef geen.
Hebben jullie zoiets ook een keer gezien, of wil je iets kwijt hierover ... twijfel niet en reageer.
Groetjes,
Kay