Loading...
nl

Witte schimmen op de vluchtstrook

Caius
Caius jul 30 '07
Heeft een van jullie dit ook eens gezien: witte schimmen op de vluchtstrook?

Het was een nacht eind januari 2006 of was het nou 2005 ... het was iig een tijdje geleden.
Het was een nacht om nooit te vergeten.

ik, mijn vriendin en me neefie waren op terugweg van een verjaardag in het oosten van het land.
Het was laat +- 4:00 snachts.
We reden (ik achter het stuur) eenzaam op een snelweg door de veluwe heen.
Nergens andere auto's te bekennen.

Opeens zie ik een witte schim verschijnen op de vluchtstrook ... deze schim kan ik me het minst goed herinneren, waarschijnlijk omdat ik hevig aan het knipperen was met mijn ogen van verbazing.

Nog helemaal verbaast van wat er opeens zichtbaar was geworden op de vluchtstrook ... verscheen al snel een volgende witte egale schim op de vluchtstrook ... deze kan ik wel goed herinneren ... het was een schim van een auto met daarnaast 4 personen staand.
De auto en de 4 personen vormde gesamen een silhouet.

Stom verbaast over het feit wat ik gezien had ... verscheen alweer vrij snel een volgend en de meest indrukwekkende schim.
De schim die ik mij kan herinneren als de dag van gister.
Even plotseling als dat de andere schimmen waren verschenen, verscheen deze schim ook.
Het was weer een zelfde soort egaal witte schim.
Het betrof nu een schim van een man ... ik neem aan dat het een schim van een man was ... omdat het leek alsof ie me begroete .. met een hand bij zijn hoed (de vorm van de hoed leek wel een beetje op de hoed die mijn opa droeg)
De schim stond met 1 been op de lijn die de vluchtstrook onderscheid van de rechter weghelft (waar ik al een uur reed).
Het verscheen net als de vorige schimmen, hooguit enkele tientallen meeters voor de auto uit.
Ik schok van deze schim, omdat hij bijna op mijn weghelft stond.
Met een schokkende beweging (snel naar links sturend), ging ik redelijk ruim om deze schim heen.

Mijn vriendin (die naast mij zat)... zag deze schim ook (de andere 2 schimmen niet).
We zeiden na het zien van de (laatste) schim tegen elkaar: "zag jij het ook"
Daarna vroeg ik aan mijn neef "is jou net niet iets opgevallen?
Hij: "nee hoor, wat dan?"
Ik: "ow niks, zal wel door de red bull komen" (zei ik een beetje lacherig om er niet over te hoeven praten op dat moment).

Mijn neefie zat aan de kant van de vluchtstrook (daar waar de schimmen redelijk snel achter elkaar verschenen)
Hij zat constant naar buiten te staren, maar hij heeft niks gezien.
Kennelijk waren de schimmen niet door elk mens waarneembaar.
Ik zag er 3, mijn vriendin 1 en mijn neef geen.

Hebben jullie zoiets ook een keer gezien, of wil je iets kwijt hierover ... twijfel niet en reageer.

Groetjes,
Kay


Delen:
LPChip
LPChip jul 30 '07
Ik heb tot nu toe geen schimmen gezien, voor zover als ik me kan herinneren, maar het is ook zo dat je er voor open moet staan. Ik denk dan ook dat een schim kan kiezen of het zich aan jouw toont of niet. En anders kan het een bepaald concentratie niveau zijn dat je moet hebben om ze te kunnen waarnemen.

Maar bovenstaand is speculatie gezien ik geen ervaring heb.
flicka
flicka jul 31 '07
ik heb nog nooit geen schimmen gezien maar wel andere waarnemingen gehad.
zo zat ik een avond thuis alleen op de bank tv te kijken en zo opeens zag ik een soort slierterige mist voor mijn neus langs mij voorbij gaan ik volgde het en toen het de bank voorbij was was het weg, het was geen rook.
ik rook wel maar ik had mijn laatste sigaret al een half uur geleden uitgedrukt stond er ook echt stomverbaast naar te kijken. verder zie ik wel eens enegie bollen, heb er zelfs een gezien die uit de hond kwam zo leek het en in mijn ooghoeken dat je dan iets ziet en als je wil kijken is het weg dat heb ik dagelijks
Caius
Caius jul 31 '07
Bedankt voor jullie reacties.
Het zal denk ik idd met een bepaald concentratie niveau te maken hebben.

Ik weet wel ...dat ik die avond/nacht behoorlijk wat red bull op had ... en ik het al een tijdje niet gedronken had ... toen ik begon te rijden... ik was aan het vechten tegen de slaap ... en de weg was nogal saai .. zo zonder verkeer ..en alleen maar bos...die schimmen hebben iig ervoor gezorgd dat ik over mijn slaperig gevoel kwam!
Misschien wilde ze verkomen dat wij daar (ook??) verongelukten???
Maar goed dit laatste is ook speculatie.
admin
admin jul 31 '07
Ik denk dat je met die laatste opmerking wel goed zit, dat is je intuïtie en die zit er volgens mij nooit naast.
Caius
Caius jul 31 '07
Hoi Karin (feileacan).. puntje voor jou ... alleen zeg ik niet zo snel nooit of altijd.
Maar ik denk iid dat ze er waren om te verkomen dat ik in slaap viel ... vooral de laatste schim heeft hierin een grote rol gehad ... omdat ik van deze schok ... niet omdat de schim er angstaanjagend uit zag (in tegen deel) ...maar omdat ik plotseling moest uitwijken met de auto (even voor de duidelijkheid ... de schimmen bewogen niet, voor zover ik weet en heb kunnen zien ... je rijdt immers met 120 km per uur).
Kennelijk moest ik "wakker" geschokken worden.
Wendy's
Wendy's jul 31 '07
Dan zal het zo vast wel zijn, om te verkomen dat je in slaap zou vallen.. :)
Debiorah
Debiorah jul 31 '07
Ik heb wel vaker schimmen gezien zoals, flicka deze ook beschrijft. Wat jij beschrijft vind ik wel heel bijzonder. Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn maar wilde wel even toevoegen dat RedBull zeker in combinatie met weinig slaap en eventueel alchohol rare situaties kan veroorzaken. Ik heb het vaker meegemaakt en het werkt als een soort drug, dus misschien heeft het toch een invloed gehad op je bewustzijn. Het kan ervoor gezorgd hebben dat je anders waarnam,ik denk zeker als je al aanleg hebt.
sefewet
sefewet jul 31 '07
mijn opa heeft in de sahara bijna een hartaanval gehad door een schim, maarja deze was zwart en die wou hem blijkbaar aanvallen, sindsdien rijd hij om dat gedeelte van de sahara heen(mijn opa is moslim en is al doodsbang voor zulke dingen).
Caius
Caius jul 31 '07
Het was ook heel bijzonder.
Ik kreeg geen angstig gevoel .. verbazing en opwinding waren de overheersende gevoelens.
Ik had veel red bull op ... geen alcohol ... en mijn nachtrust was/is prima (genoeg uren slaap iig) ... mijn vriendin die de laatste schim ook zag .. had niet zoveel gedronken.
Het was dus niet dat ik hallucineerde ... het was er echt!
Maar je hebt best kans dat de red bull invloed had ... het maakte me misschien gevoeliger voor het waarnemen van.
sefewet
sefewet jul 31 '07
red bull, geef je dan toch wel een soort van vleugels:P
Caius
Caius jul 31 '07
ja, ik was even omringt door engelen ;)
Heidelroos
Heidelroos aug 16 '07
Een oude vriend van me heeft ooit iets soortgelijks meegemaakt maar dan op een weg met veel bomen.. en heel vroeg op een ochtend (hij ging naar zijn werk)

Het leek of de 'schim' hem aan het waarschuwen was volgens zijn gevoel..

Op een gegeven moment is hij veel zachter gaan rijden omdat hij zeker wilde weten wat hij zag..(Met angst in zijn hart zei die)

En precies enkele seconden later steekt er een mega groot soort van hertenbeest over tussen de bomen..waar hij waarschijnlijk tegenaan geknald was als hij niet zachter was gaan rijden om dat 'ding' eens wat beter te bekijken...

Hij zegt zelf dat het zijn oma was :D
Of een beschermdinges van boven :D
Dus het komt waarschijnlijk niet door de redbull?

Liefs van Heidel..
Caius
Caius aug 18 '07
Heidel,

Bedankt voor je reactie!
Leuk om te lezen :)

Veel liefs,
Kay

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki