Loading...
nl

Explosion (pony) want ik weet het niet meer.

Ayasha
Ayasha jul 28 '07
Neen het is niet van mijn gewoonte om echt foto's te plaatsen om te readen. Maar op dit moment weet ik het even niet meer met mijn vent...Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
Explo is ernstig veranderd van zijn gedrag. Hij is van het meest zachtaardige lieve mannetje dat ik ken onder de hengsten, overgeschakelt naar het monstertje waarvan k al die jaren dat ik met paarden bezig ben gehoopt heb het nooit op stal te krijgen...
Gezien dit inmiddels al bijna een jaar zo is, en ik geen verbetering (integendeel) zie....Ik raak niet bij hem. Hij sluit zich af voor me. Waarom? Geen ide, Ex en ik hebben altijd een goede band gehad. Ik wil hem gewoon weer gelukkig zien...Hij heeft zoveel voor me gedaan, we hebben zoveel samen gedaan...Het doet elke dag pijn om hem zo te zien zoals hij nu is...

hier was hij nog redelijk lief

en deze is de recenste:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGS7GMGU.jpg
Delen:
admin
admin jul 29 '07
Ik ben geen fotolezer lieve kath, maar wat mij opvalt is de sereniteit die de bovenste foto uitstraalt, ik zie een witte waas op de bovenste foto die er bij de onderste niet is. Dat kan natuurlijk ook aan de camera liggen.

liefs,
karin
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 29 '07
Ik ben ook geen dierenlees expert, maar ik zie wel verschil met de bovenste en de onderste. De rust is eruit bij de onderste foto, ik zie een opgejaagd paard die heel druk in zijn koppie is.

Misschien komt het omdat jullie geen wedstrijden meer rijden? Is de uitdaging er voor ex een beetje uit misschien?
Ayasha
Ayasha jul 29 '07
Inderdaad, het is net dat wat me zorgen baart. Ex heeft ì¡ltijd rust uit gestraalt. Zo is hij gewoon, hij is wijs en kalm. Maar het laatste jaar is het net een jong veulen. Veel te heet, druk, drammerig, op mijn handen hangen (al kunnen jullie je moeilijk voorstellen hoe dat voelt, een 'goede' uitleg is; je hebt ongeveer 20kg op je handen en dat zolang dat je rijd. Houd je dus niet vol. ;))

feileacan ik zal eens kijken, ik heb hier nog ergens een foto liggen met een goede camera waar hij die zelfde rustgevende blik heeft.

Vind even geen betere. Hier is hij op wedstrijd in de ring (wat niet alleen voor ruiter maar ook voor paard stres en spanning mee neemt) en hij is hier nog lang niet ervaren. Later werd hij de stress gewoon en negeerde hij de andere paarden. Dit is dus het drukste dat ik hem ooit gezien heb (tot nu dan.)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HK74NPRY.jpg

Zo heb ik Explo altijd gekent...
JulienMoorrees
Is het niet mogelijk dat hij reageert op jou? Hoe ben jij jezelf gaan gedragen het afgelopen jaar? Is je aandacht een stuk anders verdeeld dit jaar tussen pret en ex? Zou hij niet jouw volledige aandacht willen, waardoor hij deze tijdens de momenten dat je met hem werkt ook volledig "oppeist?". Als hij het je moeijlijk maakt, dan ben jij er volledig bij. Misschien is het ook een cirkeltje, en verwacht je al dat hij moeilijk gaat doen, en dus doet hij moeilijk. Zo houd zijn gedrag, jouw gedrad in stand. De momenten dat jullie echt samen bezig zijn, zijn mss een stuk korter, maar wel intenser. En dat is misschien precies wat ex wilt.
linkie
linkie jul 29 '07
hoi kath,
ik heb niet echt verstand van fotolezen (bij mens en dier zie ik eigenlijk niets anders dan een foto, toch kreeg ik bij een foto een heel duidelijk gevoel dat ik je wil vertellen)
het gaat om de foto van hoe hij nu is. Ik krijg het gevoel dat hij al zijn spieren heeft aangespannen en ten alle tijde alles om hem heen in de gate probeert te houden.
Ayasha
Ayasha jul 29 '07
NiMS de laatste keer dat wij samen werkte, is al een jaar geleden. Je weet best dat ik niet moeilijk doe om wat harder werken met de paarden om iets te bereiken. Maar ik heb al pijn genoeg als mijin paarden normaal doen. En ik ga mezelf niet kapot rijden omdat de heer in kwestie iets heeft wat misschien veel simpeler op te lossen is. Er is iets wat hem dwars zit en dat is precies wat ik wil weten, want ik kan er de vinger niet op leggen. Dit is niet Ex zijn karakter, evemin zijn normale manier van doen. Dat geloof ik niet...Explo is een zachtaardig prachtig dier...Geen kleine rotmieter.

Ik heb mijin aandacht altijd verdeeld. Ik heb immers altijd 2 paarden gehad. Hij krijgt beslist geen aandacht te kort. Hij is de eerste die ik begroet en waar ik even mee knuffel enz.

linkie; klopt, dat is ook precies het probleem. Ik krijg er met geen mogelijkheid ontspanning in! Heel goed gevoelt dus! :)(jij kan overigens beslist meer dan 'gewoon een foto zien' onderschat jezelf niet en vertrouw op de gedachten die je door krijgt.) Ik snap alleen niet waarom hij het vertrouwen in mij zodanig verloren is dat hij dat gevoel nu krijgt. Eerder bouwde hij op mij...'als baasje zegt dat het goed is, dan is het goed' en al had ik hem gevraagd om door vuur heen te wandelen(bij wijze van spreken). Als ik het vroeg, dan deed hij het. Want hij wist dat ik niets zou vragen wat hem kwaad berokkende.
JulienMoorrees
Als ik het zo lees, mist er vertrouwen bij hem. En ik weet ook dat je bereidt bent om hard te werken voor ze, daar doelde ik ook niet op. Waar ik op doelde was dat er misschien iets veranderd is, waar ex niet zo blij mee is. Misschien jouw waardering voor pret, die gestegen is, en kan ex daar niet goed mee omgaan. Dat hij nu op de "2e" plaats komt. Dit is misschien helemaal niet zo voor jou, maar of ex dat ook zo begrijpt? Dat weet ik niet.
Sheva
Sheva jul 30 '07
Hi Kath,

Ga eens kijken op de site bowen.nl.
Op die site staan heel veel therapeuten misschien ook bij jou in de buurt?

Ik ken een vrouw uit alkmaar die al heel veel paarden met deze therapie heeft genezen.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel van je..
admin
admin jul 30 '07
Op die laatste foto heeft hij weer die serene uitstraling, wat vreemd dat hij dat op die tweede foto zo mist.
Stomme vraag misschien maar kan hij ook "opgewonden" zijn en behoefte hebben om wat testosteron kwijt te raken :)
T´is maar een idee, maar mannelijke dieren worden altijd wat agressiever als de dames lekkere luchtjes verspreidden?

Misschien ben je zelf erg gespannen en pakt hij die spanning over?

Ik ben maar een beetje aan het gissen, ik hoop echt dat het gauw beter gaat, hij heeft een bijzondere uitstraling op de 1e en 3e foto en ik kan me heel goed voorstellen dat je voor hem gevallen bent.

Liefs.
Sheva
Sheva jul 30 '07
Hi Kath als je wil kan ik contact opnemen met die vrouw uit Alkmaar ze doet ook foto lezingen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 30 '07
 Origineel bericht van: feileacan
Stomme vraag misschien maar kan hij ook "opgewonden" zijn en behoefte hebben om wat testosteron kwijt te raken :)

Je sprak laatst wel over het feit dat hij wild werd toen er een Merrie in de buurt was. Ik vind het dus nog niet eens zo gek gevonden.
Ayasha
Ayasha jul 30 '07
klopt. Het kan altijd... In theorie is het nu dekseizoen...Maar het is niet het hele jaar dekseizoen :=
Maar het kan natuurlijk!

Sheva; ik zal eens kijken, en als ze er naar wil kijken mag dat altid natuurlijk... :)
Sheva
Sheva jul 30 '07
O.k dan ga ik nu de foto`s naar haar toe mailen...
Je hoort zo snel mogelijk van mij.
Ayasha
Ayasha jul 30 '07
Dankje Sheva! Echt!
Sheva
Sheva jul 30 '07
Graag gedaan hoop dat er wat voor je uitkomt.. ;)
Ayasha
Ayasha aug 5 '07
Sheva bood me aan om het eerst in pb te krijgen (dankje daarvoor) en omdat ik niet wist hoe gedetailleerd ze zou zijn heb ik dat aangenomen. Na het lezen denk ik dat ik dit wel op het forum kan zetten.

Quote:
Hallo,

Ik zie hier een paard dat zich "zorgen" maakt om een "kind".
Het "kind" lijkt dringend aandacht en of hulp nodig te hebben.
Ik zeg met opzet "kind" tussen aanhalingstekens omdat ik op dit moment niet goed kan inschatten of het een jongen of een meisje is.
Ik vermoed een meisje.
Rond de 16 jaar misschien?
Verzorgt zij dit paard?
Het "kind" lijkt op dit moment emotioneel nogal in de koud te staan.
Dat wil niet zeggen dat ze door haar omgeving niet liefdevol zou worden bejegend, maar het kan zijn dat het "kind" zichzelf niet goed genoeg vindt en een vrij laag zelfbeeld heeft.
Dit waarschijnlijk wel geconditioneerd door haar ervaringen.

Ik laat het hier even bij.
Ik hoor graag van jou of van je vriendin wat jullie hier verder mee kunnen en of willen.

Groet,
Geerteke
Sheva
Sheva aug 5 '07
Hey Kath,

Ik wist niet dat je nog zo jong bent...
Dit bedoel ik als compliment,door je antwoorden had ik je ouder ingeschat... ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki