Loading...
nl

oorbellen beinvloeden stemming?

linkie
linkie jul 22 '07
Het is me opgevallen dat wanneer ik gesloten ringetjes in mijn oren draag ik angstiger ben en minder lekker in mijn vel zit. Ik wissel de laatste tijd expres veel af en vroeg me af of dat dit "toeval" is (waar ik eigenlijke niet in geloof) ofdat iemand hier wellicht een verklaring voor heeft.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 22 '07
Ik weet niet precies of het door de vorm of het materiaal komt. Ik heb een vriendin die bijvoorbeeld geen zilver kan verdragen en dus alleen goud moet dragen. Misschien dat het bij jou ook aan het materiaal kan liggen?
linkie
linkie jul 23 '07
hey nims,dank voor je reactie,
ik heb niet echt het idee dat het aan het materiaal ligt, het zijn namelijk gouden ringetjes, en goud is een zuiver metaal toch?
Ik ben benieuwd of het bijvoorbeeld de vorm kan zijn die een bepaalde negatieve uitwerking heeft ofzo.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 23 '07
Goud is nooit zuiver, het aantal karaats geeft namelijk aan hoe zuiver het is. Zuiver goud is zo zacht als boter, dus het is altijd een legering. Desalnietemin kan je ook gewoon last hebben van goud. Ieder lichaam kan last van bepaalde stoffen hebben.
admin
admin jul 23 '07
Bij piercings kun je energiebanen verstoren die door het lichaam lopen maar dan zou je daar eerder ook al last van moeten hebben gehad. Ik denk dat het toeval is en je toch ergens anders moet zoeken. Voor zover ik weet is er niets negatiefs aan cirkels.
Of er zou negatieve energie aan de oorbellen moeten "hangen", dit zie je ook wel bij antieke meubels of spullen.
Reinig ze gewoon een keer goed dan weet je zeker dat het niet aan je oorbellen kan liggen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 20 '11
Ja inderdaad, piercings schijnen de energiebanen flink te verstoren. Wie heeft hier ervaring mee?
Serenity
Serenity jan 21 '11
Nou mijn navel piercing bleef rommelen in de eerste 1á2jr en had er een naar gevoel bij dus hup eruit gedaan en ja hoor voelden me gelijk beter.
Nu een paar jaar later heb ik een creool met hematiet als navel piercing.
Ik had als kind zijne een paar sieraden die mij goed aanvoelden...
Toevallig bezitten ze steen!!^^
En de hanger heb ik nu weer om gedaan volgens mij is het lapis lazuli..
Grappig dat ik ondanks mijn gebrek aan kennis altijd al iets met stenen heb gehad...of heb! ^^
Vorige week heb ik een armband met howliet gekocht hij is erg mooi en die kleur werkte gewoon aantrekkelijk bij mij ^^
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Als ik dit zo lees dan schrik ik hier een beetje van wat voor invloed piercings of oorbellen kunnen hebben op mensen, hoewel de een de ander niet is natuurlijk. Zelf heb ik al 10 jaar piercings (chirurgisch staal) en oorbellen (zilver) en heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan wat voor invloed deze metalen op mijn lichaam zouden hebben. Mijn oorbellen (en neusbel) heb ik nooit per definitie mooi gevonden, maar ik het voelt voor mij alsof het zo hoort; moeilijk uit te leggen. Ik moet er eigenlijk niet aan denken om ze uit te doen....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '11
Totdat je wat gevoeliger wordt en merkt dat de piercings, ringen en oorbellen je steeds vreemder gaan aanvoelen. Want vreemde objecten horen eigenlijk niet in je lichaam thuis wink
Vraagbaak
Vraagbaak jan 21 '11
Helemaal mee eens NIMS....

Ik had vroeger ook gouden oorbellen, piercing en gouden kettingen (walgelijk vind ik dat nu, gouden gedoe).

Nu nog alleen maar klein kruisje als hangertje en 1 geloof, hoop, liefde hangertje (zilver)...

Ik zag er vroeger meer uit als een kermisattractie dan als mens (ik dacht dat ik eigenwaarde kreeg van veel goud ofzo ?)
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Ben nu al weer een aantal minuten aanwezig op deze pagina en heb de berichten van zorgvuldig gelezen van iedereen en laat ze rustig in me om gaan en voel aan welke conclusies er in me naar boven komen. Het lijkt me verstandig om hier zeer binnenkort mee aan de slag de gaan en te ervaren wat het verschil is op langere termijn. Alles heeft zijn eigen moment van realisatie. Stoppen met roken (1 dag! + hardlopen!) is voor mij momenteel voldoende en geeft me al veel nieuwe energie en perspectief. Ik houd jullie op de hoogte. Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen m.b.t. dit onderwerp van iedereen op dit forum.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '11
Ik heb altijd al iets tegen oorbellen of piercings gehad om dat zelf te nemen (anderen maken me niets uit). Net zoals tatoeages. Ik heb het gevoel alsof ik daarmee me anders probeer voor te doen als ik ben. Doe mij maar puur natuur.

Geen idee eigenlijk waarom ik dit heb. Hebben anderen dit eigenlijk ook?
Vraagbaak
Vraagbaak jan 21 '11
Mmmm...heb zelf tatoeages 2 stuks....komt uit een ver verleden....

Iedereen heeft denk een bepaalde fase of tijd waarin hij of zij dingen doet waar je vandaag niet meer achter staat...
Heb er geen spijt van overigens...

Tatoeages kunnen heel persoonlijk zijn en ook een manier van verwerken (geliefde die overleden is b.v.)

Ik let nauwelijks op uiterlijk van iemand anders, beoordeel altijd iemand op gevoel of overkomen (let niet op gezicht ofzo)
Erg cliché, maar uiterlijk zegt vaak maar weinig over iemand....
Emuca
Emuca jan 21 '11
Tattoages kunnen met betekenis die dierbaar is voor de dragen heel veel toevoegen... piercings eveneens. Maar toch ben ik gestopt met het dragen van oorbellen een tijd terug (te gevoelig voor het materiaal)...
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 21 '11
ik weet niet of het perse aan het materiaal ligt. Heb je de oorbellen al lang? Misschien dat er een bepaalde energie van jou in zit uit een vroegere periode, waar je nu last van hebt.

Zo had ik vandaag ook zoiets: ik wilde mijn zilveren oorbellen met een zwart steentje weer een keer dragen, die ik al heel lang niet in had gehad. Maar toen ik ze in deed, voelde ik me er helemaal niet goed bij..de laatste keer dat ik ze gedragen had, was dat toen ik een periode helemaal niet goed in mijn vel zat..

Tis maar ff een idee,

Lfs!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 22 '11
Het is altijd goed om eerst de sieraden te reinigen (energetisch) voordat je ze gaat dragen. Veel mensen zijn hier niet bewust mee bezig en dragen een ring, ketting of oorbel zomaar zonder er bij na te denken. Zeker bij gekregen sieraden / oude sieraden is het aan te raden deze eerst energetisch te reinigen.

Leg ze een nachtje in het maanlicht, en dat helpt al een flink stuk smile.
Emuca
Emuca jan 22 '11
Origineel bericht van: L'arbe de vie
ik weet niet of het perse aan het materiaal ligt. Heb je de oorbellen al lang? Misschien dat er een bepaalde energie van jou in zit uit een vroegere periode, waar je nu last van hebt.


Verschillende materialen, goud, zilver, plastic, nikkelvrije dingen... oud, nieuw, gereinigd. Ik kan ze niet goed hebben. Het voelt onnatuurlijk als ik ze inheb...
Serenity
Serenity jan 22 '11
Ik niet mijn tatoo heeft een symbolische betekenis 'een afsluiter" van iets uit mijn leven, nee hij heeft waarden en het is een prachtig meester werk en ben blij en trots om zo'n mooie tatoo te hebben! ^^

Piercings zijn echt leuke versiersels voor mij ik ben helaas wel gevoelig en zelfs allergisch voor sommige producten.

Piercings zijn net zoals de kleurtjes van je kleren je kan ze afwisselen en zien er mooi uit en waar je ze zet moet je zelf weten, sommige trekken me niet aan.

Verschillende soorten materiaal voor sieraden en kleding en zelfs ook in je huis als behang, stofjes, gordijnen, meubels en accessoires vind ik echt boeiend en soms zelfs fascinerend.
Je kan zoveel met zoveel en voor ieder wat wils de combo's kunnen zelfs uniek zijn zoals de mens ook is.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 22 '11
uhm.. als je zelf inderdaad dat aanvoelt dat je daar niet goed tegen kan.. zou ik dat ook vooral laten.. kan ook een allergische reactie zijn.. ik heb er nog nooit iemand over gehoord eigenlijk.. maar doe vooral wat goed voor jou aanvoelt.. als het irriteert, laat het dan ook vooral.. wel apart
Serenity
Serenity jan 22 '11
shockedLuister nou, mijn blauwe lapis dingus piramide is uit zijn zilveren dingetje gevallen...
eekNou ik mocht hem niet dragen waarschijnlijk...het was mijn tijd niet meer! ^^ althans zo voelden dat!!

Nu heb ik hem aan mijn vriend gegeven hihi
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki