Loading...
nl

Groningers maken massaal melding UFO's

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '07
Wie van jullie kan dit bevestigen?

'Complete dorpen zien die mysterieuze witte bollen'.

Vanuit de provincie Groningen blijken de laatste maanden honderden meldingen binnengekomen van mensen die menen 'iets' te hebben zien vliegen. De meldingen worden geregistreerd door ufoloog Anton Teuben, de drijvende kracht achter het ufo-meldpunt Niburu in het dorpje Zuidlaren. "Er is sprake van een ongelooflijke intensiteit aan ufo's", aldus schotelspotter Teuben. "Complete dorpen zien die mysterieuze witte bollen..."

De meldingen komen onder meer uit Winsum, Hoogkerk, Veendam en Winschoten, zo melden Groninger media. Berichten over de 'ruimteschepen' sijpelden de laatste dagen zelfs door naar de landelijke media, zoals RTL Nieuws, de Volkskrant en de website van deze krant waarop zelfs een filmpje van een vliegend voorwerp was te zien.

Maar ze blijven maar komen, de aliens... De laatste dagen zijn er weer nieuwe meldingen binnengekomen. Teuben zegt de stroom telefoontjes, e-mails en afspraken inmiddels nauwelijks meer te kunnen verwerken: "Vanochtend kreeg ik weer een melding, van een echtpaar, dat op de snelweg Drachten-Groningen reed. Ze zagen een object, dat ineens wegschoot met extreme snelheid. Een licht uitstralende witte schijf, die zonder geluid te maken uit het zicht verdween."

Een inwoonster uit Wildervank schreef ook een mailtje naar ufo-meldpunt Niburu: 'Ik lag gisteravond op bed tv te kijken, toen mijn man nog even met de honden de tuin in liep. Hij stond bij de vijver en zag opeens twee 'dingen', die boven de tuin, hoog in de lucht, bleven hangen. Opeens vlogen ze weg, heel erg snel. Mijn man dacht dat hij het vast niet goed gezien had, haalt zijn tabak uit huis en gaat weer in de tuin omhoog staan kijken. En ja hoor, dat waren 'ze' weer. Hij heeft vijf minuten verbaasd staan kijken naar deze 'dingen' die kriskras door de lucht vlogen en af en toe even op één plek bleven zweven. Toen is hij als een idioot naar binnen gerend om mij te roepen.'

De 57-jarige Teuben is al 22 jaar hobby-ufoloog. Inmiddels is zijn obsessie uitgelopen op een fulltime bezigheid. "Verhalen en beeldmateriaal komen met karrenvrachten binnen. Complete gemeenschappen zijn getuige. En ze beschrijven allemaal exact hetzelfde fenomeen: objecten van klein tot meer dan een kilometer diamater die veranderen van vorm, oplichten, zichzelf opdelen en 'zomaar' verdwijnen en weer opduiken."

Hoe verklaart de ufoloog de honderden ufo-meldingen boven zijn provincie? "De energie boven Groningen is veel groter, dan boven de Randstad. Bovendien is het hier veel schoner", zegt Teuben. De perswoordvoerder Anne de Boeck (51) van Niburu zegt dat het "allemaal te maken heeft met een aanvliegroute boven het noorden. Ze kunnen daar gemakkelijk landen. Er is ruimte. Zo heb ik het tenminste gehoord bij Niburu. Het is onderzocht."

Teuben: "Het aantal getuigen loopt dagelijks op. Ik ben ervan overtuigd dat elk land zijn eigen ontvangstcomité heeft. De bemanningen van deze ruimteschepen lijken in vele opzichten op ons, maar hun kennis gaat de onze ver te boven en ze komen in liefde."

Dat de Groninger politie nooit met politieberichten over ufo's komt, is volgens Teuben eenvoudig verklaarbaar: "Officieel mogen ze niets zeggen over ufo's, omdat die geen zeggenschap hebben over het luchtruim."

Maar politiewoordvoerder Bart Sikkema reageert als door een wesp gestoken bij het horen van de naam Teuben: "Ja, die man heeft het altijd over ufo's... Ja, die kennen we... Hij wil alleen maar zijn website onder de aandacht brengen."
Delen:
Sheva
Sheva jul 16 '07
Ik heb nog nooit zoiets gezien,maar waarom zou het niet waar zijn??
Ik geloof wel dat er meer leven is dan alleen hier op aarde.
Er zijn zoveel planeten,ook wat wij niet eens weten...zover zijn we nog niet geweest met onze ruimte vaart.
Debiorah
Debiorah jul 16 '07
Las net een nieuwsbericht op http://www.home.nl dat het om geluksballonetjes gaat. Ik vond het wel opvallend want ik heb laatst ook een vreemd iest in de lucht gezien.
LPChip
LPChip jul 16 '07
 Origineel bericht van: Debiorah
Las net een nieuwsbericht op http://www.home.nl dat het om geluksballonetjes gaat. Ik vond het wel opvallend want ik heb laatst ook een vreemd iest in de lucht gezien.

Waar zie je dat bericht staan dan? Ik heb op de site van @home gekeken, maar zie dit niergens staan.
Debiorah
Debiorah jul 16 '07
Ufo's Noord-Nederland zijn Thaise geluksballonnen
12 juli 2007, 18:28

LEEUWARDEN (ANP) - De ufo's (unidentified flying objects) die de laatste weken in Friesland en Groningen zijn gespot zijn Thaise geluksballonnen. Dat stelt eigenaar Jorke Tamminga, eigenaar van ballonnenverkoper UFO Balloons in Arnhem donderdag.

In Noord-Nederland zagen tientallen mensen die de laatste tijd onbekende objecten vliegen. ,,90 Procent van wat de mensen hebben gezien zijn Thaise ballonnen, dat weet ik zeker'', aldus Tamminga. Hij verkoopt de Thaise ballonnen sinds 1 januari in Nederland aan onder meer particulieren. Ook op het recent gehouden Oerolfestival op Terschelling waren de ballonnen te koop.
sefewet
sefewet jul 17 '07
dat klinkt wel heel erg toevallig met elkaar zo erg dat er geheid weer eens zo n complot geval erachter zit.
Debiorah
Debiorah jul 17 '07
Hoe bedoel je sefewet? Complot voor of tegen het geloof in ufo's?
Ik vond het eigenlijk ook wel een raar verhaal met die ballonnen, hoe kunnen we nu zeker weten dat het ballonnen waren. Ik weet wel dat wat ik heb gezien niks leek op een ballon :S
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '07
Heb jij die bewuste bollen gezien Debiorah, of was dit wat anders? En wat heb je gezien?
sefewet
sefewet jul 17 '07
Hoe bedoel je sefewet? Complot voor of tegen het geloof in ufo's?
Ik vond het eigenlijk ook wel een raar verhaal met die ballonnen, hoe kunnen we nu zeker weten dat het ballonnen waren. Ik weet wel dat wat ik heb gezien niks leek op een ballon :S

het komt wel vaker voor dat ze een andere simpele verklaring hebben ervoor.
en dat ze gewoon achter willen houden dat het bijv echt is.
het is niet altijd zo natuurlijk dat het perse ufo's maar dat ineens zo erg spontaan over die balonnen gaat en dat er zoveel veel mensen ineens spontaan die balonnen kwijt raken.
en ik vraag me ook af welke vormen hadden ze nou precies?
alleen totaal ovalig rond net zoals een balon of een andere vorm?
Sheva
Sheva jul 18 '07
Zoals ik al zei :ik heb nog nooit zoiets gezien,maar dat betekent niet dat het niet waar is...
Debiorah
Debiorah jul 18 '07
Mijn ervaring was als volgt. Ik zat gezellig op het terras te bbq'en toen ik naar de lucht keek. De lucht was strak en helder. Ik zag vliegtuigen langsgaan die het licht van de zon reflecteerden. Opeens zag ik in mijn eerste beleving een vliegtuig zonder straal erachter. Ik had op dat moment niks in de gaten en zei tegen de rest "he wat gek, kijk een vliegtuig zonder straal en hij vliegt heel raar". Toen ik het de rest wilde aanwijzen verdween het object opeens. Natuurlijk was het een rare gewaarwording vooral omdat ik het had gezien maar de rest niet, even twijfelde ik aan mijn eigen verstand. Zou ik het gefantaseert hebben? Maar ik weet zeker dat ik het gezien heb. Dit is overigens niet de eerste keer dat ik iets dergelijks heb waargenomen. Een keer eerder heb ik zoiets gezien samen met een vriendin. Die keer vloog het object als een soort frisbee en verdween in een flits.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '07
Apart, wel jammer dat de rest het niet gezien heeft.
Debiorah
Debiorah jul 18 '07
Ja inderdaad op zo'n moment sta je mooi te kijk, helemaal als het sceptische mensen zijn. Dan nemen ze aan dat je het verzint omwille van de sensatie.
Ayasha
Ayasha jul 18 '07
Ik las dit op een ander forum ook al. Daar deed ook een meisje haar verhaal, als jullie willen, wil ik haar vragen of ik het op dit forum mag zetten. :)
JulienMoorrees
Als je wilt vragen, graag.
sefewet
sefewet jul 18 '07
Mijn ervaring was als volgt. Ik zat gezellig op het terras te bbq'en toen ik naar de lucht keek. De lucht was strak en helder. Ik zag vliegtuigen langsgaan die het licht van de zon reflecteerden. Opeens zag ik in mijn eerste beleving een vliegtuig zonder straal erachter. Ik had op dat moment niks in de gaten en zei tegen de rest "he wat gek, kijk een vliegtuig zonder straal en hij vliegt heel raar". Toen ik het de rest wilde aanwijzen verdween het object opeens. Natuurlijk was het een rare gewaarwording vooral omdat ik het had gezien maar de rest niet, even twijfelde ik aan mijn eigen verstand. Zou ik het gefantaseert hebben? Maar ik weet zeker dat ik het gezien heb. Dit is overigens niet de eerste keer dat ik iets dergelijks heb waargenomen. Een keer eerder heb ik zoiets gezien samen met een vriendin. Die keer vloog het object als een soort frisbee en verdween in een flits.

even voor de grap, als ik even de balonnen man mag naadoen:
dit is een nieuwe uitvinding van mij een ballon met straaljager kwaliteiten :P
Ayasha
Ayasha jul 18 '07
Voort moment vind ik het bericht even niet meer, ik zal later op de avond nog eens proberen :)

edit, heb het verhaal gevonden, heb de schrijfster er van gepb't en wacht nog op antwoord :)
Debiorah
Debiorah jul 18 '07
:)haha, ja straalballonnen!
Ayasha
Ayasha jul 18 '07
 Origineel bericht van: "BitchyWitchy"
Wat wij vannacht hebben beleefd..........

Ik lag op bed tv te kijken en mijn man ging nog even met de honden de tuin in. Hij staat bij de vijver en ziet opeens twee "dingen"..... Hoe leg ik het uit? Ehm.... Nou, ovale (in de breedte) mistflarden. Het waren in ieder geval twee "dingen" die boven de tuin, hoog in de lucht, bleven hangen. Opeens vlogen ze weg, heel erg snel en met een raar geluid.... Hubbie dacht dat ie het vast niet goed gezien had, haalt zijn tabak uit huis en gaat weer in de tuin omhoog staan kijken. En ja hoor, dat waren "ze" weer.... Hij heeft 5 minuten verbaasd staan kijken naar deze "dingen" die kris kras door de lucht vlogen en af en toe even op één plek bleven hangen/zweven. Toen is ie als een idioot naar binnen gerend om mij te roepen. Ik naar buiten, in de lucht kijken en opeens komen die twee dinger er weer met een rotgang aan vliegen!!!! Ik wist niet wat ik zag! Ook nu schoten ze af en toe weg, en kwamen ze even later terug om weer te blijven zweven op één plek. Tijdens één van die zweefmomenten hoorde ik een zacht monotoon brommend geluid..... En daarna weer met een apart geluid schoot het weg!! Als ze wegschoten dan werden ze iets breder en iets minder hoog....

We zijn samen voor het huis gaan staan, midden op de weg, het was inmiddels half één dus weinig verkeer.... Ik had mijn videocamera gepakt, maar die weigerde??? Ook mijn fototoestel weigerde dienst, flitste wel maar geen foto's maken!!! Beide accu's waren vol!!

Onze overburen waren nog wakker, dus die gebeld. Buurman, buurvrouw en één van hun zonen kwamen na mijn telefoontje ook naar buiten.... En ja hoor, daar waren ze weer!!! Op een gegeven moment was één van die dingen heel mooi blauw en een andere leek wel tegen het oranje aan te zitten. De blauwe begon te knipperen en de oranje regeerde ook met geknipper!!!! We stonden met elkaar totaal verbaasd te kijken. En toen begon het spel van hangen en weer wegschieten overnieuw..... Buurvrouw haalde snel haar videocamera, batterij net opgeladen voor vakantie. Nou, vergeet het maar!!! ook die deed het niet! Camera op mijn telefoon deed het wel maar heb geen foto kunnen maken waar ze op staan......

We dachten eerst dat iemand een spelletje speelde met een laser of zo, maar dat was het niet.....

We hebben tot bijna twee uur vanacht naar dit fenomeen zitten kijken. Echt niet te geloven....... Ik heb ook geen idee of je dit ergens kunt melden om te horen of nog meer mensen dit hebben gezien...

Ik ben echt geen figuur die marsmannetje, en vliegende schotels ziet in elke wolk die voorbij drijft, en nee ik had ook niet gedronken ;)

Dit was echt een bizarre belevenis en ik ben heel nieuwsgierig of meer mensen ooit zoiets hebben meegemaakt......

voila :)
JulienMoorrees
Lijken me geen weerballonnen. Wel heel apart vind ik het dat het niemand lukte om ze vast te leggen. Dan vraag je je toch af, als deze dingen zo ver ontwikkeld zijn, dat ze de camera uitgeschakeld kunnen laten zijn, ze dan wel zichtbaar moeten vliegen? Ik had graag die beelden willen zien, maar ja, wat er niet is kun je ook niet meer bekijken.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420