Loading...
nl

Welkom op het vernieuwde forum!

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
Vannacht is er een nieuwe :D versie van de forum software geinstalleerd. Zoals je ziet is alles meegenomen, zo ook je gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt hiermee gewoon inloggen (rechtsboven).

Er zitten een hoop nieuwe dingen in, dus ik hoop dat jullie snel gewend raken :).

Veel plezier ermee!
Delen:
admin
admin jul 9 '07
Mooi! Ben je de hele nacht opgebleven Nims?
En waar zijn de smileys eigenlijk?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
Ik ben niet de hele nacht opgebleven hoor. Zoals je ziet was het om 2:02 alweer gelukt.

De smilies zijn er nog gewoon hoor :). Klik gewoon op antwoorden voor het volledige reactie formulier. Je zal ze dan terugvinden. Je kan ook gewoon de shortcuts gebruiken.
Debiorah
Debiorah jul 9 '07
Ik moet er nog wel aan wennen hoor, het is mij nog wat druk aan mijn ogen. En waar zijn de avatars gebleven?
Sheva
Sheva jul 9 '07
Ik vind het wel mooi geworden...
Ik wilde dat ook aan je mede delen Nims maar je mailbox zat vol...
Ayasha
Ayasha jul 9 '07
Ik ben er wat minder van gecharmeerd maar dat wist je al, vind het veel te druk zelfs onduidelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
 Origineel bericht van: Debiorah
Ik moet er nog wel aan wennen hoor, het is mij nog wat druk aan mijn ogen. En waar zijn de avatars gebleven?

Ga naar mijn instellingen, mijn profiel en kijk onderaan:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/editbasic
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
Tips om het wat minder druk te maken hoor ik graag. Ik kan vrij veel instellen eraan, dus ook hoe het eruit ziet. Het is inderdaad even wennen, en ik heb mijn mailbox ook opgeruimt, dus PB's zouden nu bij mij weer moeten werken :).
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
Ik heb al wat meer dingen niet dikgedrukt gemaakt om het wat minder druk te maken. Volgens mij is dit al iets rustiger.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
En de kleurtjes zijn wat lichter gemaakt en aangepast. Vinden jullie het nog steeds zo druk?
Ayasha
Ayasha jul 9 '07
het zijn de kadertjes die het voor mij verwarrend maken :=
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '07
Welke kadertjes bedoel je precies? Die aan de rechterkant? Deze kun je uitzetten in je profiel.
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/editdisplay

Schakel de rechter kolom uit.
LPChip
LPChip jul 10 '07
Wat ik erg irritant vind, is dat er nog een balk onderaan staat met informatie die daar eigenlijk niet hoort.

Zet of de balk met Geregistreerd: .... etc. bovenaan of nog mooier, aan den linker kant onder je naam.

Verder vind ik het ook vrij druk...
LPChip
LPChip jul 10 '07
Ook irritant is dat ik m'n profiel niet kan veranderen om de volgende reden:

UBB Error
The contents of the Signature field is too long.

Klik op de terugknop van uw browser om terug te keren naar de vorige pagina.

Ik wil geen kleinere signature, dus ik pas m'n profiel niet aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 10 '07
Ik heb de maximale lengte van de handtekening naar 300 gezet. Dat zal nu beter moeten zijn. Ik heb ook de geregistreede info (onderaan de tekst van het bericht) naar rechts en minder duidelijk gemaakt.

Ook zit er geen kleurverschil meer tussen je profiel en het bericht. Dit moet volgens mij rustiger overkomen.

Ook heb ik het menu aan de rechterkant een stuk kleiner gemaakt, en een paar dingen verplaatst naar de onderkant.

Nog meer tips?
LPChip
LPChip jul 11 '07
Kun je ook wat doen met de bovenste balk (Forumlijst, Mijn instellingen etc...)

Deze komt ook erg druk over, vooral omdat er ook een ander niet-bij-het-forum-horende menu boven zit.

Misschien dat je dit naar het zij-menu kan verplaatsen?

EDIT:
Oh, en misschien is dit een IE foutje, maar onder de signature, is een balk die niet doorloopt vanaf het profiel, en dat ziet er ook best slecht uit :P
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 11 '07
Ik kan alleen de kleuren van de bovenste balk veranderen. Ik heb het hetzelfde gelaten, omdat dit ook navigatie is. Naar het zij-menu verplaatsen is geen goede optie, want dat kunnen mensen uitzetten in hun profiel, en dan komen ze daarna nooit meer in hun profiel.

Er zit geen verschil met IE en ffox, dus ik weet inet wat je bedoelt met een balk die niet doorloopt vanaf het profiel. Of bedoel je dat kleine balkje waarin "Omhoog" staat?

Ik heb ook de belijning aangepast en wat lichter gemaakt. Meteen een stuk rustiger vind je niet :).
Thomas A
Thomas A jul 12 '07
Ik merk dat ik wat moeite heb met het nieuwe forum. Ik vind het minder duidelijk. Ook kan ik mijn pb's niet meer lezen en zie niet meer wie er op het forum aanwezig zijn.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 12 '07
Je PB's kun je terugvinden via het forum menu. "Mijn Instellingen->Mijn Berichten". Misschien is een andere naam voor "Mijn Instellingen" beter?

Wie er op het forum aanwezig zijn, staat onderaan onder het kopje "Wie is online". Ik had dit eerst in het rechter menu staan, maar men vond dit te druk. Een detail overzicht van wie er online is vind je als je daar klikt op details. http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php?ubb=online
LPChip
LPChip jul 12 '07
Kun je misschien ook iets doen aan Pagina 1 van 1 1 ?

Als er meer dan 1 pagina's zijn, dan krijg je duidelijk een < 1 2 zodat je weet wat het doet, maar als er 1 pagina is, dan staat er haast Pagina 1 van 11. Misschien een spatie of altijd de < laten zien?
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420