Hallo beste vriend (en), ik weet dat je er bent. Ik erken je bestaan.
Ik ben
Weetje wel dat je dood bent? Misschien was je overgang abrupt en traumatisch, misschien ben je stukjes bewustzijn kwijt. Dat kan allemaal. Pak eens met je rechterhand je linkerpols vast. Voel je die echt of ga je er doorheen? En nog iets: weet je nog wanneer je geboren bent? Kijk, hier heb ik de krant van vandaag. Let maar op de datum. Hoe oud zou jij dan nu moeten zijn? Is dat ook zo? Of voel je jezelf als veel, veel jonger? Zou het dan kunnen dat je dood bent?
Mag je wel in een volgend leven geloven? Mag je wel opnieuw reïncarneren? Of ben je daar bang voor? Dat het weer akelig wordt? Waarom vraag je er niet gewoon hulp bij? Je hoeft echt niet alles alleen te doen! Denk maar eens sterk aan iemand in die andere dimensie die heel veel van je gehouden heeft, iemand die daar al langer is. Die de weg weet. Roep zijn of haar naam maar. Ik weet zeker dat die persoon je wil komen gidsen. Laat die hulp maar toe.
Ben je hier omdat je iemand in dit huis/van deze familie onder druk wilt zetten? Is het een wraak vanuit andere tijden en plaatsen? Okay, dat kan. Ik vergeef je dat je mij (of de mensen
die hier wonen) even bang gemaakt hebt. Ik begrijp datje tekort gedaan en gekwetst bent. Maar de tijd verandert. En jij? Heb jij niet zin in wat anders dan altijd maar frustratie, boosheid en teleurstelling? Zo houdt er niks op en komt er geen oplossing. Ik geef je in overweging om 21 dagen naar het huis van iemand te gaan waar jij ooit echt van gehouden hebt. Ga die persoon of die familie bijstaan, helpen waar je kan. Ga lekker van hun geluk genieten en kijk dan nog eens of je hier wel terug wilt komen.
Ben je hier omdat je door iemand gestuurd wordt? Voer je andermans opdracht uit? Jammer dat je niet vrij bent. Je kunt jezelf vrij maken als je moedig durft te zijn. Laat de band met die ander maar los, geef je zelf een kans. Niemand houdt van slavernij. Je hoeft je alleen maar voor te nemen om niet meerzo'n slaaf/meester-spelletje te willen meespelen. Alleen angst voor jezelf en voor die ander houd je gebonden. En zo hou jij die arme bewoners van dit huis ook gebonden. Met angst voor iets wat niet en nooit gaat komen. Dat weet je zelf best in je hart. Dapperheid maakt je vrij. Dan heb je ook ineens weer een eigen toekomst. En een eigen naam. Wil je dat? Mooi. Laatje dan helpen door iemand die ooit heel veel van je gehouden heeft.