Loading...
nl

Kundalini energie

admin
admin jun 24 '07
Kundalini energie

Van dit unieke energiesysteem worden wij ons steeds meer bewust. Het heet de KUNDALINI en loopt langs onze hele rug en zit al in ons LICHT LICHAAM en heeft de Heilige geometrie in zich. De Kundalini is ook heel erg flexibel, vaak worden er YOGA oefeningen gedaan om deze energie goed te laten doorstromen. Hoe beter dat deze energie doorstroomt hoe gezonder wij ook zijn.

Ieder mens heeft deze innerlijke kracht van de KUNDALINI in zich zitten en het zit in ons lichtlichaam dat zich in allerlei kleine en grote vormen aanpast. Wij hebben ons Aards lichaam over dit licht lichaam, omdat ons lichtlichaam te licht is voor de Aarde en wij een vervoerslichaam nodig hebben hier op Aarde. Dit lichaam hebben wij al van ons allereerste begin, wij zijn nooit zonder dit lichtlichaam geweest, want onze ZIEL - GEEST/SPIRIT - HOGERE ZELF - DNA - CHAKRAS zitten in dit lichtlichaam en dit zit nu ook IN ons Aards lichaam.

KUNDALINI is een krachtige energie en is niet zichtbaar, maar is wel heel flexibel. De chakras zijn niet hetzelfde als de Kundalini maar deze Kundalini energie heeft wel 4 stations waar de heilige geometrie sterker door stroomt. Deze KUNDALINI energie werkt optimaal goed als iedere chakra ook schoon is.

De energie van de KANDALINI loopt door het midden van ons lichaam en door alle chakras en de Kundalini heeft de kracht als wij met onze gedachtekrachten iets willen veranderen dit wordt door deze Kundalini energie gedaan. De sleutel van een gezond mens is, LAAT LOS van alle psychische en emotionele problemen, want die zetten zich vast in onze chakras en veroorzaken ziekten die wij kunnen voorkomen door op TIJD iets LOS TE LATEN, want vasthouden van negatieviteit kan fataal voor ons worden. Ook onthechten van iets of iemand en dit voelt als een ware bevrijding, het geeft meer ruimte voor onszelf, alles doen wij voor onszelf. Wij kunnen alles veranderen als wij dit zelf willen. Als wij 'n probleem begrijpen, mogen wij dit veranderen of LOSLATEN.

Als iemand ziek is kan diegene NIET volledig genezen, als er geen verandering is in hun bewustzijn en denkwijze. Wij mogen gaan inzien dat een ziekte ons iets wilt zeggen, van hoe wij in het leven zelf staan. Zijn wij positief ingesteld, dan zijn onze chakras ook in balans, dan kan de Kundalini energie er ook doorstromen. Dus daarom is het zo belangrijk dat wij meer van onze chakras afweten, want als wij meer geestelijk bewust zouden zijn, weten wij dat in de Kundalini de Heilige Geometrie zit en zijn wij geestelijk wakker en daardoor meer geïnformeerd. Dan zijn wij ook beter in contact met onszelf en gaan ontdekken welke chakras uit balans zijn en wat wij kunnen veranderen in onszelf. Wij zijn wie wij denken te zijn en als wij negatief zijn, zien wij dit ook terug in onze chakras. Wijzelf bepalen wat in de chakras komt, bijvoorbeeld verdriet, boosheid, emoties en ook kwetsbaarheid en jalousie die de blokkades veroorzaken, omdat dit negatieve energie is. Transformeer deze negatieve energie naar positieve energie en dan laten wij dit LOS uit onze chakras.

Alle chakras zijn verbonden met elkaar en ze kunnen ons een duidelijk beeld geven over onze gezondheid. Bijvoorbeeld als het hart chakra niet in balans is, dan kunnen wij hartproblemen krijgen; dan stroomt de Kundalini energie daar niet door en wij hebben deze krachtige energie nodig en dit betekent dat wijzelf ons eigen Kundalini energie verstoppen door onze negatieve gedachten. Een deel van het gehele systeem functioneert dan niet goed meer en blokkades treden op.

Alles heeft invloed op de chakras, als er te weinig positieve energie door de chakras stroomt, zijn de chakras niet gezond en uit balans, dit is heel duidelijk. Zodra de blokkades zijn opgelost (dus begrepen) laat het uit het chakra systeem automatisch los en de positieve energie wordt hersteld en kan weer doorstromen. Geestelijke bewust zijn is zo belangrijk voor het weten hoe alles functioneert. Bij geestelijk wakker worden, wordt mee bedoelt: zien wie wat wij zijn, zien wij wat wij doen met ons zelf, zien wij wat de eventuele problemen zijn en die dan oplossen en zo worden wij steeds bewuster van alles.

www.spiritualwisdom.nl
Delen:
admin
admin jun 24 '07
filmpje over kundalini, het is helaas wel engels.

http://www.youtube.com/watch?v=UUWrf7cTwfM&mode=related&search=
Debiorah
Debiorah aug 24 '07
Het is een tijdje geleden geplaatst maar trok mijn aandacht ik vind het een interessant stuk. Wat ik wilde vragen is welke ervaringen heb jij hier persoonlijk mee? Zou jij kunnen vertellen wat kundalini voor jou is en hoe het een plaats heeft in je leven?
admin
admin aug 24 '07
Natuurlijk, heb je een paar uur de tijd? :)
Ik zal zo meteen in de pen klimmen, eerst de kids in bed leggen.
admin
admin aug 24 '07
Het is een tijdje geleden geplaatst maar trok mijn aandacht ik vind het een interessant stuk. Wat ik wilde vragen is welke ervaringen heb jij hier persoonlijk mee? Zou jij kunnen vertellen wat kundalini voor jou is en hoe het een plaats heeft in je leven?
_________________________

Uit de stukjes die ik al gepost heb(niet van mijn hand) heb je denk ik al kunnen halen dat kundalini niet iets is wat je makkelijk beschrijft, maar ik zal mijn uiterste best doen om het uit te leggen. mede omdat ik geloof en ook heb ervaren dat er steeds meer mensen zijn die spontane ontwakeningen krijgen en geen flauw idee hebben wat er met ze gebeurt. Soms komen mensen in een spirituele crisis terecht en eindigen in een instituut waar ze zeker niet thuishoren.

kundalini is altijd op de achtergrond in mijn leventje aanwezig geweest. Ik kreeg dit pas door na een spontane volledige ontwakening op mijn 39e.
Ik ben toen voor mijn gevoel gestorven en weer opnieuw geboren.
Het sterven was afschuwelijk, de energie schoot als een gek door mijn lichaam en ik zat stil op de bank terwijl ik de meest grote paniek en angst door mijn lijf voelde gieren. Het is me gelukt de controle terug te krijgen en ik ben uiteindelijk in slaap gevallen. De volgende ochtend toen ik wakker werd begon dat hele proces weer van voor af aan en toen heb ik een arts gebeld. Mijn partner was er niet gerust op en had liever dat ik naar het ziekenhuis ging, maar ik heb besloten om thuis te blijven en medicijnen gevraagd. In mijn ogen was dit een paniekaanval of zo en daar ga je niet voor naar het ziekenhuis toch? Ik kreeg pillen waar je een olifant mee plat kan krijgen, ik ging niet plat, ik zat strak in de bank, de energie gierde nog enorm, maar het angstgevoel was weg. De daaropvolgende dagen heb ik geen medicijnen meer genomen, behalve sì¡vonds als ik naar bed ging. Wél een licht tabletje. De paniek bleef weg, wat wel bleef was die gierende energie, mijn spieren door heel mijn lijf stonden zo enorm strak, dat mijn reflexen niet meer werkten, je weet wel, knie..hamer. De dokter snapte er niets van en dacht dat ik griep zou krijgen. Voor mijn gevoel stond ik strak van de adrenaline of zo, terwijl ik juist koffie en andere stimulerende drink en eetwaren had vermeden. Ik liep continu te tandenknarsen, en mijn hele lijf deed ondertussen enorm zeer van die spierspanning.
Een dag of drie verder zat ik sì¡vonds alleen beneden op mijn stoel, geen tv, geen radio, alleen wat kaarsen aan en samen met mijn gedachten. Vanuit het niets kreeg ik allemaal koude rillingen over mijn rug, tenminste zo voelde het, maar dit was niet onaangenaam heel vreemd, de wervelstroom van energie ging nu gelijkmatig stromen, wel hard en heel voelbaar maar niet meer stormachtig. Op een gegeven moment had ik een vreemd gevoel bij mijn kruinchakra, het was net of ik onder een douche stond die vanuit het kruinchakra begon te stromen. Wat er op dat moment door mij heen ging is nauwelijks te beschrijven.
Alles, werkelijk ì¡lles viel op zijn plek, het was een totaal eenworden met. Golven van gelukzaligheid voelde ik door mij heen gaan en de tranen stroomden over mijn wangen, alles waar ik boos, verdrietig of wat dan ook om was viel weg, echt een onbeschrifelijk gevoel. Ik noem het altijd mijn douche van liefde, zo wì¡s het ook voor mij. Tijdens die douche had ik mijn ogen dicht en toch was ik omringd door het mooiste witte licht wat je je maar kan voorstellen, de liefde die uit dat licht kwam was wederom niet te beschrijven, ik kan het ook niet beschrijven, mijn grootste wens is wel dat iedereen het ooit een keer mag voelen :).
Het heeft mijn leven totaal veranderd, ik ben 1 van de gelukkigen die er vrij snel achter kwam dat het kundalini was. Gelukkig heb ik niet zulke extreme "bijwerkingen", ik heb er genoeg maar geen waar dokters bij moeten komen
Toch zijn er legio mensen die hier jaren mee rond lopen en "verkeerde" dokters treffen, veel medicijngebruik, psychoses, heel naar allemaal. Ik heb mijn verhaal wél met mijn huisarts besproken, Kundalini is erkend, het bestaat écht. Het leuke was dat mijn arts zei,: Och meisje, je bent in onze praktijk niet de eerste, kun je me meer vertellen?. Kijk dat noem ik nou openminded, niet gelijk voor gek worden verklaard, maar serieus genomen worden.

Het heeft mij enorm veranderd, ook mijn gewoontes zijn totaal veranderd, soms ken ik mijzelf haast niet terug.
De lichamelijke bijverschijnselen zijn lastig, maar niet zo dat ik niet kan functioneren. Ik heb in de drie jaar dat ik het weet veel gelezen en was in staat om veel mensen met kundaliniproblemen verder te helpen. Nog steeds wil ik dit heel graag, maar om priveredenen kan ik niet meer op dat forum schrijven, heel jammer. Maar het gevoel om af en toe een kundaliniverhaal te plaatsen blijft, al help ik er maar 1 mens mee, dan ben ik al blij. Het kost mij immers weinig moeite en ik weet hoe het kan zijn als het niet goed gaat. Gelukkig zijn er heel veel mensen waarbij alles ondanks af en toe een hobbel wél heel goed gaat. Die mensen mis ik, ik mis het gevoel van praten met een kundalite(zoal ik ze noem :)) Omdat ik de energie ken, en dat zal iedereen met kundalini beamen, kan ik de energie ook bij een ander herkennen. Dat wil niet zeggen dat wij "zeldzaam" zijn hoor. Ik hoor en lees het steeds meer en meer, in reformwinkels, natuurwinkels, tijdschriften, het is een teken van het "wakker worden" van de mensheid. En ook daarom praat ik er graag over, draag ik hierin toch een steentje bij :)

Kundalini (de godin) heeft van mijn leven een aardige achtbaan gemaakt, en geloof me dat was het al. Het is een "cadeau" wat ik echt wel eens heb vervloekt en best nog wel vaker zal doen, toch meen ik dat niet, het heeft mij enorm doen groeien, het voelt alsof ik nu pas ga leven.
admin
admin aug 24 '07
Ha! en durf maar eens te zeggen dat ik niet kan schrijven, ik zie nu pas hoe lang het verhaal geworden is....... :|

Ik heb me een beetje laten meeslepen
Debiorah
Debiorah aug 25 '07
Haha :)Nou dankjewel ik vind het een heel mooi antwoord. Zoals ik het lees was het allemaal best wel heftig, en dat is ook wat ik uit vele andere sites over kundalini opmaak. Daarom was ik benieuwd naar jou persoonlijke ervaring. Ik heb zelf wel ervaringen die hiermee overeen komen alleen ervaar ik ze nietaltijd zo intens daarom zit ik een beetje met de vraag wat het nu precies is. Komt het door blokkades in mijn energiebanen, chakra's, is het kundalini of wakker worden? Omdat er veel dingen worden beschreven die eigenlijk ook allemaal wel weer op een of andere manier met elkaar samenhangen raak ik een beetje in de war. Er is zoveel informatie!
admin
admin aug 28 '07
Klopt Debiorah er is enorm veel informatie en eerlijk gezegd geloof ik dat er ook veel dingen worden verteld die hierin niet kloppen, wat alles vaak nog veel verwarder maakt.
De ervaring hoeft namelijk niet altijd heftig te zijn, je hebt ook gedeeltelijke ontwakingen die een stuk minder stressvol zijn.
Je moet heel erg goed naar je lijf leren luisteren, want veel voedings en drinkwaren kunnen negatieve effecten veroorzaken.
Jouw manier van schrijven en denken geeft mij wel het idee dat er bij jou wél sprake is van een ontwaakte kundalini, ik heb dat gevoel bij meerdere mensen hier. Maar ook ik heb het regelmatig mis hoor. Momenteel ben ik dus met dat boek bezig waarin uitgebreid over kundalini word gesproken door mensen die het zelf hebben meegemaakt, en ook over wetenschappelijk onderzoek dat naar dit fenomeen is gedaan.
Je hoeft er niets mee te doen maar ik geloof dat dit een boek is wat jou veel antwoorden kan verschaffen, toen ik het begon te lezen moest ik steeds aan jou en nog iemand van het forum denken. Ik geloof er heilig in dat veel antwoorden zo in onze schoot worden geworpen, je moet ze "leren" zien.
De gedachte dat ik jou dit moest vertellen was zo sterk dat ik mijn boek even weg heb gelegd en je gauw heb geschreven.
Mocht je interesse hebben,
Het boek heet: het zesde zintuig en is geschreven door Hazel Courteney.

Terug naar je vraag,
Kundalini ì­s wakker worden.
De energie gaat door je lijf stromen en de uiteindelijke bedoeling is om al je chakra´s te zuiveren zodat de kundalini bij je kruinchakra naar buiten kan, zolang er blokkades zijn blijft de energie er tegen aan "botsen" tot jij de blokkade uit de weg hebt geruimd. Je zult begrijpen dat veel van die blokkades ego-gerelateerd zijn en daardoor is (in mijn ogen) het erg belangrijk dat je de strijd met je ego aangaat. Het ego wil niet wakker worden, jouw ziel wél dus het is een doorlopende strijd met jezelf. Ik heb ooit eens gelezen dat kundalini je de kans geeft om in dit leven je karma al in te lossen, je hoeft niet te wachten tot je over gaat, zo voelt het voor mij persoonlijk ook.
Veel mensen denken en geloven dat ze na zo´n ervaring"verlicht" zijn. Ik kan dat wel begrijpen, maar het is niet zo, je hebt dan de eerste stapjes gedaan op een enorm lange weg. Kundalini helpt je wel maar jij bent degene die het moet doen, het gaat niet vanzelf. Meditatie heeft mij enorm geholpen en veel antwoorden gegeven. Het vervelende is dat voor elke vraag die beantwoord wordt er 10 vragen terug komen...
het heeft mijn leven ongelofelijk verrijkt en ik ben zeker niet meer de Karin die ik vroeger was. Kundalinin heeft mij als mens enorm veranderd, en ik zeg nogmaals dat ik bij jou veel herken in de manier waarop je schrijft en de energie die uit jouw woorden "stroomt".

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki