Loading...
nl

kundalini symptomen

admin
admin jun 24 '07
door El Collie

Veel mensen van wie de Kundalini-energie onverwacht is vrijgekomen weten niet wat er met hen gebeurt, en de bestaande maatschappelijke onwetendheid over dit multidimensionale transformatieve proces maakt het moeilijk om medische of alternatieve hulpverleners, of geestelijke raadslieden te vinden die de symptomen herkennen, zeker wanneer ze sterk fysiek zijn. Veel mensen weten dat de vrijgekomen Kundalini-energie de deuren kan openen naar allerlei mystieke, paranormale en magische ervaringen, maar weinig mensen realiseren zich dat het ook een dramatische impact op het lichaam kan hebben. Mensen die reageerden bij Shared Transformation doen verslag van lange vreemde perioden van ziekte, maar ook radicale geestelijke, emotionele, interpersoonlijke, psychische, spirituele veranderingen en veranderingen van levenswijze. Steeds weer horen we verhalen van frustrerende, soms wanhopige bezoeken aan artsen, healers, therapeuten etc. die het niet begrepen, noch konden helpen bij de tal!
loze pijnen en problemen die een razende Kundalini-energie ontketent

De volgende symptomen zijn veel voorkomende manifestaties van vrijgekomen Kundalini-energie:

Spiertrekkingen, krampen of spasmen.
Sterke energiestromingen of immense electriciteit die door het lichaam circuleert.
Jeukende, trillende, prikkende, tintelende, stekende of kriebelende sensaties.
Intense hitte of koude.
Onvrijwillige lichaamsbewegingen (komen vooral voor tijdens meditatie, rust of slaap): schokken, trillen, bibberen; het gevoel door een innerlijke kracht in houdingen te worden geduwd, of het lichaam op een ongebruikelijke manier bewegen. (kan verkeerd gediagnosticeerd worden als epilepsie, restless legs syndrome (RLS) or PLMD)
Veranderingen in eet- en slaappatronen
Episoden van extreme hyperactiviteit of juist overweldigende moeheid (sommige mensen met ME of het chronisch vermoeidheidssyndroom ervaren een Kundalini-ontwaken)
Geïntensifeerde of verminderde sexuele lust.
Hoofdpijnen, druk op de schedel.
Versnelde hartslag, pijnen op de borst.
Spijsverteringsproblemen.
Gevoelloosheid of pijn in de ledematen (vooral linkervoet en -been)
Pijnen en blokkades op wat voor plek dan ook; vaak in de rug en nek (veel gevallen van fybromyalgie zijn Kundalini-gerelateerd)
Emotionele uitbarstingen; snelle stemmingswisselingen; buitenproportionele perioden van verdriet, angst, woede of depressie, schijnbaar zonder oorzaak.
Spontane vocalisaties (inclusief lachen en huilen) - net zo onbedoeld en oncontroleerbaar als hikken.
Het horen van een intern geluid of geluiden, meestal beschreven als een fluit, trommel, waterval, fluitende vogels, zoemende bijen; maar het kan ook klinken als bulderende, ruisende of donderende geluiden of als oorsuizingen.
Geestelijke verwarring; moeite met concentreren.
Veranderde bewustzijnsstaten; verhoogd bewustzijn; spontane trancestaten; mystieke ervaringen (wanneer het geloofssysteem van de persoon teveel bedreigd wordt door deze ervaringen, kan dit leiden tot psychose en grootheidswaan)
Hitte, vreemde aktiviteit en/of ervaringen van gelukzaligheid in het hoofd, vooral rond de kruin.
Ecstase, gelukzaligheid en perioden van immense vreugde, liefde, vrede en compassie.
Paranormale ervaringen: buitenzintuiglijke waarnemingen; lichaamsuittredingen; herinneringen aan vorige levens; astraal reizen; direkte bewustwording van aura's en chakra's; contact met spirituele gidsen d.m.v. innerlijke stemmen, dromen of visioenen; helende krachten.
Toegenomen creativiteit: nieuwe interesse in zelfexpressie en spirituele communicatie d.m.v. muziek, kunst, poezie etc.
Toegenomen begrip en gevoeligheid: inzicht in de eigen essentie; dieper begrip van spirituele waarheden; byzonder bewustzijn van de omgeving (inclusief "vibraties" van anderen)
Verlichtingservaringen: een direkt weten van een grotere realiteit; transcendent bewustzijn.

Sommige mensen geven aan dat ze het concept "Kundalini" vreemd vinden, en liever praten over een (spiritueel) ontwaken of bewustworden, en dat is prima. Maar voor velen die contact opnemen biedt de verklaring van Kundalini-energie een belangrijk denkkader waarin zij hun ervaringen kunnen accepteren en kunnen werken met hun ervaringen. We hebben allemaal een unieke manier van interpreteren, honoreren en beschrijven van onze spirituele wijsheid. Ik geloof niet dat er één juiste manier is om de waarheid te kennen en uit te drukken. Het is veel belangrijker volgens mij om een open hart te hebben en trouw te blijven aan onze eigen weg, waar die ook naartoe leidt.

Er wordt ook vaker gevraagd waarom we niet meer nadruk leggen op het goddelijke en de realizatie van God, wat centraal staat in een spiritueel ontwaken. Omdat iedereen zijn mystieke ervaringen verschillend ervaart en persoonlijk interpreteert, en het belangrijk is dat niemand zich hierin buitengesloten voelt, spreken we alleen van bewustwording en transcendente staten.

Bovendien komen diepere spirituele realisaties vaak pas later voor, soms maanden of jaren nadat andere symptomen van het vrijkomen van Kundalini-energie zich hebben voorgedaan. Mensen die duidelijk spirituele ervaringen hebben zijn meestal beter in staat te integreren en profijt te trekken uit dit proces, onafhankelijk van hoe men het noemt. Maar diegenen die ziekte of vreemde psychische verschijnselen ervaren zijn vaak erg gealarmeerd totdat zij begrijpen dat ze niet ziek of gek zijn. En zelfs verlichtings- en andere prachtige ervaringen kunnen zo sterk zijn dat mensen aan hun verstand gaan twijfelen. Om deze reden is het belangrijk deze informatie te bieden en ervaringen op dit gebied met anderen te delen.

vertaald van:
http://users.aol.com/ckress/symptoms.html

Bron: http://www.xs4all.nl/%7Erobvd/kundalini/

http://www.startspiritueel.nl/forum/100000318.php
Delen:
LPChip
LPChip jun 24 '07
Bedankt voor het plaatsen van dit bericht.

Weet ik eindelijk waar ik last van heb :)

Zo werd ik een paar weken terug op zaterdag wakker, en bij het horen van een geluid (niet eens zo hard) begin mijn oren te piepen, en ik merkte dat ik erg gevoelig was voor diverse vormen van stimuli. Ik merkte inderdaad ook andere dingen die bovenaan stonden, maar had ze niet aan elkaar gelinkt. Ik heb die piep zeker 4 dagen gehad.
admin
admin jun 24 '07
Graag gedaan, wees wel voorzichtig met symptomen aan kundalini toeschrijven, soms is er echt iets met je lichaam mis en moet je gewoon naar de dokter :)

liefs,
Féileacì¡n
LPChip
LPChip jun 25 '07
Ik weet vrij goed welke "mankementen" m'n lichaam heeft, en hoe daar mee om te gaan, maar soms om onverklaarbare redenen krijg ik soms gewoon meer last van deze dingen en kan ik er weinig aan doen, terwijl op andere dagen het heel makkelijk te verhelpen is.
admin
admin jun 25 '07
Al een hele tijd heb ik mij in het kundalini fenomeen verdiept en ook door contacten met mensen met kundalini heb ik veel geleerd. Niet alleen mensen in nederland maar over de hele wereld.
Ik ben zeker geen deskundige en heb echt niet alle antwoorden maar als je ergens mee zit en niet weet waar je oplossingen kan vinden, mag je me altijd om hulp vragen. kundalini ervaringen kunnen heel fijn zijn en ook heel naar en dan is het toch fijn als er iemand naar je luistert en begrijpt waar je het over hebt. Je bent niet alleen.

liefs,
karin
LPChip
LPChip jun 25 '07
Bedankt. :)

Ik heb dit soort dingen niet zo hevig hoor, maar wellicht dat er een link zit tussen kundalini en het "ben ik out-of-sync" en het "vaaaag" topic.
admin
admin jun 27 '07
Lol, je kunt kundalini van alles noemen, maar vaaag?
Nee helaas dat kan ik niet met je eens zijn :)
Lees het boek eens van Gopi Krishna, zijn kundaliniervaringen heeft hij in een geweldig boek beschreven, misschien heb je er iets aan?
LPChip
LPChip jun 29 '07
Ik zei: misschien zit er een link tussen het ervaren van de kundalini energie en het zijn van out-of-sync.
admin
admin jun 29 '07
de laatste week doe ik schijnbaar veel verkeerd :D
LPChip
LPChip jun 29 '07
 Quote:
Origineel van feileacan:
de laatste week doe ik schijnbaar veel verkeerd :D
Ze zeggen dat herkenning de eerste fase is bij het groei proces. :)
admin
admin jun 30 '07
Klopt, grijns :)Ik zit momenteel in een sneltrein.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '07
En weet je ook waar je heen raast?
admin
admin jul 1 '07
Geen idee, weet jij waar jij heen gaat? :)
Thomas A
Thomas A jul 1 '07
Ja waar gaan wij eigenlijk heen?
Als ons verblijf op aarde tevens onze les is en het doel van de les het kennen van onszelf, dan gaan we dus naar zelfkennis en ondertussen maken we van alles mee. Maar hoe of wat of wie we onderweg tegenkomen, dat weten we dus niet. Zeker is wel dat in hen die wij her-kennen - aan-raken, onze lessen zichtbaar worden. zo wordt/is kritiek op een ander altijd ons eigen "gevoelige" punt. Wat ons stoort aan anderen is dus onze eigen blinde vlek; een les dus.
Waar we heengaan is zichtbaar in de ander (als spiegel)............

thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '07
Ik geloof niet dat het "hogere"-doel, het ultieme doel, het kennen van jezelf is. Ik ben wel van mening dat het een belangerijke stap in het hogere doel is.

Ik denk dat het hogere doel er eentje is waarin de mensheid zich zover geëvolueerd heeft dat de grens tussen de geesteswereld en de materiele wereld niet meer aanwezig is. Dat zij gekoppeld zijn met andere mensen zodat hun krachten gebundeld worden benut. 1+1=3 dus.

Waarom heb je spiegels nodig als je jezelf enkel als jezelf ziet, en niet als een onderdeel van een groter geheel?
Thomas A
Thomas A jul 1 '07
In het kennen van het Zelf bestaat het kennen van het hele leven; het Al dus.
Binnen het kennen van het Zelf bestaat ook het besef van het kennen van het hoe en waarom wij hier zijn en daar hoort evolueren absoluut bij.
Helaas trekken wij mensen zelf een grens tussen geest en materie. Zoiets valt dan ook niet te be-vatten vanuit het ratio.

spiegels zijn nodig voor zelf-reflectie......

Thomas
admin
admin jul 1 '07
Het hogere doel is voor mij wel de geestelijke groei die je als ziel moet doormaken, zowel hier op aarde als daarbuiten. Daarna ga je over tot het helpen van anderen in hun groei, ook hier weer geldt het kan op aarde maar ook daarbuiten.

Spiegels zijn goede hulpmiddelen voor je innerlijke groei, je moet wel leren "zien".
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 1 '07
En is het kennen van het zelf, nu juist nodig, om het zelf te kunnen loslaten?
admin
admin jul 2 '07
Voor mij persoonlijk wel, ik zou het anders formuleren, het kennen van jezelf om je ego los te kunnen laten
Thomas A
Thomas A jul 2 '07
Kun je onbevangen in het leven staan na al wat was?
Conditionering voorbij?
Angst en pijn voorbij?

Als je de weg gaat naar je eigen kern/ziel is het onontkoombaar absoluut eerlijk te zijn en ook de eigen “zwarte gaten”of blinde vlekken te bezien. Gewoon accepteren dat deze er zijn en er licht op toe te durven laten!!!!!
En ja daar heb je het gelijk al weer; dat heeft je ego niet zo graag.
Het is ego is de buitenwereld; opgebouwd in het maatschappelijk sociale leven. Opgebouwd tijdens de contacten met anderen " ouders, familie, vrienden, anderen " maar in elk geval anderen buiten jouw eigen zelf. Dit zelf te leren kennen is een weg naar je diepste wezen en een acceptatie en liefde voor dat eigen zelf/de eigen ziel te hebben.
Ziel en ego bijten elkaar (ik heb daar hier op dit forum al eens een heel stuk over gepost; “ziel & ego”). Ziel is onze binnenwereld en ego is de buitenwereld.

De maatschappij waarin wij leren verwacht dat wij ons aanpassen en dat betekent dat wij vaak ons eigen innerlijk moeten afsluiten om niet in de problemen te komen met ons ge-weten. Leugentjes om bestwil (wat de f*ck het ook is), vage verkooptrucks, halve waarheden tegenover onze kinderen, enz., betekent dat wij ons ware zelf verloochenen, want onze eigen ziel met ons ge-weten accepteert dat niet. Weet je ook gelijk waarom deze maatschappij eigenlijk geen bestaansrecht meer heeft. In het voetlicht van 2012 hoeven we ons er naar mijn idee ook geen zorgen meer over te maken dat deze maatschappij nog lang zal be-staan in deze vorm. Zeker ook de “nieuwetijds kinderen”in de wereld gezet bij “nieuwetijds ouders” zijn er een goed voorbeeld van dat wij op weg zijn naar een nieuwe eerlijkheid.

Eerlijkheid, zuiverheid, zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen brengen uiteindelijk bij onszelf en zal er toe lijden dat wij ons innerlijk (onbevangen)kind weer een hand kunnen rijken. Ook zullen we hierdoor de kinderen weer kinderen kunnen laten zijn en ze niet opzadelen met een (buitenwereld) ego omdat we zien dat we hun kind hiermee verloochenen.

Eerlijkheid en zuiverheid als levenshouding zal ons door alle mensen processen heen leren zien. Begrijpen wij ons falen, zullen wij het falen van de ander begrijpen en ligt er vergeving binnen bereik. Er zal telkens minder plek zijn voor ons ego, iets waar het ego niet blij mee is en deze subtielere vormen aan zal willen nemen. Goed opletten dus. Het ego kent zelfzuchtige belangen en onze ziel absoluut niet. Gelukkig maakt dit het proces van innerlijke verandering heel zichtbaar!!!!!!!!.

Thomas
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki