Loading...
nl

één met een paard

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '07
Ik weet niet alles meer precies hoe het begon, maar ik weet nog dat ik bovenop een wit paard zat
zonder zadel en ik had mijn hand bij zijn mond en zat hem te aaien. Het was alsof ik hem liefde gaf, of heel bezorgd was. Zo'n rustgevend gevoel alsof ik met hem aan het praten was. Ik kon er echt mee communiceren, en dat is wel vreemd, want ik heb dat nog nooit eerder in een droom gehad, communiceren met dieren.

Terwijl ik dat aan het doen was, liep het paard door het huis en ging de tuin in. In de tuin was het paard ineens bruin. Daar ging ik kijken of hij met mij wilde galloperen en rondjes lopen en dat ging enigzins ook nog. Ik merkte dat ik een goed contact had met het paard, en dat ik bijna één was met het paard. Toen we een ronje liepen, merkte ik dat het paard angstig werd toen we richting de hoek liepen. Het keek omhoog met 1 oog, en ik moest geestelijk zeggen, dat het goed was, en dat hij niet bang hoefde te zijn. Ik voelde echt de twijfel en de angst van het paard.

Toen keek ik omhoog achter me en vanuit het huis stond Kath voor het raam naar mij te kijken ze kwam toen naar buiten en zei dat ik niet zo snel liep. Maar toen zei ik, hey ik rijd wel zonder zadel he. En toen zei ze, dat is waar en toen werd ik wakker.

Iemand een idee wat deze droom betekend?
Delen:
linkie
linkie jun 14 '07
he nims, kijk eens bij fotolezen, kath heeft er foto's geplaatst waarbij zij op een wit paard explo zit. Bijzonder dat jij daar over gedroomd hebt of wist je van haar paard af?

Ik weet niet wat je droom betekend, maar vind hem wel heel bijzonder!
Ayasha
Ayasha jun 14 '07
linkie; ja hij weet van mijn paarden af. :)Explo is overigens zijn bijnaam, eigenlijk is het Explosion (en eigenlijk legt hij zijn oren in zijn nek als je hem explo noemt want hij eist dat je explosion zegt maar dat boeit me nie cht O:) ) Ik weet niet of hij het wil. Maar NiMS had een vermoeden, misschien kan hij dat delen.. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 15 '07
Ja dat wil ik wel. Ik heb inderdaad een vermoeden, en dat is dat ik denk dat ik deze droom heb meegemaakt om te begrijpen wat Kath voelt zodra ze op Pret en Explo rijdt. Want hoe meer ik erover nadenk, hoe meer gelijkenissen de droom heeft met Kath. Dat gevoel, die eenheid zijn met dat paard was onbeschrijfelijk in mijn droom. En dat terwijl ik nog nooit van mijn leven paard heb gereden.

De grote vraag die mij dus eigenlijk bezighoudt, waarom heb ik deze droom gehad? Wat is de reden dat ik zo dicht bij de beleefwereld van Kath ben gekomen in zo'n korte tijd (zolang als mijn droom duurde, bedoel ik dus) en dat ik in mijn droom het gevoel ook volledig begreep (en nu nog begrijp).

Ik weet zeker dat er meer achter zit, en dat het geen normale droom was. Ik kom er alleen niet precies achter wat het wel was, en vooral waarvoor deze droom dient.
Selma
Selma jun 18 '07
De uitdrukking je kunt niet oordelen over iets wat je niet mee gemaakt hebt, of anders gezegd je kunt niet oordelen over iets waar je niet voor hebt gestaan is menigeen bekend.
Door jouw kontakt met Kath en haar verhalen over haar paarden, is er denk ik bij jou een knagend gevoel opgetreden van onwetendheid.
Ik denk/voel (je weet dat ik altijd vanuit mijn gevoel schrijf) dat deze droom jouw een goed inzicht heeft gegeven van het gevoel dat Kath ervaart als zij met haar paarden bezig is.
Het unieke gevoel 1 te zijn met een mens of een dier, in dit geval een paard dus.
Met deze droom begrijp je het.
Het knagende gevoel wil ik niet als jaloezie benoemen want dat is een te zwaar en een te vaak verkeerd gebruikt en ervaren woord.
Je hebt een stukje onwetendheid ingeruild voor begrip.
Dat is denk ik een geschenkje voor jouw onderzoekende en willen begrijpen van je geest.
Naar mijn idee moet je deze droom zien als een feestje van herkenning.

Hopelijk heb je hier iets aan, kus Selma.
LPChip
LPChip jun 18 '07
 Quote:
Origineel van Selma:
Het knagende gevoel wil ik niet als jaloezie benoemen want dat is een te zwaar en een te vaak verkeerd gebruikt en ervaren woord.
Misschien bedoel je het woord: beneiden?

Een erg mooi woord, en zeker in het engels: Envy.

Betekend dat je waardering hebt voor andermans prestaties, en het zelf ook wel zou willen, maar niet zoals jaloezie, dat je over lijken gaat om dat te krijgen.
Selma
Selma jun 27 '07
Precies het woord dat de lading dekt!
I envy you .

Groetjes, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Benijd je mij nu? Of bedoelde je dit in een andere context? Dat ik kath nu benijd.
LPChip
LPChip jun 27 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Benijd je mij nu? Of bedoelde je dit in een andere context? Dat ik kath nu benijd.
Ze sprak eerder over dat jij Kath zou benijden. Ik weet niet of haar laatste zin: I envy you gezien kan worden als een soort van herhaling van het woord Envy, of dat ze het meent alszijnde: naar iemand van ons toe. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Vandaar mijn vraag.
Selma
Selma jun 27 '07
Hoi LPChip en NiMS,

Dat zinnetje sloeg op LPChip, ik benijde haar omdat ze mij zo mooi uit de brand hielp met het zoeken naar een ander woord voor jaloezie.
(was dus als een kwinkslag bedoeld).
Van jaloezie heb ik zelden last, maar benijden, ja ik kan me daar helemaal in vinden.

Liefs en groetjes, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Lpchip is mijn broertje, dus het is geen haar :).
Selma
Selma jun 28 '07
Wat is dat toch met mij he Nims, dat ik hemmetjes aanspreek als haartjes? :D.

Liefs en groetjes, Selma.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 28 '07
Iedereen is toch gelijk ;).
LPChip
LPChip jun 29 '07
 Quote:
Origineel van Selma:
Hoi LPChip en NiMS,

Dat zinnetje sloeg op LPChip, ik benijde haar omdat ze mij zo mooi uit de brand hielp met het zoeken naar een ander woord voor jaloezie.
(was dus als een kwinkslag bedoeld).
Van jaloezie heb ik zelden last, maar benijden, ja ik kan me daar helemaal in vinden.

Liefs en groetjes, Selma.
Hahaha okee dan. :)

Ik vind het leuk om te horen dat je me beneid voor het vinden van het woord beneiden. :)

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen, ook al had je het geslacht verkeerd geraden, maar ach, moet kunnen hoor! :)
Ayasha
Ayasha jun 30 '07
 Quote:
Origineel van Selma:
Wat is dat toch met mij he Nims, dat ik hemmetjes aanspreek als haartjes? :D.

Liefs en groetjes, Selma.
Ik zal je gerust stellen (hoewel :Dof het zo'n geruststelling is?); ik maak er ook een gewoonte van om dat te doen :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '07
Maar goed ook Kath, anders had je mij nooit aangesproken ;).
Ayasha
Ayasha jun 30 '07
zeker dat ht dan goed is? (a)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 30 '07
Ja heel zeker :). Wat moet je anders zonder mij (a) :p .
Ayasha
Ayasha jul 1 '07
rustig leven? :+
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki