Loading...
nl

Pijn tussen de schouderbladen

TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 3 '10
Ja ik weet het,
haha dat is het leuke ook bij mij...
ik weet alles .. en voor anderen weet ik het ook altijd heel mooi te vertellen.
maar nu het nog zelf allemaal toepassen etc.
Wat ik bij mn therapeut doe, dat gaat ook wel allemaal intuitief,we voelen wat er op dat moment gewoon belangrijk is om aan te werken, en dan gaan we er op energetisch niveau mee aan de slag.
en soms verdwijnt mijn hoofdpijn ook dan ineens na die oefeningen die we gedaan hebben.
Ik weet ook dat eht nergens voor nodig is om schuld aan mezelf te geven maar vaak gebeurd dit toch nog onbewust bij mij, ik kan al om een klein dingetje boos worden op mezelf, maar snel denk ik dan weer, ajoh, je bent een mens, je hoeft je nergens schuldig over te voelen, maar het blijft toch knagen.
het is voor mij gewoon heel moeilijk om mn gevoelens te uiten dat is iets waar ik al mn hele leven mee worstel.....
ik heb ook een hele lang tijd helemaal niet kunnen huilen, dan voelde ik dat ik moest huilen maar er kwam maar niks uit.
dat kan ik nu weer wel hoor, aleen moet ik het ook gwoon doen waneer er andere bij zijn (die vertrouwd zijn).. zodra ik het voel dat ik het gewoon eruit laat, maar dat is wel moeilijk.
maar het komt wel goedddd.... ben ook nu nie meer depressief ofzo hoor gelukkig.
alleen heb nog last van die angsten, al worden die ook wel minder, want heb al veel meer zelfvertrouwen dan eerst.
karda
karda dec 3 '10
Even een vraagje Bart, stel je hebt klachten aan chakra 10
bv hoofdpijn vanuit de nek, wat zou je daar dan aan kunnen doen om chakra 10 weer in balans te krijgen?
dat kan ik nog niet echt vinden over de hogere chakras bij de 7 chakra's staat altijd bij wat je eventueel zou kunnen doen om het te verbeteren.
admin
admin dec 3 '10
Chakra 10 staat direct in verbinding met je eigen denkbeelden en overtuigingen. Als je ideeen of overtuigingen vast gaat houden, en hier op verder borduurt, zonder dat je op een juiste manier open staat voor indrukken, dan gaan dingen een eigen leven leiden. Je sluit je af voor de info die je geestelijk binnen kan krijgen, waardoor je eigenlijk teveel de dingen op je eigen manier ziet. Door je denken kan je ook je gevoelens manipuleren, afsluiten en een draai geven. Dit zorgt eigenlijk voor een niet-natuurlijke doorstroming van je energieen en heeft invloed op de verdere chakra's in je lichaam. Denken het beter te weten - niet genoeg open staan voor "anders".
admin
admin dec 3 '10
Is een heel verhaal inderdaad Tamara !

Ja, weten is 1, maar echt doorleven is het ander, het is niet altijd even gemakkelijk ! Je bent op de goede weg, en je weet voor jezelf hoe je de zaken ervoor staan, hoe je dit aanpakt. Succes he, je kan het smile
gast
gast dec 3 '10
Even iets dat in me op kwam bij het lezen van jou berichten Tamara; kotsen geeft tijdelijke verlichting maar laat meestal een leeg gevoel achter. Verteren geeft energie aan het lichaam en is vruchtbaar voor de aarde.
karda
karda dec 3 '10
ok bedankt voor de informatie Bart,
Kan ik die informatie over de hogere chakras nog ergens vinden.wat je er aan kan doen.
admin
admin dec 3 '10
Graag gedaan. Kan niet gelijk een site vinden m.b.t. lichamelijke/geestelijke klachten in samenhang met de chakra's. Op onderstaande site is wel nog meer uitleg:

Bron: http://white-time-healing.eu/nl/cadeautjes/nieuweChakras.html

De Nieuwe Chakras

Bij ons allemaal zijn de afgelopen periode nieuwe chakras in meerdere of mindere mate ontwikkeld. Dit gebeurt omdat we bezig zijn naar een geheel nieuw trillingsniveau, een nieuwe frequentie ook wel de vijfde dimensie genoemd, te groeien. De komende tijd gaat deze aanpassing aan die nieuwe frequentie gewoon door. Om hier een beetje helderheid in te brengen is er in de New Earth Teacher cursussen de volgende informatie vrij gegeven.

Gedeeltelijk worden de nieuwe chakras van buitenaf in het lichaam geplaatst. Er is voldoende ruimte voor deze nieuwe chakras, gedeeltelijk omdat in onze lichamen de oude chakras naar beneden zijn geschoven. Daar hebben zij nieuwe eenheden gevormd. Op het moment dat de locaties van de oude chakras leeg zijn, komen de nieuwe chakras erin. Bijvoorbeeld de chakras die zich boven onze oude kruin chakra bevonden zijn nu naar beneden, meer in ons lichaam verschoven. Ze bevinden zich nu waar ons oude hartchakra zich bevond.

De chakras die zich beneden het basischakra bevonden zijn omhoog gegaan in ons lichaam en in onze benen. Dit ook om zo die hogere hemelse energieën op te kunnen nemen. De energieën van de Hemel en Moeder Aarde komen nu samen in ons nieuwe hartchakra.

We hebben nu twee nieuwe thymus chakras. Zij bevinden zich tussen ons hart en keel. We hebben twee nieuwe keel chakras en een nieuw, veel groter, derde oog. Ook hebben we een enorm nieuw kruinchakra gekregen.

Ook zijn er nieuwe chakras gevormd in de lagere delen van ons lichaam, onze benen, namelijk; de nieuwe kniechakras, de nieuwe enkelchakras en de nieuwe voetchakras. Er zijn ook nieuwe handchakras.

De zeven bekende chakras (8 inclusief het thymuschakra) zijn nu samengevoegd in verschillende eenheden. Deze eenheden hebben dezelfde kleuren als voorheen.

Het oude kruinchakra, derde oog en keelchakra zijn nu samengevoegd tot één eenheid op de plek waar eerst onze zonnevlecht zat. Daar zit nu, sterker dan ooit, onze kracht. Hier bevinden zich onze hogere contacten en onze spiritualiteit. Ons Hogere Zelf heeft nu een plek in ons.
Het oude hartchakra en zonnevlechtchakra zijn samengevoegd in één eenheid en geplaatst in ons oude tweede chakra. Deze veroorzaakt meer liefdeskracht en fysieke kracht. En maakt het meer mogelijk om situaties te evalueren en zelfkritisch te zijn.
Het oude tweede chakra en basischakra zitten nu ter hoogte van de plek waar ons oude basischakra zat, dichter bijeen in een ogenschijnlijke eenheid. We voelen nu een nieuwe vorm van liefde en ons sensuele leven zal floreren. We zullen meer liefdevollere manieren krijgen om onze passie uitdrukking te geven en onze seksualiteit te ervaren.


De functies van onze Nieuwe chakra’s


De twee nieuwe thymus chakras verrijken ons emotionele leven. Ze versterken onze herinneringen en zorgen voor een beter immuunsysteem.
De twee nieuwe keel chakras geven ons Nieuwe creativiteit, meer stem-mogelijkheden om op een vernieuwde manier te kunnen zingen, en tevens meer mogelijkheden om uitdrukking te geven aan nieuwe talen.
Ons grotere derde oog veroorzaakt een wijd spiritueel blikveld, vergroot het helderzien en begrip hiervan.
Het nieuwe en grotere kruinchakra geeft ons een beter contact met boven. De stralen van ons Hogere Zelf worden geconsolideerd. En we kunnen onze rol als medeburgers in het universum aanvaarden, als een onderdeel van het grote geheel.
De twee nieuwe kniechakras geven ons een meer stabiel en hoger energie niveau. Dit vormt de basis die we nodig hebben om verder in het universum te reiken en tegelijkertijd stevig met beide benen op de grond te staan.
De twee nieuwe enkelchakras geven ons het eerste deel van onze gronding.
De twee voetchakras geven ons het tweede deel van onze stabiliteit en gronding en onze verwantschap met Moeder Aarde.
Onze chakras zijn aan het veranderen,
daarom verandert onze aura, dan het bloed en onzen cellen…
en zo verandert onze fysieke verschijning.

Er is veel gebeurd en er gebeurt nog steeds veel met ons, terwijl de chakras aan het veranderen zijn. Velen van ons hebben gevoelens van ongemak ervaren, die bij de veranderingen op een innerlijk niveau horen. Sommigen, die geen gevoelens van ongemak hebben ervaren, hebben de sensaties in hun lichaam met nieuwsgierigheid gevolgd en genoten van de veranderingen op het innerlijk spiritueel niveau. Wat je ook tot nu toe hebt gevoeld, het is de intentie van deze informatie je te helpen de positieve gevoelens te benadrukken en je zo de kans te geven, de nieuwe chakras beter te integreren.

Hier beneden staat een suggestie over hoe je de helende energieën van stenen en kristallen kunt gebruiken voor een soepele intergratie en uitbalancering van al dat nieuw is. Het zorgt ervoor dat we ons beter voelen en daarmee gaan we makkelijker door het proces heen.



Een stenen legging voor het nieuwe chakrasysteem:

Voor het kruinchakra, kun je morganite gebruiken. Leg deze steen net boven je hoofd.
Op het derde oog kun je iolite leggen.
Op het keelchakra kun je hemimorphite leggen.
Op het thymuschakra kun je milk opal of wite maansteen leggen
Op het hartchakra leg je prehnite.
Op je Solar Plexus en je maaggebied leg je in deze volgorde; gele Calciet, heldere gouden Calciet en heldere Calciet.
Leg Dalmatiër Jaspis onder de knieën. Wissel van been als je maar één steen hebt.
Leg een Chalcopyriet tussen de enkels.
Leg Hematiet net onder je voeten op één lijn met de steen tussen de enkels
Hou een rose kuarts of een lavendel kwarts in je linkerhand tegen je hartchakra.
Maak met je rechterhand met daarin een blauwe calciet een cirkelende beweging boven je hoofd. Je kunt deze ook afwisselend tegen je derde oog of kruinchakra houden.
Er zijn complete stenensetjes voor een lage prijs te verkrijgen… voor meer informatie kun je mij een mailtje sturen… of ga naar een Stenenwinkel bij je in de buurt.



Hier beneden volgt nog een complete kleurenplaat
me uitleg over het nieuwe chakra systeem.



HET NIEUWE CHAKRA SYSTEEM

Het nieuwe kruinchakra is in contact met de zevende dimensie. Het hoogste begrip. Verder dan de energie van ‘al dat is’. Onbeschrijvelijke kleur.

Het nieuwe derde oog is in contact met de zesde dimensie. Universele energie en het licht van de sterren en harten van melkwegstelsels. Is verbonden met de grote centrale zon. Energie van lichtwezens. Pulserend spectrum van kleuren.

Het nieuwe hogere keelchakra is in contact met de vijfde dimensie. Licht van boven de grond die verbonden is met de zon, lucht en hemel. De kleur blauw, violet en wit licht.

Het nieuwe lagere keelchakra is in contact met de vijfde dimensie. Het staat voor de Goddelijke waarheid en onze verbinding naar God. Gouden verbinding met onze Spirit. Energie van universele kennis. Ons innerlijke Gods-gevoel. De kleur is glinstert goud- abrikoos.

Het nieuwe hogere thymuschakra is in contact met de vijfde dimensie. Etherische van structuur. Het ‘engel’ niveau in ons lichaam. Gezuiverd wit roze etherisch licht.

Het nieuwe lagere thymuschakra is in contact met de vijfde dimensie. Diamand cristallijne structuur en energie. Zilveren verbinding met onze ziel. Kleur is glinsterend parelmoer.

Het nieuwe hartchakra is in verbinding met de vierde dimensie. Vertegenwoordigd de zuiverheid van wit. De kleur is witgoud of lentegroen-goud voordat overgaat naar puur wit.

De nieuwe hoogste -, middelste - en lagere solar plexus chakra’s zijn in contact met de derde dimensie. Deze chakra’s vertegenwoordigen nu een spirituele verbinding naar hogere spirituele krachten. De kleuren zijn violet, indigo en lichtblauw.

De nieuwe hogere - en lagere maagchakra’s zijn in contact met de tweede dimensie. Deze chakra staat nu voor onze kracht, medeleven en ons )nieuwe) gevoel met betrekking tot de nieuwe dimensie waar we naar toe gaan. De kleuren zijn groen en geel.

De nieuwe hogere - en lagere basischakra’s zijn in contact met de eerste dimensie. Deze chakra vertegenwoordigt nu onze nieuwe emoties, passie en spirituele sexualiteit. De kleuren zijn orange en rood.

De kniechakra’s vertegenwoordigen onze aarding, onze verbinding met Moeder Aarde. De kleur is koffiebruin.

De enkelchakra’s vertegenwoordigen het fundament in ons leven. De kleur is bruinzwart.

De voetzoolchakra’s staan voor onze ware verankering met Moeder Aarde. Deze chakra’s manifesteren ons in tijd en ruimte als wezens van de Aarde verbonden met God. De kleur is metaalzwart.

De handchakra’s hebben dezelfde kleur als het hogere keelchakra.
karda
karda dec 3 '10
Heel fijn, dank je wel Bart voor de aanvullende informatie dat ga ik allemaal doorlezen.
admin
admin dec 3 '10
Graag gedaan Karda !
admin
admin dec 4 '10
Ik moet toch even kwijt dat ik het doodeng vind dat er schijnbaar wordt gedacht dat er hier gedokterd kan worden.

Als een art niets kan vinden kun je het bij een andere dokter gaan vragen, second opinion is nooit dom lijkt me.

Als er dan echt niets kan worden gevonden en je hebt de hele mallemolen gehad dan kun je er aan gaan denken om *tussen de oortjes* te gaan kijken, of andere leefregels voor jezelf op te stellen.

Ik krijg van al de medische vragen van de laatste dagen echt een *jomanda* gevoel...
admin
admin dec 4 '10
Veel mensen bekijken "ook" hun klachten vanuit een holistische visie, vandaar waarschijnlijk deze vragen. Het forum nodigt daar ook deels voor uit.

En er zijn inderdaad veel "medische" vragen de laatste dagen. En het is uiteraard altijd goed om eerst naar een dokter te gaan met je klachten. Ik neem aan dat mensen hun gezondheid niet op het spel zetten om alleen maar uit te gaan van antwoorden op een forum of internet in het algemeen.

Zelf geef ik info vanuit een invalshoek, waarmee ik de uitleg van de vragensteller mee neem, maar ga er niet van uit dat hiermee het probleem opgelost zou zijn. Neem aan dat de mensen die hier hun vraag neer zetten dat ook zo zien.

TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 4 '10
Ja dat zie ik ook zo hoor Bart.
Ik onthoud wat hier gezegd word maar ben zelf ook niet achterlijk om het daarbij te laten.
Niemand speelt hier voor arts, ze proberen alleen te helpen met de informatie die hun hebben.
Ik denk heus niet meteen van, Nou die zal wel helemaal gelijk hebben en dat is er aan de hand.
Ik luister zelf wel naar m'n eigen gevoel en lichaam
Maar als er al uit meerdere keren onderzoek niks wordt gevonden, dan wil ik het zeker op een ander vlak gaan zoeken.
En by the way, elke ziekte die je krijgt in je lichaam, is eerst aanwezig in je energetisch lichaam dus het soieso nooooit verkeerd om in die richting te zoeken.
Tinne
Tinne dec 4 '10
Ik persoonlijk ben van thuis uit geen dokterloper!
Dikwijls luister ik naar m'n innerlijke.. naar het lichaam zelf!
Onlangs kreeg ik van m'n lichaam te horen dat ik magnesium te kort had! Door naar daar te luisteren ben ik magnesium gaan gebruiken en dat helpt wonderwel.
Net zoals verscheidene scholen, zijn de meeste dokters nog niet mee met de veranderende tijd! Laat staan dat ze begrijpen waar ik het over heb, als ik m'n klachten vertel. Ze zeggen immers dat al deze klachten los staan van elkaar, en elks apart diende te benaderen! Terwijl ik hem vertelde dat het een geheel vormde en samen hangt! krijg je een blik van " wie is hier de dokter?" laugh
admin
admin dec 4 '10
Origineel bericht van: Bart
Veel mensen bekijken "ook" hun klachten vanuit een holistische visie, vandaar waarschijnlijk deze vragen. Het forum nodigt daar ook deels voor uit.

En er zijn inderdaad veel "medische" vragen de laatste dagen. En het is uiteraard altijd goed om eerst naar een dokter te gaan met je klachten. Ik neem aan dat mensen hun gezondheid niet op het spel zetten om alleen maar uit te gaan van antwoorden op een forum of internet in het algemeen.

Zelf geef ik info vanuit een invalshoek, waarmee ik de uitleg van de vragensteller mee neem, maar ga er niet van uit dat hiermee het probleem opgelost zou zijn. Neem aan dat de mensen die hier hun vraag neer zetten dat ook zo zien.



Ik weet dat jij het zo ook ziet Bart en dat vind ik keigoed van je!
admin
admin dec 4 '10
Origineel bericht van: TamaraButterfly
Ja dat zie ik ook zo hoor Bart.
Ik onthoud wat hier gezegd word maar ben zelf ook niet achterlijk om het daarbij te laten.
Niemand speelt hier voor arts, ze proberen alleen te helpen met de informatie die hun hebben.
Ik denk heus niet meteen van, Nou die zal wel helemaal gelijk hebben en dat is er aan de hand.
Ik luister zelf wel naar m'n eigen gevoel en lichaam
Maar als er al uit meerdere keren onderzoek niks wordt gevonden, dan wil ik het zeker op een ander vlak gaan zoeken.
En by the way, elke ziekte die je krijgt in je lichaam, is eerst aanwezig in je energetisch lichaam dus het soieso nooooit verkeerd om in die richting te zoeken.


Die laatste zin is niet waar Tamara, daar moet je wel mee uitkijken met zulke uitspraken.
Hopelijk ben je wel snel van je klachten af.
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 4 '10
Hoe zie jij dat dan Groene heks?
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 4 '10
En waarom word er alleen gereageerd op mijn laatste zin..
dat vind ik wel een beetje jammer.
Maar goed, ik zie dat zelf wel zo..
elke klacht staat voor iets, en dat kan je ook weer opzoeken in het boek van Cristiane Beerlandt bijvoorbeeld.
admin
admin dec 4 '10
Dat het niet waar is.
Niet alle ziektes beginnen in het energetisch lichaam, dat wil niet zeggen dat dat nooit is.
Alleen niet alle ziektes beginnen daar, dat is niet zoals ik het zie, maar zoals het door vele mensen wordt gezien.

Maar er zullen beslist mensen zijn die dit heel erg gaan tegenspreken, dat mag maar die discussie ga ik niet aan.
Ik heb er voldoende over gelezen om deze mening te kunnen vormen en ik blijf erbij.
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 4 '10
Ja maar kun je ook uitleggen hoe jij het wel zie, want ik sta ook open voor andere dingen.
Dit is hoe ik het heb gehoord, als dit anders is, dan ben ik daar ook benieuwd naar.
Tinne
Tinne dec 5 '10
iedereen heeft zijn mening! En zijn kijk op dingen..en geeft dit uiteraard weer! Zo is het altijd al geweest..
De ene zal meer aanprijzen om naar de dokter te gaan bv,
de andere zal meer attent maken op wat je zelf aan genezende kwaliteiten in je hebt,
weer een ander wijst op de ascentie-groei binnen in het lichaam.
Nog iemand op weer andere belangrijke aandachtspunten!
Zo is er een samenspel, van ingangen tot een kern!
Logisch dat wat je als persoon echt heel goed vind, dat je dat dan ook in zijn geheel achterstaat!
Wat op beide topic's gezien wordt ( ivm pijn in het lichaam) is dat ieder met zijn inzichten naar voren komt!
Ieder kan voor zich uithalen wat ie belangrijk vind, waardevol vind.
Er is niemand die moet afstappen van zijn eigen waarheid, en wie op zoek is naar inzichten, kan voelen in het hart wat van de inzichten ook het beste past bij zichzelf!
Niemand hoeft zich uitgesloten te voelen tijdens een open topic, waarbij iedereen de gelegenheid krijgt om zichzelf te kunnen en mogen zijn.
En het is ook mooi als mensen begrijpen wat de andere zegt, en desnoods waarom!
Hoe we graag hebben dat er naar je wordt gekeken, zo kijk je ook naar de ander! Maar blijkbaar dikwijls ook niet..
Zo kan het gevoel door anderen belachelijk gemaakt te zijn, niet op waarheid rusten! Ik mag gerust even persoonlijk zijn en zeggen dat dat geen fijn gevoel is als dat over me gedacht wordt , en ik persoonlijk weet dat de schrijver ook niet graag wil dat er gedacht wordt dat zij anderen dan weer belachelijk zou maken! Wat ook in dit topic niet het geval is, van geen een.
Over mezelf kan ik nadenken.. inzichten krijgen.. en de dualiteit ervan inzien!
In liefde en vanuit die liefde ook geschreven, naar iedereen toe die het leest!
Tinne.

Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki