Loading...
nl

Hoe ver is mijn ziel?

B10e
B10e jun 9 '06
Vaak realiseer ik mij dat ik in verhouding tot vele mensen al veel verder ben in mijn ontwikkeling. Dit is zeker te bemerken met mijn leeftijdsgenoten. Ik heb al heel wat meegemaakt in mijn leven. Men schat mij altijd ouder dan ik werkelijk ben (35) en vindt mij vaak ook wijs. Ook ontdek ik vaak genoeg dat ik geen klankbord in de mensen om mij heen kan vinden omdat ik ook sterk het gevoel heb dat mijn frequentie anders (hoger?) is dan bij anderen. Vind vaak het gedrag van anderen kinderachtig/oppervlakkig/onwetend etc. Zo heb ik bv ook helemaal geen moeite met de dood. Of kijk ik heel anders tegen ellende/verdriet/oorlog/hongersnood etc. aan. Tegenover anderen kom ik daardoor soms zelfs hard/gevoelloos over. Maar dat ben ik absoluut niet. Ik accepteer gewoon alle dingen in dit leven die er zijn. Dit kan aan de ene kant een mooi en goed iets zijn maar is vaak voor mij ook heel moeilijk. Ik voel mij hierdoor ook vaak 'anders' dan anderen en me daardoor eenzaam. Ik geloof dat hiervoor toch ook wel een verklaring voor is en dat ik gewoon BEN zoals ik zou moeten ZIJN. Kan het zo zijn dat mijn ziel al verder is? Misschien zelfs ver genoeg? Ik kan mij nl niet voorstellen om na dit leven weer eens terug te keren. Ik ben voor mijn gevoel echt klaar met het materiele leven. Maar of dat later nog zo zal zijn.... Mmmmmm.... kon ik het maar uitvinden van hoever ik al kom....
B10e
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 12 '06
Hoi,

Heb je er wel eens over nagedacht dat je misschien dit keer niet bent teruggekomen om iets te leren, maar juist er bent om de mensen om je heen iets duidelijk te maken? Over 6 jaar is het 2012, en de aanloop daarnaar toe moet toch ergens beginnen. Waarom niet bij jou? Jouw komst op deze website is natuurlijk niet helemaal zonder reden!
????
???? jun 14 '06
B10e Als ik dit zo lees is het net of ik het zelf geschreven heb. Ik hoop dat hier een duidelijk antwoord op komt. Ik hou deze topic in iedergeval in de gaten.
fry
fry jun 15 '06
ja , iemand als ik kan misschien nog veel van je leren
groetjes fry
B10e
B10e jun 19 '06
Tja, daar heb ik wel vaker over nagedacht. Ik heb misschien als 'levenstaak' meegekregen dat ik anderen iets kan leren. Ik probeer daar mijn weg in te vinden. Op dit moment ben ik voornamelijk met mijzelf bezig hoe ik voor mijzelf het gevoel kan krijgen dat ik serieus genomen word. Daar ontbreekt het mij n.l. nogal aan. Ik krijg af en toe de neiging om wel eens om mij heen rond te schreeuwen zo van: "Joh, kap nou eens over dat stompzinnige en eindeloze gebler over kleding en spullen! Get a life!" of "Realiseer je je niet dat je wel heel egoïstisch bent als je blijft hopen dat je oma van 90 voor jou/jullie blijven leven? Laat haar rusten, please!" of "Druk, druk, druk, druk???? Je MAAKT je druk, je hebt het niet!"
Snapt iemand mij? Ik hoor zo vaak om mij heen van die ondoordachte, neppe, leegheid. Dat o zo westerse welvarende genitwit. O ja, en wat ik helemaaaaaal erg vind is dat mensen de prestaties van het Nederlands elftal op dit moment zo KNAP vinden! God o God, ik kan wel 'knappere' prestaties bedenken, en die hebben betrekking op leven en dood.
????
???? jun 19 '06
Hallo B10e,

Alles wat jij noemt komt ook mij erg bekend voor. Wordt jij nou ook altijd uitgemaakt voor naiveling als je zegt hoe jij de wereld zou willen zien? Betere verdeling dus de hebberigheid en egoisme de wereld uit enzo. En voor te nuchter uitgemaakt worden als je de dingen accepteerd zoals ze zijn.
Ook ik erger me groen en geel aan al die mensen die zo nodig altijd alles het nieuwste van het nieuwste moeten hebben (zonder na te denken over de consequenties), anderen afrekenen op hun bezit of zichzelf meer of beter voelen omdat ze een paar centen meer verdienen.
Als ik tegen mensen zeg dat ik niet bang ben om dood te gaan, en daar eerder nieuwsgierig naar ben, wordt je al bijna als suisidaal gezien. Nou ik houd van het leven dus dat ben ik zeker niet. Ik heb zelf gewoon niet zo'n binding meer met het materiele leven.
Ik heb me van jongs af aan een wereld burger gevoeld. Dus geen Katwijker, Zuid-Hollander, Nederlander, Europeaan, westerling maar wereld burger.
Ik kom ook maar weinig mensen tegen die het zelfde denken, maar gelukkig worden dit er wel steeds meer.
Ik ben ook zelf steeds meer op zoek naar bevestiging van dingen die ik al in mijn hoofd heb. Zo heb ik onderlaatst het boek van Yehuda Berg "de kracht van de Kabbala" gelezen en hier kwamen dingen in voor die ik eigenlijk al wel wist (onbewust) maar nu bevestigd zijn. Het was een heel verhelderend boek. Ik kom nu steeds meer dingen tegen, zoals op dit forum, die mijn gevoel bevestigen.
De tijd zal het leren hoe het verder gaat met de wereld. Maar als ik er een positief steentje aan bij kan dragen zal ik dat zeker doen.
B10e
B10e jun 19 '06
Yep, mijn visie is idd ook vaak breder dan bij menig anderen. Maar kom er aub niet aan, aan bijv. die 'geweldige' sinterklaastijd, de o zo gezellige kerstdagen, de fantastische verjaardagen.... want dan doe je zowat aan heiligschennis. Je leeft hier in het westen en duzzzz... moet je meedraaien met wat er aan alles voorgeschoteld wordt. Tuurlek, ik doe ook heus wel mee aan de mode en ik koop ook kadootjes, maar om daar nu alles op alles voor te zetten. Of me er helemaal tureluurs gek van laten worden... NEE! Grote onzin! Want..... waar gaat het over???????? Het boek "Een ongewoon gesprek met God" van Neale Donald Walsch was voor mij zo herkenbaar en heeft me echt gesterkt. Middels dat boek heb ik als het ware God beter leren kennen dan de kerk ooit zal kunnen waarmaken. En ja, interesse hebben in de dood of er heel nuchter onder blijven is zowat een zonde! Want dan respecteer je het leven niet zeggen ze dan! ???????????????? [frusty]
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '06
 Quote:
Origineel van B10e:
Tja, daar heb ik wel vaker over nagedacht. Ik heb misschien als 'levenstaak' meegekregen dat ik anderen iets kan leren. Ik probeer daar mijn weg in te vinden. Op dit moment ben ik voornamelijk met mijzelf bezig hoe ik voor mijzelf het gevoel kan krijgen dat ik serieus genomen word. Daar ontbreekt het mij n.l. nogal aan. Ik krijg af en toe de neiging om wel eens om mij heen rond te schreeuwen zo van: "Joh, kap nou eens over dat stompzinnige en eindeloze gebler over kleding en spullen! Get a life!" of "Realiseer je je niet dat je wel heel egoïstisch bent als je blijft hopen dat je oma van 90 voor jou/jullie blijven leven? Laat haar rusten, please!" of "Druk, druk, druk, druk???? Je MAAKT je druk, je hebt het niet!"
Snapt iemand mij? Ik hoor zo vaak om mij heen van die ondoordachte, neppe, leegheid. Dat o zo westerse welvarende genitwit. O ja, en wat ik helemaaaaaal erg vind is dat mensen de prestaties van het Nederlands elftal op dit moment zo KNAP vinden! God o God, ik kan wel 'knappere' prestaties bedenken, en die hebben betrekking op leven en dood.
Hoi Bettine, ik ben het volledig met je eens! Ik heb zo'n hekel aan die lege mensen van tegenwoordig. Niemand die zich ook maar iets in JOU interesseerd, en altijd maar dingen willen. Het is gewoon te gek voor woorden al die egoisten hier. Gelukkig kom je zo af en toe nog mensen tegen die wel degelijk de moeite waard zijn. Het is voor mij ook een sport geworden om deze mensen eruit te pikken ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '06
 Quote:
Origineel van sylli:

Ik ben ook zelf steeds meer op zoek naar bevestiging van dingen die ik al in mijn hoofd heb. Zo heb ik onderlaatst het boek van Yehuda Berg "de kracht van de Kabbala" gelezen en hier kwamen dingen in voor die ik eigenlijk al wel wist (onbewust) maar nu bevestigd zijn. Het was een heel verhelderend boek. Ik kom nu steeds meer dingen tegen, zoals op dit forum, die mijn gevoel bevestigen.
De tijd zal het leren hoe het verder gaat met de wereld. Maar als ik er een positief steentje aan bij kan dragen zal ik dat zeker doen.
Als je nog even geduld hebt dan zal ik de teksten die ik van Michael heb doorgekregen ook hier plaatsen. Ik moet ze nog uitzoeken en logisch ordenen. Het zijn "maar" 53 pagina's dus ben ik nog wel eventjes zoet mij. Maar wees gerust, ik plaats ze zeker hier!
????
???? jun 24 '06
Hallo Nims,

Ik ga er van uit dat je de "engel" Michael bedoeld!
Ben benieuwd wat daar uit komt. Heeft het soms te maken met 2012 en het einde van de Maja jaartelling? (en overgaat in een nieuw tijdperk)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 26 '06
 Quote:
Origineel van sylli:
Hallo Nims,

Ik ga er van uit dat je de "engel" Michael bedoeld!
Ben benieuwd wat daar uit komt. Heeft het soms te maken met 2012 en het einde van de Maja jaartelling? (en overgaat in een nieuw tijdperk)
Ja, ja en ja :). Ik ben nu bezig met het allemaal wat overzichtelijker te maken, zodat iedereen er wat aan heeft.
jo
jo jun 26 '06
Hoe kan je eigenlijk weten of erachter komen hoe oud je ziel is??
En hoeveel levens je hebt gehad??

Groetjes Jo
B10e
B10e jun 27 '06
 Quote:
Origineel van jo:
Hoe kan je eigenlijk weten of erachter komen hoe oud je ziel is??
En hoeveel levens je hebt gehad??

Groetjes Jo
Goeie vraag Jo. Daar zit ik dus ook mee. Ik heb het gevoel dat mijn ziel al behoorlijk 'oud' is, maarja......En bovendien... Wat is oud? In vergelijking met het Eeuwige zijn onze zielen nog wellicht baby's.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 5 '06
Hoe oud je bent is eigenlijk een vraag die niet geld voor je ziel. Je ziel kent namelijk geen tijd. Tijd is iets wat wij alleen maar in de derde dimensie ervaren, maar daarbuiten niet bestaat.

Hoeveel levens je al hebt gehad in de derde dimensie is wel een relevante vraag. Hoe je daar achter komt? Ik zou eerder de vraag stellen of deze kennis wel echt belangrijk voor je is. Wat maakt het uit of het 10, 100, 1000, 10000, etc is? Wil je iets overdoen, incarneer dan in het verleden :). Of zoek een plek uit waarin je dat nog kunt ervaren. De keuze is aan ons ieder.
Anne
Anne jul 26 '06
Hallo B10e

Ik las je eerste bericht en herken er zoveel van hoe ik me voel en hoe ik tegen dingen aan kijk.
Ik ben 19 jaar en heb ook al veel gemaakt in die 19 jaar.
Ik kan met de meeste mensen om mij heen niet opschieten..zeker niet van mijn eigen leeftijd omdat ze zo anders zijn dat ik ben.
Ik voel me totaal niet tot hun aangetrokken ik kan niet met ze praten omdat ze het over zulke kinderachtige dingen hebben dat mij gewoon niet intreseert.
Ik voel me altijd anders dan andere en dat is heel me leven zo geweest.
Vroeger toen ik kleiner was voelde ik me daarom vaak alleen en eenzaam daar ben ik overheen gestapt. Mensen zijn zo eenvoudig ze begrijpen zoveel dingen niet ze kunnen zicht niks indenken en dat zal altijd wel zo blijven bij de meeste mensen.
Ik voel me hier niet echt thuis op deze wereld de meeste dingen die gaan gewoon nergens over.
Soms vraag ik me af wat ik hier doe maar dat moet ik zeker nog te weten zien te komen.
In ieder geval zijn er meer mensen die tog anders zijn dan anders om het zomaar te zegen :D

Groetjess aNNe
LPChip
LPChip jul 26 '06
Zeker weten. Ik denk dat merendeel van dit forum hetzelfde heeft.

Ook al kan ik niet met iedereen goed contact maken, er zijn altijd mensen om mij heen geweest waarmee ik het wel kon. We zaten zeg maar op dezelfde golf lengte. Ze zijn ook om jouw heen, je moet ze alleen vinden. Probeer niet bij de groep te horen, maar zoek naar degene die wat meer afgelegen zijn, net zoals jou. Je zult zien dat na het maken van een praatje je iemand leert kennen waarvan je geen idee had dat zo iemand er was.
Anne
Anne jul 27 '06
Jah ik weet het..ik ben ook niet zo iemand die bij een groep wil horen want ik vind van die groepen zo kinderachtig ze doen altijd allemaal 'stoere' dingen en die slaan gewoon nergens op.
Je hebt gelijk mensen die meer afgelegen zijn en niet altijd vooraan moeten staan die passen meer bij mij.
LPChip
LPChip jul 27 '06
Eigenlijk vormen deze "afgezonderde" mensen ook een groep, want er zijn meer mensen die hetzelfde doen. Ze hebben elkaar alleen nog niet gevonden :)
Anne
Anne jul 27 '06
Jah dat is ook zo..
Deze 'mensen' vallen vaak ook minder op in de maatschappij omdat ze nooit zo vooraan hoeven te staan
LPChip
LPChip jul 27 '06
Precies. :)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki