Loading...
nl

automatisch tekenen

Cialara
Cialara aug 12 '11
Hoi Allemaal,

Al een tijdje ben ik er achter dat ik nog een "gave" heb die interessant is om mee te werken, namelijk het automatisch tekenen. Ik heb het al een aantal malen geprobeerd bij anderen en bij mezelf en ik zou het hier verder willen uitleggen, maar ook willen oefenen.

Het automatisch tekenen wat ik doe, is als intunen op de aanvrager om vervolgens in vloeiende lijnen op een klein kaartje (ongeveer een visitekaartje formaat) met potlood een kleine tekening te maken. Deze tekening bevat veel symbolen, figuren, dieren en wat er maar komt. Ik weet het nooit van tevoren en ik verbaas me er over hoe scherp en vloeiend de lijnen vaak zijn.

In de tekening zit een symboliek die uitleg geeft aan de persoon over wie hij/zij is en wat er eventueel speelt op dat moment. Het is als het ware een moment opname van de ziel.

Het grappige is echter wel, dat de symbolen voor iedereen een andere betekenis kunnen hebben. Waar ik een bepaalde interpretatie heb, kan de betreffende persoon een heel andere persoonlijke interpretatie hebben van het symbool of van het dier of wat dan ook.

Het lijkt mij leuk om dit hier af en toe te oefenen, dus als iemand het leuk vind om het eens te proberen, dan kun je een aanvraag doen.

Liefs Cialara.
Delen:
Merel-Marij
Merel-Marij aug 13 '11
Hallo cialara,

Oefen maar op mij hoor, ik ben benieuwd..

Liefs Merel
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 13 '11
Cool!!

Hier houd ik wel van wink
ik doe ook wel eens zoiets met wasblokjes op de strijkbout
(encaustic art)
ontzettend gaaf wat er soms uit komt...
zonder eigenlijk zelf te sturen, ontstaan er hele byzondere situaties op papier...
een ander ziet weer andere dingen erin smile

groetjes Moonflowertje smile
Beschermengel
Beschermengel aug 13 '11


Ja ze zijn heel mooi, ik heb er al een smile... en de betekenissen zijn heel duidelijk . Het is mijn gelukskaartje geworden smile
Cialara
Cialara aug 13 '11
Merel Marij ik heb voor jou een tekening gemaakt laughleuk dat ik het mocht oefenen bij jou. Hier komt ie:


Ik zie er een zeer vrouwelijke persoon in, en ook moederlijk. Je hebt iets met muziek en iets met het oor. Ben je helderhorend? Of werk je met muziek? misschien kan het ook zijn dat je veel en goed kunt luisteren of juist andersom dat je meer moet luisteren. In ieder geval is het oor belangrijk. Er onder zie ik een soort van diamant figuur, die staat voor een zekere zuiverheid. Hij is gesitueerd tussen oor en keel, dus betekend communicatie, heldere communicatie.

Boven je hoofd een soort van spreekcirkel, met het woordje Ahm erin. Ik ken dit woord niet en weet ook niet de betekenis, wel weet ik dat het één van de mantra's is die bij chakra's horen, misschien eens opzoeken voor jezelf en kijken wat je met dit woord kunt. Er boven zie ik 6 muzieknoten. 6 tonen kan ook een betekenis hebben. 6 is nog niet compleet, want er zitten 7 tonen in een octaaf, dit zou mogelijk aan kunnen geven dat er iets ontbreekt op dit moment. Aan beide zijden van deze cirkel groeien echter wel bloemen, wat voor mij een positief teken is. groei en bloei van je zelf en op weg naar compleetheid misschien wel.

Aan de rechterzijde zie ik nog iets aparts, het is een vorm met 5 hoeken en daarin een triskel. De triskel is een keltisch teken. Dit geheel wijst naar een holte in de grond. Die holte in de grond staat voor mij voor Agarthe/Hollow Earth en ook voor Atlantis. Ik kan dit stukje niet helemaal duiden, alsof er iets ondergronds is misschien ook, of iets dat verborgen is. Misschien moet je eens gaan graven?

De piramide is een teken van vorige levens en van wijsheid. Mogelijk dat je eens zou moeten proberen om een vorig leven te zien, dat daar een hint in ligt.

Iets verder bij je vandaan is een hartje getekend, wat voor liefde staat. Je trekt het naar je toe zoals ik het zie, en je wil het omarmen, al is het niet dichtbij. Maar probeer het eens in je eigen hart te vinden, daar waar je eigen liefde is gesitueerd. Ook je ogen geven dit weer, ze zijn gesloten en je kijkt daarmee dus meer naar binnen of mag meer naar binnen kijken. Daarbij verschijnt een flauwe glimlach op je gezicht, want het is best fijn om jezelf eens van binnen en op zielsniveau te bekijken wink

Tot zover mijn indrukken van de tekening die kwam smile
Groene_heks
Groene_heks aug 14 '11
Ik heb mijn kaartje op mijn facebook pagina staan, en in het echt hangt hij op mijn werk op mijn eigen prikbord smile
Ik ben er heel blij mee
niels
niels aug 14 '11
oh wat mooi Cialara en zo interresant laugh
zou je er voor mij ook eentje willen maken?
Ik zou het enorm tof vinden

Heel veel liefs
Niels
Merel-Marij
Merel-Marij aug 14 '11
Lieve Cialara,

Wow wat een mooie tekening!
Ik heb hem gelijk opgeslagen als achtergrond van mijn telefoon.
Kan ik er vaak naar kijken.

Hierbij mijn feedback.

Ik zie er een zeer vrouwelijke persoon in, en ook moederlijk.
Ik ben wel echt een "meisjemeisje". Ik ben zeer moederlijk, niet alleen tegenover mijn dochter, maar eigenlijk nogal zorgzaam voor iedereen om wie ik geef.

Je hebt iets met muziek en iets met het oor. Ben je helderhorend? Of werk je met muziek? misschien kan het ook zijn dat je veel en goed kunt luisteren of juist andersom dat je meer moet luisteren. In ieder geval is het oor belangrijk.
Hier moet ik even over nadenken. Ik ben in elk geval niet helderhorend. Ik werk niet met muziek, maar ben er wel dol op. Ik luister graag naar muziek en ook naar de teksten van liedjes. Op de een of andere manier vind ik altijd wel een manier om liedjes op me eigen leven te kunnen betrekken. wink
Op het moment luister ik heel veel naar allerlei goedbedoelde adviezen, maar die brengen me alleen maar in de war. Misschien moet ik wel meer naar mezelf luisteren. Ik hoop er nog achter te komen waarom het oor belangrijk is voor me.
Zou het ook kunnen zijn dat ik altijd wel iets met mijn oren heb? Kriebel in mijn oren vooral.


Er onder zie ik een soort van diamant figuur, die staat voor een zekere zuiverheid. Hij is gesitueerd tussen oor en keel, dus betekend communicatie, heldere communicatie.

Pfff, communiceren is iets waar ik de laatste weken vooral nogal mee bezig ben. De communicatie tussen mij en mijn man wordt steeds beter
.


Boven je hoofd een soort van spreekcirkel, met het woordje Ahm erin. Ik ken dit woord niet en weet ook niet de betekenis, wel weet ik dat het één van de mantra's is die bij chakra's horen, misschien eens opzoeken voor jezelf en kijken wat je met dit woord kunt. Er boven zie ik 6 muzieknoten. 6 tonen kan ook een betekenis hebben. 6 is nog niet compleet, want er zitten 7 tonen in een octaaf, dit zou mogelijk aan kunnen geven dat er iets ontbreekt op dit moment. Aan beide zijden van deze cirkel groeien echter wel bloemen, wat voor mij een positief teken is. groei en bloei van je zelf en op weg naar compleetheid misschien wel.
Ik heb dit even vluchtig opgezocht en las iets over dat dit de mantra van de 7e chakra is en ook de mantra van eerlijkheid. Dat zou ik wel kunnen plaatsen. Misschien betekent dit dat ik eerlijk moet zijn tegenover mijzelf en ook tegenover mijn omgeving wat betreft mijn gevoelens en beslissingen.
Ik heb wel het gevoel dat er iets/iemand ontbreekt in mijn leven. Dat mijn leven pas compleet is als dat erin is.
Ik voel mezelf wel groeien in mijn leven, ik ben mijzelf weer aan het terugvinden.

Aan de rechterzijde zie ik nog iets aparts, het is een vorm met 5 hoeken en daarin een triskel. De triskel is een keltisch teken. Dit geheel wijst naar een holte in de grond. Die holte in de grond staat voor mij voor Agarthe/Hollow Earth en ook voor Atlantis. Ik kan dit stukje niet helemaal duiden, alsof er iets ondergronds is misschien ook, of iets dat verborgen is. Misschien moet je eens gaan graven?
Hier moet ik even over nadenken..

De piramide is een teken van vorige levens en van wijsheid. Mogelijk dat je eens zou moeten proberen om een vorig leven te zien, dat daar een hint in ligt.
Misschien een stomme vraag, maar hoe? Is regressietherapie de enige methode? Zo ja, hoe vind ik een goede therapeut en hoe weet ik of ik die benodigde hint heb gevonden?

Iets verder bij je vandaan is een hartje getekend, wat voor liefde staat. Je trekt het naar je toe zoals ik het zie, en je wil het omarmen, al is het niet dichtbij. Maar probeer het eens in je eigen hart te vinden, daar waar je eigen liefde is gesitueerd. Ook je ogen geven dit weer, ze zijn gesloten en je kijkt daarmee dus meer naar binnen of mag meer naar binnen kijken. Daarbij verschijnt een flauwe glimlach op je gezicht, want het is best fijn om jezelf eens van binnen en op zielsniveau te bekijken
Ik denk wel dat ik dit kan plaatsen. Ik wil je dit graag even in een PB uitleggen.

Nogmaals hartstikke bedankt voor de tekening.

Liefs Merel
Cialara
Cialara aug 15 '11
Heb het nog even nagelezen smileen natuurlijk kwamen er nog ingevingen hier naar binnen op je feedback Merel. Zo hoorde ik ergens zeggen dat je kunt mediteren met de Ahm klank zacht opzeggend of in je hoofd opzeggend. Dit zal je kunnen helpen om wat dieper in meditatie te komen en zo de antwoorden in jezelf in je hart te vinden.

Regressie therapie, ik heb het zelf nooit gedaan, ik werk zelf meer via beelden die ik binnen krijg een soort van trance- of zielenreizen zoals ik het noem. Er zijn meerdere manieren om informatie over vorige levens te krijgen.
Cialara
Cialara aug 15 '11
Niels, ik zal vanmiddag of vanavond voor jou ook een tekening maken smile
admin
admin aug 15 '11
Oefen ook maar op mij als je wilt. Wat een mooie tekening, ik ga het uitprinten als je klaar bent met tekenen voor mij.
Cialara
Cialara aug 15 '11


Deze is voor jou Niels smileeens kijken wat voor uitleg ik erbij kan geven...

Het beginpunt van de tekening is min of meer de horizontale lijn met het holletje erin. Dit symboliseert de aarde waarin een zaadje of een bolletje is geplant en vanuit dat bolletje/zaadje groei jij. je hebt wortels gekregen en je groeit nu naar het licht. Daarbij word je beschermd van bovenaf, door de twee verticale lijnen, die samen als een soort van lichtkolom lijken.

Vanuit jou bolletje groeit een persoonlijkheid. een deel is al zichtbaar en dat is de maan. Je bent een gevoelsmens en hebt voor jezelf rekening te houden met je natuurlijk tijd, fases, enzovoort. Een gedeelte is nog verborgen, als een soort van sluiter naast de maan die nog niet geopend is. Boven het gezicht hangt een geopend oog dat straalt. Je hebt een helder oog, ofwel helder zicht, maar dat wist je zelf denk ik al wel. Boven word ruimte gemaakt voor je groei zie je dat? De verticale lijnen maken daar namelijk een kromming naar buiten toe om je meer ruimte te geven.

Aan de rechterzijde kwam een boek tevoor schijn en een schrijfveer. Kan betekenen dat schrijven voor jou belangrijk is. Misschien in een dagboek of op een blof ofzo.

Aan de onderzijde verschenen aan het eind nog wat kleine tekeningetjes, een visje, een soort van zwaan an de linkerzijde. Staande voor de elementen water en lucht ofwel zwemmen en vliegen. Element aarde had je al.

Ook aan de rechterzijde nog een mooie bloem, soort van kamille of zonnehoedje ofzo, met een lemniscaat als blaadjes. Dit symbool, de lemniscaat staat voor eeuwigheid en de bloem staat voor groei en bloei, een thema wat ook al in het bolletje verscholen zat, er is groei en groei is belangrijk op dit moment.

Dan onderaan nog een sorot van stok met een spiralende sliert eraan. Kan kundalini zijn, of het ontwakingsproces in zijn algemeenheid, ook weer een teken van groei.

Belangrijke getal dat ik er voor jou ook nog uithaal is 4. Ik ben geen numerologe, maar misschien kun je het getal ergens opzoeken op haar betekenis.

Dit was het voor nu, liefs Jorine.
Cialara
Cialara aug 15 '11
Oh wat ik nog wilde zeggen in het algemeen hierover, als je het kaartje wil hebben dat kan natuurlijk, tegen een kleine vergoeding van 3 euro. Dat zijn puur de kosten van kaartje, verzending, postzegel enz. Stuur me maar een pb als je dat wil.
Cialara
Cialara aug 15 '11
Origineel bericht van: Precious
Oefen ook maar op mij als je wilt. Wat een mooie tekening, ik ga het uitprinten als je klaar bent met tekenen voor mij.


Hoi Precious, ja ze zijn leuk he smileik heb er voor jou ook eentje gemaakt



Deze tekenening begon met heel veel cirkelachtige figuren, alsof je een gelaagde bol was die langzaam tevoorschijn kwam onder al die laagjes. Het zijn wel hele mooie laagjes, sierlijk ook. Belangrijk is het getal 3, ik zie het op verschillende manieren in deze tekening. Kijk maar of je ze zelf ook kunt ontdekken, driehoeken, drie spieralen naast elkaar, een grote 3 vorm ook in het centrale deel.

Ik zie een diamantvorm voor je derde oog. Geen geopende derde oog, maar wel een helder weten misschien? Zuiver en licht is het daar. Ook zie ik bloei van liefde, aan de linkerzijde.

Aan de onderzijde een soort van rivier met brug, een weg die je zult vinden om naar de "overkant" te komen, hij is nog niet helemaal duidelijk, maar hij ligt er wel.

Rechtsonder staat een vorm die op een letter M lijkt. Dit kan duiden op een belangrijke persoon in je leven.

Om nog even terug te komen op de 3, die het centrale thema lijkt te zijn, drie staat ook wel voor de drie eenheid van hart, hand en hoofd ofwel, denken, durven en doen. Of wel leven in eenheid met wat je denkt, wat je voelt en wat je doet.

Meer haal ik er op dit moment niet uit. Voel je vrij om ingevingen te delen hier, dan kan ik daar ook van leren wink

Liefs Jorine.
admin
admin aug 16 '11
Oh wat super leuk en lief zijn. Ik heb het kaartje geprint en in een plastic hoesje gedaan. Erg mooi en leuk om te hebben. Zit dan gelijk een verhaaltje achter ´´een lid op het levensforum . heeft het voor me gemaakt´´. Heel sierlijk getekend ook inderdaad. de 3 komt inderdaad vaak voor, dat is wel opvallend. Ik zou niet weten wat dat betekent.

ik zal even op google zoeken wat helderweten is. Aangezien dit voor komt in je tekening.

jij bent de 2e die mij op de letter M wijst, maar tot nu toe ken ik nog niemand met die letter. Misschien komt dat nog. Wel grappig dat die letter M in de buurt van de brug staan, alsof ik een brug oversteek om bij die gene M te komen.

En bloei van liefde en licht is altijd goed hihi.

bedankt!
admin
admin aug 16 '11
ps, ik teken mijn bloemetjes altijd precies op de zelfde manier! (bloemetje op de hoed)
De hartjes teken ik zelf ook precies zo, er zijn meer vormen die ik herken doordat het mijn ´stijl´is.
floere
floere aug 16 '11
O ik word nu ook wel nieuwsgierig!!!
Beste Cialara, als je nog tijd en zin overhebt, mag je ook wel eens op mij oefenen! Alvast superbedankt,
groetjes,
floere
akschuna
akschuna aug 16 '11

Dit vind ik wel heel erg mooi gedaan Cialara!

Mocht je nog tijd en zin hebben zou ik ook graag een tekening van jou ontvangen,ben erg nieuwschierig...............

Liefs Akschuna
Cialara
Cialara aug 17 '11
Ik ga ze voor jullie alledrie maken, maar laughweet nog niet wanneer... moet weer even wennen aan het schoolritme geloof ik, tijd vliegt hier.

liefs Cialara
Cialara
Cialara aug 19 '11
Hoi Susanne, ik heb voor jou een tekening gemaakt zojuist smilehier komt ie:



Ik zie een jonge vrouw, die geniet van de natuur. Glimlachend naar een slakje dat schuchter uit zijn schelpje kruipt. Heb jij goed contact met dieren?

Behalve de slak zie ik ook twee vlinders, eentje boven je, je bijna overkoepelend en eentje vlak voor je, met in zijn spoor een tweetal spiralen. De vlinder staat voor de ontwaakte ziel.

In de vlinder zie ik ook nog twee harten en twee schrijfveren. Twee is een belangrijk nummer. Twee heeft te maken met dualiteit, keuzes maken maar ook met saamhorigheid, samen zijn. Links van de vlinder is een maan getekend, met zijn ogen dicht. Als een symbool voor je gevoeligheid, maar dan alsof je die ontkent, of alleen van binnen toelaat. Want jij hebt net als de maan je ogen dicht. Je stuurt meer op je gevoel, en op je intuitie, dat geeft het geopende derde oog weer aan.

Dan zie ik nog een hand aan een lange arm die je uitsteekt. In de hand een soort van spiraal, dit voor mij betekent dat je kracht zet met je hand, ik vermoed ook dat je wellicht healingskrachten hebt. Misschien Reiki? Er staat boven geschreven: Send Love. Met je handen stuur je liefde, laat het door je stromen vanuit je kruin naar je handen en geef liefde aan de mensen om je heen.

Oh ja, nog een diamant boven je derde oog. Helder weten, -denken of -zien kan dit betekenen. Of je bent gewoon heeeeeeel slim wink

Liefs Cialara.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki