Loading...
nl

De spirituele groei van mijn zoon S.

Cialara
Cialara jul 8 '09
Omdat mijn vorige topic over S te krap werd (het ging alleen over aura's) heb ik maar een nieuw topic aangemaakt, waarin ik al mijn ervaringen met hem ga noteren. Het blijft namelijk niet bij aura's en de laatste tijd gaat zijn ontwikkeling of zijn open worden naar mij toe zo snel dat ik vermoed dat er nog meer gaat komen.

Vandaag zijn we naar een new age winkel geweest om een leuke steen uit te zoeken. Ik had al wel wat stenen in huis zoals roze kwarts, en wat donker bruine en groene stenen; zo'n buisje volgeladen met kleine steentjes die mijn kleinste had gepakt uit een grote kist... Ik vond zelf dat het voor S wel leuk zou zijn om nu zelf een steen uit te kiezen.
We zijn de winkel nog niet binnen of hij pakt direct een veterketting met daaraan een Amethist. Van alle stenen, waarom nou deze? Vroeg ik hem...

"deze steen strok mij aan en hij voelt fijn aan" zei hij.

Hij heeft de ketting omgedaan en niet meer afgedaan grin

In de auto naar huis vertelde hij me gelijk maar even de ontstaansgeschiedenis van deze speciale steen; dat hij in een grote grot was gevonden en deel was van een veel grotere steen. Hoe de mannen hem hadden gehakt en in een vrachtauto hadden gelegd. Dat hij toen gevallen was en gebroken was. In een winkel hebben ze de kleine stukken verkocht als kettingen en deze zijn met 5 tegelijk aan de betreffende winkel verkocht waar wij hem hebben gehaald. Hij vertelde erbij dat de steen verdrietig is geweest, maar nu blij was bij hem te zijn; wetende dat hij er goed voor zou zorgen...

Ach het is weer eens een heel mooi verhaal...
Delen:
admin
admin jul 8 '09
smile
admin
admin jul 8 '09
@ ach, het is weer eens een heel mooi verhaal...

Jorine, wat wil je met deze laatste zin uitdrukken?
Iets zegt me dat die 'ach.. wijst op het feit dat je het een verzonnen verhaal vind.

Klopt het?
Cialara
Cialara jul 8 '09
Ik weet niet of het verzonnen is of echt Bellefleur...
mijn gevoel zegt dat hij oprecht is, maar mijn verstand twijfeld af en toe blush

Er is nog meer gebeurt vanavond; ik had namelijk voor mezelf ook een pendel gekocht, omdat ik graag wilde uitproberen of dat voor mij werkt. Toen ik hem in mijn hand nam en het uitprobeerde kwam hij opeens met een kreet omhoog; Wow! zei hij, wat een aura heeft dat ding nu opeens zeg! Hij heeft de blauwe kleur van zichzelf en de gele kleur daaromheen van jou!

Dat geloof ik dus weer wel smile
admin
admin jul 8 '09
Quote:
mijn gevoel zegt dat hij oprecht is, maar mijn verstand twijfeld af en toe


Kan je ook uitleggen waarom je verstand af en toe twijfelt???
Het lijkt me een oprechte jongen ...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 9 '09
Wat een prachtig verhaal. Leuk om dit bij te houden hier zodat hij het later ook nog eens kan teruglezen.
Cialara
Cialara jul 9 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Quote:
mijn gevoel zegt dat hij oprecht is, maar mijn verstand twijfeld af en toe


Kan je ook uitleggen waarom je verstand af en toe twijfelt???
Het lijkt me een oprechte jongen ...


Hij is ook wel oprecht hoor, maar ik heb af en toe moeite om alles maar klakkeloos aan te nemen, wil het op een of andere manier kunnen controleren. Maar omdat dit niet mogelijk is, en dat is met de meeste dingen zo, heb ik zo af en toe wel eens mijn twijfel; gezonde twijfel zou menigeen zeggen. En ook dat is iets waar hij mee om zal moeten leren gaan hoor, dus dat is helemaal niet zo erg. Hij zelf zegt af en toe ook dat hij twijfelt of hij het nou echt zo heeft gezien of gehoord, en dat mag. Ik vind ook dat hij voor zichzelf moet blijven onderzoeken of het voor hem "echt" is, en dat is het belangrijkste denk ik.

Hij heeft gisteren overigens gemediteerd met de steen, en dat was ook weer zo'n prachtige ervaring voor hem:

Tijdens de meditatie kwam hij in een soort oase terecht met palmbomen. Hij zat op heel mooi groen gras en er stonden 4 brandende kaarsen om hem heen. Er kwam een bol van vuur uit de lucht en hij reikte zijn handen omhoog. Het vuurtje kwam in zijn handen en de kaarsen werden uitgeblazen. Daarna bracht S het vuurtje in zijn handen naar het water (een meertje waar hij kennelijk naast zat) en het vuur doofde in het water; het water werd toen vloeibaar goud, en de meditatie was voorbij.

Is er misschien iemand die dit enigszins kan verklaren?
admin
admin jul 9 '09
Ik denk dat de intentie van een meditatie , "gewaarworden" is En dat S. ervan geniet.
Een verklaring zoeken is een rationeel iets, en brengt je weg van de ervaring. Je gaat dan van "voelen en beleven" naar denken.
Dat mag maar..
Vroeg hij om verklaring, of vraag jij het ? smile
Het is een enorme mooie spontane meditatie.
So mote it be! wink




Liefs,
Bellefleur
admin
admin jul 9 '09
Quote:
Hij is ook wel oprecht hoor, maar ik heb af en toe moeite om alles maar klakkeloos aan te nemen, wil het op een of andere manier kunnen controleren. Maar omdat dit niet mogelijk is, en dat is met de meeste dingen zo, heb ik zo af en toe wel eens mijn twijfel; gezonde twijfel zou menigeen zeggen. En ook dat is iets waar hij mee om zal moeten leren gaan hoor, dus dat is helemaal niet zo erg. Hij zelf zegt af en toe ook dat hij twijfelt of hij het nou echt zo heeft gezien of gehoord, en dat mag. Ik vind ook dat hij voor zichzelf moet blijven onderzoeken of het voor hem "echt" is, en dat is het belangrijkste denk ik.


Ik denk dat het heel normaal is hoor, dat je soms je vraagtekens neerzet. Dat is je menselijk denken, omdat het niet tastbaar is.
Ik vind het wel heel bijzonder dat een kind van 10jr uit zichzelf gaat mediteren.

En wat NiMs zegt, super dat je het hier achterlaat op papier, dan kan S zelf ook eens nalezen, en hij kan reacties lezen waar hij misschien in de toekomst weer wat aan heeft wink

Liefs,
Marjan
Cialara
Cialara jul 9 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik denk dat de intentie van een meditatie , "gewaarworden" is En dat S. ervan geniet.
Een verklaring zoeken is een rationeel iets, en brengt je weg van de ervaring. Je gaat dan van "voelen en beleven" naar denken.
Dat mag maar..
Vroeg hij om verklaring, of vraag jij het ? smile
Het is een enorme mooie spontane meditatie.
So mote it be! wink




Liefs,
Bellefleur




Hij vraagt niet om verklaring, hij geniet er alleen maar van. En inderdaad het is meer een intentie tot een ervaring in de meditatie, en echte meditatie heeft niemand hem geleerd.

Ik vind zelf wel interessant wat een betekenis ervan kan zijn... ik bedoel 4 kaarsen, vuur doofd in water dat goud wordt, ik ben erg nieuwsgierig naar wat er mee bedoeld kan worden blushmaar ik vind het prachtig en kan het me ook helemaal visualiseren... het is heel rustgevend voor hem grin
Cialara
Cialara jul 9 '09
@ Marjan, ja het is ook een beetje de bedoeling dat ik het hier ga bijhouden ook voor hem. Af en toe mag hij van mij lezen wat de reacties zijn, maar het is gewoon mooi om zijn voortgang te volgen grinhoop dat ik anderen hiermee ook op een of andere manier een plezier mee doe of kan helpen...

Liefs Jorine
gast
gast jul 9 '09
Tijdens de meditatie kwam hij in een soort oase terecht met palmbomen. Hij zat op heel mooi groen gras en er stonden 4 brandende kaarsen om hem heen = het aardse vuur. (passie, vitaliteit, seksualiteit, blijheid) . Er kwam een bol van vuur uit de lucht = het hemelse vuur (Inspiratie, Geest, focus, engelen nabijheid) en hij reikte zijn handen omhoog. Het vuurtje kwam in zijn handen en de kaarsen werden uitgeblazen = wanneer het hemelse vuur ontvangen wordt dooft het aardse vuur. . Daarna bracht S het vuurtje in zijn handen naar het water = de emoties (een meertje waar hij kennelijk naast zat) en het vuur doofde in het water; het water werd toen vloeibaar goud, de emoties van de mens worden samen met het hemelse vuur getransformeerd naar goud. Goud staat weer voor het licht dat van binnen uit straalt en de meditatie was voorbij.

Dus ik zou willen concluderen dat deze droom een metafoor is voor het transformatie proces. Maar dit is dus wel mijn interpretatie.
Cialara
Cialara jul 9 '09
Dank je Gast, ik vind het een prachtige uitleg, en denk dat je best in de buurt zit smile

Hij is ook aan het veranderen; gaat steeds meer "zien" zeg maar, dus dat klopt wel.

Nogmaals dank grin
Eruan
Eruan jul 9 '09
Wat een bijzonder kind heb je Jorine! Mooi om zo jou ervaringen met hem te lezen. smile
admin
admin jul 9 '09
heerlijk om lezen!
Cialara
Cialara jul 10 '09
Ik heb aan S gevraagd of hij al vaker dat vuur heeft gezien tijdens zijn meditaties. Hij zei van wel, en ook dat hij er dan mee speelde, het in de lucht gooide en weer opving enzo. Volgens mij heeft hij deze ervaringen dus al heel erg lang...

Ook vertelde hij dat hij best wel eens fantaseert; ja dan houdt hij een heel engelen gevecht met de duivel winken dan hebben de engelen allemaal van die witte jurken aan enzo, en de duivel heeft zo'n 3-tand vork ha ha ha. En gelukkig wint dan altijd de engel. Maar zegt hij, dat bedenk ik gewoon hoor! Dat van die meditaties, dat is echt, dat kan ik niet verzinnen zo mooi is het grin

Ik ben erg blij dat hij zelf aangeeft wat hij zelf bedenkt en wat voor hem echt is. Dit vind ik wel belangrijk.

Eind juli gaan we samen naar een helderziend medium. Hij wil wel eens met iemand praten die dit ook meemaakt en die hem meer kan vertellen zegt hij. Ik wilde zelf ook graag en nu gaan we gezellig samen, we kijken er allebei al naar uit!

Maar zondag gaat hij eerst lekker een weekje op voetbal kamp en dat vind hij ook superleuk smile
admin
admin jul 10 '09
Weet je, ik vind het zo wonderbaarlijk dat een kind van 10jaar al weet hoe hij moet mediteren smileDat hoor je toch niet vaak.

Maar waar gaat je zoon op voetbalkamp? Mijn zoon is ook vaak geweest,,, maar gaat de laatste jaren niet meer. Ben benieuwd.

Liefs,
Marjan
Cialara
Cialara jul 10 '09
Hij gaat met de eigen voetbalvereniging, dus hij kent de meeste kinderen al een tijdje van de club. Is wel zo prettig voor hem. En grote broer gaat ook met hetzelfde kamp wink

Ja, dat mediteren is apart; hij gaat in kleermakerszit zitten met zijn handen geopend op zijn knieen, zijn ogen dicht en dan keert hij helemaal in zichzelf. Ik heb het hem wel zien doen. Maar er is niemand die hem heeft verteld hoe het te doen en het is iets wat hem heel gemakkelijk afgaat, alsof het heel normaal is. Ik heb het gevoel dat dit in zijn vorige leven erbij hoorde ofzo... Het is zeker wonderlijk, maar het past wel bij hem smile
Maryssa
Maryssa jul 10 '09
Hoe gaan jouw andere kinderen met hem om? Maken ze grapjes over zijn meditaties en waarnemingen of laten ze hem met rust? Leuk dat ze samen naar dat voetbalkamp gaan. Dat wordt wel rustig in huis dan zijn jij en je man met je dochtertje samen.
Cialara
Cialara jul 10 '09
Er worden nog niet echt grapjes over gemaakt (daar is het denk ik nog te nieuw voor wink), er is wel nieuwsgierigheid en veel vragen. Daar heeft S niet altijd zin in en dan zegt hij dat ook gewoon.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki